Numeroși băcăuani, în special persoane vârstnice sau diagnosticate cu diferite boli, ori mame cu copii nu au nicio șansă să ajungă, în caz de nevoie, la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorului. Actualul sediu în care instituția își desfășoară activitatea – etajul IV, în incinta Oficiului Județean de Cadastru Bacău – este greu accesibil tuturor categoriilor de persoane, inclusiv salariaților și, practic, inaccesibil celor cu mobilitate redusă. Conducerea Comisariatului spune că, într-adevăr, activitatea este perturbată de când s-a produs mutarea în actuala clădire, dar că sunt speranțe ca până cel târziu la începutul anului viitor situația să se remedieze.
Mădălina ROTARU
Cine are de depus vreo sesizare la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorului (CJPC) Bacău, odată ajuns în fața clădirii în care instituția își desfășoară activitatea va fi, mai mult ca sigur, tentat să renunțe. Protecția Consumatorului Bacău se află la etajul IV al unui imobil fără ascensoare sau rampe de acces. În plus treptele sunt destul de înalte, astfel încât un om sănătos abia reușește să ajungă fără să gâfâie până sus. Dar pentru cei cu probleme cardiace, de exemplu, vârstnici sau părinți cu copii mici ajungerea la instituție este aproape imposibilă sau, în orice caz, nu lipsită de riscuri.
Această este situația încă de la începutul anului, atunci când personalul CJPC Bacău a fost nevoit să găsească o soluție, sediul în care își desfășoară activitatea de fapt și care aparține instiituției (str. Erou Gh. Nechita, nr. 2) aflându-se în stare avansată de degradare. Soluția, cu caracter temporar, a fost sediul Oficiului Județean de Cadastru Bacău din str. I. S. Sturdza, la etajul al IV-lea. Teoretic, activitatea Protecției Consumatorului ar fi trebuit să se desfășoare aici până în luna iulie a acestui an. Practic, însă, demararea lucrărilor de reabilitare și reparație a sediului de drept al instutuției a fost amânată din cauza lipsei de fonduri. „Într-adevăr, este o situație neplăcută pentru băcăuanii care vor să apeleze la instituția noastră și nu putem decât să ne cerem scuze – a declarat Alin Năstasă, comisar șef CJPC Bacău. Pot să spun, însă, că lucrurile au început să se miște, astfel că avem speranța ca din decembrie să ne reluăm activitatea în sediul nostru”. Potrivit conducerii CJPC Bacău, în urmă cu două-trei săptămâni s-a semnat pentru demararea lucrărilor la sediul din str. Erou Gh. Nechita, acestea începând la nivelul acoperișului clădirii. „Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului ne-a dat asigurări că anul acesta se vor aloca fonduri pentru reabilitarea sediului – a spus Năstasă. Vestea bună este că au început lucrările de reparație a acoperișului și, împreună cu Comisariatul Regional (Iași, n.r.), am făcut toate demersurile la București pentru obținerea fondurilor necesare reparației sediului”.
Clădirea din str. Erou Gh. Nechita nr.2 este proprietate a CJPC Bacău, activitatea instituției derulându-se până în ianuarie 2013 acolo, încă din 1996. Aceasta a suferit însă deteriorări severe, astfel încât instituția nu a mai putut desfășura activitatea în el. Valoarea investiției în reabilitarea clădirii s-ar ridica, potrivit conducerii CJPC Bacău, la circa 70.000 lei, lucrările ce ar urma să se desfășoare constând în reperații generale, înlocuirea instalațiilor electrice, montare centrală termică, schimbare de parchet etc. Până la finalizarea investiției însă, conducerea CJPC Bacău recunoaște că soluția de compromis, aceea a desfășurării activității la etajul al IV-lea din actualul imobil, a afectat cumva relația cu băcăuanii, consumatori care își pun speranțele rezolvării diferitelor lor probleme specifice, conform legii, în Comisariat.
Lasă un răspuns