Al doilea tronson din Moldova al Autostrăzii „Unirii A8, care va lega Transilvania de Moldova și de republica Moldova a fost scos la licitația de proiectare și execuție. Este practic și primul lot montan din A8 scos la licitație.
Este vorba despre tronsonul de 19,3 km dintre Leghin și Pipirig, în apropiere de Tg. Neamț. Tronsonul practic vine în continuarea primului tronson deja contractat pentru execuție, cel de circa 30 de km de la Leghin până la Moțca, la intersecția cu DN2.
Tronsonul Leghin – Pipirig este practic și primul tronson din A8 scos la licitație care intră în zona montană.
Contractul prevede proiectarea și execuția a:
- 19,3 km lungime traseu
- 7 tuneluri
- 46 poduri, pasaje și viaducte, cel mai lung viaduct având o lungime de 428 metri
Valoarea estimată a contractului este de 3,8 miliarde lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, din cadrul Programului Transport 2021 – 2027.
Durata contractului va fi de 48 luni, din care 12 luni pentru etapa de proiectare și 36 luni pentru etapa de execuție.
Termenul de depunere al ofertelor este 25 iunie 2024.
Acesta este cel de-al doilea lot al acestei autostrăzi scos la licitație în acest an, după ce, la începutul lunii trecute, a fost publicat anunțul de licitație publică pentru lotul Miercurea Nirajului – Sărățeni (23,4 km).
Pe A8 CNAIR a reușit în cele din urmă să semneze pentru proiectare și execuție cele două tronsoane din capăt, ambele prinse în PNRR și care trebuie finalizate până în 2026.
În 16 februarie 2024, CNAIR a semnat contractul cu antreprenorul turc NUROL INSAAT VE TICARET A.S. pentru secțiunea Tg. Mureș – Miercurea Nirajului.
Pentru celălalt segment al Autostrăzii A8 Târgu Mureș-Iași cuprins în PNRR, cei 30 km între Leghin și Moțca unde contractul cu firmele lui Dorinel Umbrărescu s-a semnat la finalul lunii septembrie 2023.
Contractele pentru loturile finanțate prin PNRR au fost deja semnate.
Leo a zis
Bani aruncati la șmecheri , fonduri europene șmenuite de nenorociți care își bat joc pe fața de români, tronsonul de autostradă ditre Tg Mureș și Tg Neamț este o mare fraudă fiscală în numele României facută de criminali economici și trebue pedepsiți la nivel european pentru o investiție fără nici o logică economică ,când cu banii acestei investiții inutile se poate construi mult mai eftin și eficienta autostrada Bacău Brașov și varianta de ocolire în regim de autostradă a orașelor Câmpul Lung Moldovenesc,Gura Humorului, Vatra Dornei.Unde este procurorea europeană Kovesi stă frauda și criminali economici romi în fața ei,are orbul găinilor????? Svegliati ragaza ,mica sei cecca???
cezar a zis
O autostrada care traverseaza Moldova de la est la vest complet, face legatura cu vestul Romaniei si cu Republica Moldova si care va conecta cel mai mare oras din Moldova si cel mai populat judet si anume Iasi cu Tg mures ,Cluj ,Oradea si mai departe spre Europa este o frauda??????versus Bacau- Brasov ????????esti cu capul??????
Ioan a zis
Aici vorbim de autostrăzi avansate, cu proiecte mature, aşa cum este „A8” care mai au şanse să beneficieze de fondurile europene şi nu de autostrăzi amanate de nenumarate ori („A13”) şi date mereu „mai la spate”, practic fără nici o şansă de realizare în următorii 15-20 de ani. Traficul rutier pe care-l înregistrează Iaşul ca find pe axa principală Cluj-Targu Mureş-Chisinau-Odessa este cu mult superior celui ocolitor prin sud, varianta Bacau-Brasov.