Calea Moinești, una dintre cele mai importante artere de acces în municipiul Bacău, a fost redeschisă circulației, după lucrări de modernizare care au durat peste doi ani.
Conform contractului, s-au modernizat și mărit la patru benzi pasajul Mărgineni (inaugurat oficial în noiembrie 2013, iluminatul o lună mai târziu, iar ulterior s-au montat panouri fonoabsorbante) și podul peste pârâul Trebeș, s-a amenajat intersecția strazilor Mioriței și Energiei și s-a turnat asfalt. Conform datelor prezentate în conferința de presă de finalizare a proiectului, s-au montat și 123 de stâlpi de iluminat.
Lucrările – gata, circulația – (între)deschisă
Invitată la fața locului, presa a constatat, odată cu oficialii, că circulația era gâtuită pe podul peste Trebeș, unde o echipă întârziată încerca să finalizeze rosturile de dilatație. De asemenea, nici toate bordurile nu erau încă la locurile lor. Conform proiectului, Calea Moinești va avea și pistă de biciclete, care urmează să fie evidențiată în viitor, când se vor face și marcajele stradale.
Lucrările au fost finanțate de Uniunea Europeană, prin POR, și au costat în total aproape 39 de milioane de lei. Dincolo de fluidizarea circulației, cel mai important este că șansele de producere a unor noi inundații din cauza podului Trebeș sunt de numai un procent.
Decalarații oficiale
Vasile Tescaru, primar interimar: „Suntem în măsură să demonstrăm că Primăria Bacău este un model de bune practici, că se lucrează, că se face o administrație de calitate. Am demonstrat că se poate, am demonstrat cât de bine arată o lucrare bine făcută. Vreau să-i asigur pe băcăuani că pe viitor se va întâmpla la fel cu proiectele europene începute.
Dragoș Luchian, senator: „Pe 26 aprilie 2012, am semnat contractul de finanțare pe acest proiect, care este cel mai important din Planul Integrat de Dezvoltare Urbană, practic ultima cale de acces în Bacău a fost modernizată.”
Viorel Rusu, constructor, Conextrust SA: „Vreau să îmi cer scuze pentru deranjul creat cetățenilor, altfel nu s-a putut. A fost o lucrare foarte grea, cu multe lucrări care n-au putut fi prevăzute în proiect, dar până la urmă s-a terminat cu succes. Deranjul era mult mai mic, dacă nu erau acele conducte de gaz și de apă de pe Calea Moinești, care ne-au ținut pe loc. Am demonstrat că putem face și noi lucrări din acestea, nu e neapărat nevoie de firme din afară. Într-un cuvânt: sunt mulțumit de lucrarea care am realizat-o!”.
Mai multe declarații, pe filmare:
Lupu+Stanica a zis
„PE CARE…”
uncas a zis
E foarte bine ca se vede ceva din bani publici, dar cea mai importanta lucrare ramane centura ocolitoare a mun Bacau ce trebuie realizata in regim de urgenta ,nu avem nevoie de camioane in oras!
PETRUT a zis
SA NU UITATI SA MARCATI STRAZILE SI AVETI GRIJA S ANU LE SPARGETI CURAND DACA ATI UITAT DE TRAS VREO TEAVA……….