Constructorul băcăuan UMB a semnat, astăzi, contractul pentru construcția celui mai lung lot al Autostrăzii Unirii (A8), respectiv Ditrău – Grințieș (38 km), cu o valoare de 6,14 miliarde lei.
Pentru construcția acestui lot, UMB va lucra în asociere cu Euro-Asfalt, un constructor din Bosnia-Herțegovina.
„Am semnat astăzi contractul pentru construcția unui nou lot al al sectorului montan al #A8 (Autostrada Unirii)! Lotul Ditrău-Grințieș (37,9 km), cel mai lung al acestei autostrăzi, va fi construit de o asociere româno-bosniacă. Contractul pentru proiectarea și execuția lotului de autostradă Ditrău-Grințies este primul semnat de CNIR, de la înființarea acestei noi companii”, a transmis Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.
Pentru realizarea lotului cu o lungime de 37,9 kilometri, care se desfășoară în județele Harghita și Neamț, Asocierea formată din constructori din România și Bosnia – Herțegovina are termen de 54 de luni, din care 14 luni pentru etapa de proiectare și 40 de luni durata de execuție. Finanțarea lucrărilor este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027 și din fonduri de la Bugetul de Stat, scrie Economedia.ro
Pe traseu vor fi construite inclusiv 19 tuneluri și 63 de poduri și viaducte. Lungimea totală a tunelurilor și a viaductelor (21 km) reprezintă 57% din lungimea întregului lot. Pe traseul lotului 2A este prevăzut un nod rutier la Ditrău (conexiune cu DN 12 în jud. Harghita), iar la Est, în județul Neamț, conexiune cu Lotul 2 B Grințieș – Pipirig, o descărcare provizorie pentru a asigura funcționarea independentă a acestui lot.
UMB a fost desemnat deja câștigător și pe lotul montan Pipirig – Vânători Neamț (Leghin), pe lotul 1C Sărățeni – Joseni, unde a fost singurul ofertant, și se bate cu turcii pentru lotul Grințieș – Pipirig (31,5 km), cel mai dificil lot al secțiunii montane.
Mai usor cu elefantul pe scari ! Ce stiri defetiste sunt astea ? O sa faca infarct cativa dintre vajnicii comentatori de pe-aici ca se face A8 si nu se face A13. Pai cum mai ajung vajnicii mei bacauani la Brasov ? Poate pe pista de biciclete, aia care supratraverseaza „capitala” moldoveana ? Iar estimp iesenii s-or bucura de A8 !!!!????
am citit recent un articol despre organigrama si cheltuielile primariei Iasi si am aflat cu stupoare desi ma asteptam cumva…. ca cheltuielile cu salariile in primaria iasi se duc undeva spre 20 milioane de euro anual ……..ceea ce mi se pare o suma fantastic de mare …numarul de angajati e spre 700……realizarile primarului de Iasi sunt spre zero un singur pod peste Bahlui in cei 8 ani si vreo 2 sau trei crese si gradinite…..foarte foarte foarte putin pentru un oras ca Iasul….stadion Nu.polivalenta Nu,sosea de centura Nu,depoul nou care asteapta de 4 ani sa intre la construit Nu,parcari subterane sau supraterane Nu( de exemplu Clujul are 10 doar supraterane) desi incaseaza in fiecare an peste 3miloane de euro doar din taxa de parcare….pasajele din Podul Rosu si acu la stadiul de macheta…..e trai mare si veselie in primaria Iasi…..a angajat toate nevestele de smecheri si afaceristi aserviti lui pe salarii babane in primarie are 4 consilieri personali unul din ei ridica 5000 de euro lunar……toata lumea primeste sporuri in prostie…..nu mai zic ce japca fac regiile aflate in subordinea primariei unde doar directorul de la apavital ridica 20 000 de euro pe luna zici ca e regia lui tacsu…..pretul la apa fiind unul dintre cele mai mari din tara spre 20 lei mc…..eu zic sa i lasi pe bacauani in pace ca nu suntem noi nici pe departe buricul pamantului si crede ma sunt iesean 100% din a patra generatie inclusiv bunicii mei locuiau in Iasi si iubesc acest oras dar adevarul nu pot sa il neg….suntem in cadere libera!
Cezare, măcar aveți primar ieșean, nu brăilean. Iar la capitolul parcări, da, Bacăul v-a luat tare, vorbesc de parcările plutitoare. În rest la primăria de aici totul e corect și legal. Nu tu pile, nu angajări de pe la partidul haștag, nu chirii exorbitante, nu apartamente date aiurea, nici măcar vreo mașină de serviciu bulită în weekend. Da, da, adăugând poziția geografică excepțională, apa curentă (scumpă sau nu, da’ uneori vara e lipsă cu totul), pot zice liniștit că aici e Gura de Rai pe care alții n-o au.