Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat contractele de elaborare Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic pentru tronsoanele Ploieşti – Buzau și Buzău – Focșani din viitoarea şosea de mare viteză care va lega Capitala de Moldova.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. a semnat, în data de 24 septembrie 2018, contractele de servicii „Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru drum de mare viteză Ploiești – Buzău” și „Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru drum de mare viteză Buzău – Focșani” cu firma Consitrans SRL.
Obiectul contractelor constă în prestarea de activități și servicii pentru Elaborarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic pentru „Drum de mare viteză Ploiești – Buzău” și „Drum de mare viteză Buzău – Focșani”, pregătirea documentației de atribuire pentru execuția lucrărilor, precum și asigurarea asistenței pentru susținerea aplicației de finanțare și asigurarea asistenței pe durata desfășurării procedurii de achiziție publică pentru execuția lucrărilor, în conformitate cu Caietul de Sarcini și cu respectarea legislației în vigoare.
Valoarea contractelor este de 12,27 milioane de lei fără TVA, pentru elaboraerea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic pentru drumul de mare viteză Ploieşti – Buzău și de 13,93 milioane de lei fără TVA pentru Buzău – Focșani.
Durata de prestare a serviciilor este de 24 luni de la data de începere a contractului. Sursa de finanțare a contractelor menționate este: POIM 2014 – 2020 și Bugetul de Stat.
Proiectanul român Consitrans a câştigat licitaţia şi pentru tronsonul Focşani – Bacău, iar pentru Bacău – Pașcani, cel de-al patrulea segment din viitoarea şoseaua de mare viteză, a fost desemnat câştigător proiectantul spaniol Acciona Ingenieria.
„Drumul de mare viteză” Ploieşti – Paşcani, cu o lungime de circa 330 de kilometri, a fost împărţit în patru secţiuni, Ploieşti-Buzău, Buzău – Focşani, Focşani – Bacău şi Bacău – Paşcani. Valoarea estimată a contractelor pentru studiile de fezabilitate şi proiecte tehnice aferente celor patru secţiuni se ridică la circa 111 milioane de lei.
În funcție de opțiunea proiectantului, șoseaua va fi drum expres sau autostradă (A7). (sursa: comunicat de presă)
Asociația Pro Infrastructura: soluție pentru DN 2
Până la finalizarea A7, Asociația Pro Infrastructura a dat publicității o soluție simplă pentru stoparea carnagiului de pe DN 2, pe care mor anual în accidente peste 70 de oameni.
„Soluția pentru DN2 este simplă, relativ ieftină și ușor de pus în aplicare: transformarea în profil 2+1 alternativ, așa cum a demonstrat cu succes liderul european în siguranță rutieră, Suedia. În această țară scandinavă există aproximativ 3000 de km de drumuri 2+1 alternativ, cu lățimea de 13 metri (platforma DN2/E85 între București și Roman este la fel de lată)”, a notat asociația, pe Facebook.
Lasă un răspuns