Primăria Bacău pregătește un regulament care va limita la un autoturism de apartament numărul locurilor de parcare. Fiecare proprietar va trebui să plătească, pentru a beneficia de un loc de parcare „în proximitate”, pe baza unui regulament pregătit de municipalitate. Viceprimarul Liviu Miroșeanu a anunțat și ce se va întâmpla cu mașinile firmelor.
Potrivit regulamentului anunțat de viceprimarul Miroșeanu, acolo unde există suficiente locuri de parcare, posesorii de autoturisme proprietate personală vor putea opta pentru un loc rezidențial, în limita unui loc de parcare pentru un apartament.
În cazul în care există mai multe autoturisme decât locuri de parcare, acestea vor fi obținute în urma unei licitații. Locul de parcare va putea fi folosit de către deținător între orele 17.00 și 08.00. În timpul zilei, pe locul de parcare va putea parca orice alt autoturism, condiția fiind ca locul de parcare să fie eliberat la ora 17.00. În cazul în care deținătorul unui loc de parcare constată pe locul său a parcat un alt autoturism după ora 17.00, acesta se poate adresa Poliției Locale, care va aplica sancțiuni contravenționale. Cuantumul acestor sancțiuni va fi stabilit de către Consiliul Local, în baza legislației în vigoare.
Pentru locurile de parcare rezidențiale, deținătorii vor achita o taxă anuală, ce urmează să fie stabilită de Consiliul Local, în urma unei consultări publice. De altfel, întregul Regulament va fi analizat de comisia pentru parcari constituita la nivelul Primarie Bacău, va intra într-o perioadă de 30 zile de consultare publică, iar forma finală va fi supusă dezbaterii Consiliului Local.
„În ceea ce privește taxa anuală, vreau să menționez foarte clar că toate sumele care se vor colecta vor fi utilizate exclusiv pentru întreținerea parcărilor existente și crearea altor locuri de parcare, astfel încât tot mai mulți posesori de autoturisme să beneficieze de un loc de parcare”, a declarat Miroșeanu.
Nu vor fi acceptate mașinile „de firmă”
Conform viceprimarului, parcările rezidențiale rezolvă și problema mașinilor de firmă, care „ocupă locurile de parcare ale vecinilor”:
Așa ne trezim în situația în care în dreptul unui apartament figurează trei sau chiar patru autoturisme, al soțului, al soției, dar și mașinile de firmă ale celor doi. Odată implementat acest regulament, mașinile de firmă nu vor mai putea fi parcate pe locurile destinate celorlați vecini și ei posesori de autoturisme proprietate personală.
Viceprimarul Liviu Miroșeanu a mai afirmat că asemenea regulamente există de mulți ani în foarte multe orașe, iar rezultatele sunt pozitive. „De asemenea, la întocmirea regulamentului am ținut cont de părerile multor băcăuani care mi-au scris pe adresa de email și consider că aceasta este calea firească atunci când o administrație ia decizii: dialogul, comunicarea, consultarea publică”, a mai afirmat viceprimarul.
atn a zis
Dar nu mai bine faceti mai intai parcari si abia pe urma puneti in aplicare regulamentul?
Ar fi ordinea fireasca…
GeopGeo a zis
Cei care parchează langa bordura de pe drumul public se cheamă parcare ????este cineva care știe să spună cineva
Mihai S. a zis
Cea mai mare aberatie cu rezervarea intr-un interval orar. Imposibil de aplicat in practica si foarte inconfortabil pentru posesorii de masini. Oamenii au ocupatii diverse, lucreaza in intervale orare diverse, dupa mintea celor care au emanat astfel de idee ar trebui ca la ora 17.00 sa fie o viermuiala in parcari, o debandada de nedescris. Imaginativa intr-un cartier precum Bistrita Lac unde este mare aglomeratie, o reasezare dupa ora 17.00. Se pare ca cei din administratia orasului nu au simt practic, ba chiar o inteligenta scazuta. Ideea este veche, de pe vremea lui Stavarache, semn ca ideea apartine cuiva care este angajat in primarie. In Botosani concesionarea locului de parcare este 24 de ore din 24, este printre primele orase in care s-a instituit acest sistem si functioneaza foarte bine. N-ar strica ca niste indivizi din primarie sa traga o fuga pana la Botosani, nu sunt decat 150 km, si sa invete de la cei de acolo cum e cu parcarile.
De ce se insista pe „eliberarea” parcarilor in timpul zilei? Cine ar avea de castigat? Pentru aprovizionare magazine si pentru firme pot fi rezervate locuri de parcare dedicate.
Daca vreti, va dau eu un sfat domnilor din administratie: vreti sa eliberati orasul de masini? Mutati institutiile de stat la periferie (ex. zona CEX) gen DSP, Taxe si impozite, ANAF, Garda de Mediu, APM, Casa de Asigurari de Sanatate, etc. Aceste institutii incarca orasul cu masini, cerand zilnic tot felul de hartii, stampile, adeverinte si autorizatii.
O alta solutie: nu mai lasati sa se construiasca nimic in centrul orasului, si asa este sufocat si fara spatii verzi. Scoateti Registrul Spatiilor Verzi si respectati legile pentru constructii.
gigiexpertu a zis
@mihai – eu , cand merg in focsani sau piatra neamt cu treaba , as cam vrea sa parchez masina unde am treaba si nu la vreo 2-3 km unde e prima parcare cu plata. asa ca intervalul 8-17 are logica , parerea mea. sunt placute peste tot cu ” loc rezervat ” ; numar masina , numar autorizatie primarie , interval de timp in care locul e ocupat de omul cu autorizatie. si astfel omul daca isi gaseste locul ocupat suna la politie , vin aia frumos si ridica masina. ala care a ocupat locul dupa ora 17 nu are scuza ca nu a stiut ca nu a vazut ca sunt placute si info din metru in metru.
cat despre mutatul institutiilor in afara orasului – gandeste-te ca nu toata lumea are masina sau 20 de ani sa ajunga pe jos la 3-4 km fata de locul unde sunt amplasate acum. solutia ar fi din contra , mutatul masinilor in afara , adica parcari la periferie si iei frumos transportul in comun. sau bicicleta. sau… cel putin asa e in tarile mai spalate. noi abia descoperim apa calda.
Mihai S. a zis
Gigi, se pot inființa linii de transport public directe. De exemplu, un autobuz poate ajunge foarte repede din centru prin pasaj la CAEX.
Ideea era că la multe instituții (ANAF, Registrul Comerțului, ITM … etc) au de regulă treburi agenții economici care dețin mașini.
Angajații acestor instituții aglomerează și ei parcările din centru orașului.
Da, și ideea cu parcarile la periferie pentru cei care vin în Bacău cu treburi e OK.
Nu, rezervarea 17-8 nu are nicio logica. Sa impui reparcarea dupa o anumită oră e o tâmpenie. Multi lucrează până la 16.00, ajung acasă până la ora 17.00, parchează unde găsesc loc. Fix la ora 17.00 trebuie să coboare din blocuri să-și relocheze mașinile proprii pe locurile rezervate. Poate unii se culcă, poate alții beau un șpriț, poate alții au plecat să se plimbe pe jos sau efectiv fac altceva și nu pot coborî. O să fie o porcărie și sigur sistemul se va schimba după scurt timp. Un interval 16-8 ar fi putin mai bun dar tot o idioțenie. Ar trebui studiate sistemele din alte orașe sau chiar din alte țări, sisteme deja probate și care funcționează. Eu personal cunosc sistemul din Botoșani și acolo funcționează foarte bine 24/24. Sunt locuri suficiente suplimentare pentru vizitatori, cei drept trebuie să mergi 50-100 m pe jos, dar se pare că pentru unii asta e un chin (vedeți parcarea mașinilor în ușa supermacheturilor – unii ar fi în stare să intre înăuntru cu mașina).
Trebuiesc evacuate toate garajele plus miile de magazii, maghernițe, împrejmuiri și construcții ilegale a celor de la parterul blocurilor. Bacăul trebuie să evolueze, este mult rămas în urmă.
Indiferent de soluția aleasă, la Bacău se va implementa greu fiindcă eu observ mulți cetățeni mitocani și needucați în Bacău care nu vor să respecte reguli. Circul destul de mult prin moldova și prin țară și știu ce spun.
Hate-rii pot să debiteze orice prostii, asta nu schimbă starea lucrurilor din Bacău.
P.S. Deviza multor băcăuani:
”Ori să se revizuiască, primesc! Dar să nu se schimbe nimica; ori să nu se revizuiască, primesc! dar atunci să se schimbe pe ici pe colo, şi anume în punctele… esenţiale”
Caragiale este mereu actual …
PHB a zis
In prima parte sunt in totalitate de acord cu tine.
In a doua revii la cretinismul tau obisnuit: institutiile pe care le pomenesti tu trebuie sa fie in zone in care populatia sa aiba acces facil la ele, si in orice tara civilizata este asa (da, chiar si la Botosani).
Dar hai sa luam lucrurile pozitive: sunt de acord cu tine (am mai fost uneori). Referitor la prima parte, da e o aberatie. Eu daca vin de la munca la 15 si imi gasesc locul ocupat, ce trebuie sa fac? Parchez masina pe locul unui vecin? Dupa ma duc la 17 sa o mut, sa o pun pe locul me? Logistic e o aberatie. De ce nu mergem dupa modelul din S.U.A, cel cu permis de rezident? Un permis pentru populatia domiciliata in Bacau, considerabil mai scump, care sa poată parca oriunde, oricând la orice ora? Daca nu iti convine, taxa pe oră/saptămână/lună (foarte scumpă) pe care esti obligat sa o plătești de fiecare dată cand parchezi undeva în Bacău. In cazul asta trebuie sa fie si o institutie care sa poată controla asta, sa poată constrange sa se respecte regulile (in speta politia locală). Imediat nu poate să fie aplicat nimic, trebuie timp si pentru educarea populatie.
gogu a zis
solutia e in parcarile plutitoare :))))) atat ii duce capul
Sorin Iancu a zis
Ai dreptate,fixarea unui interval orar e o mare idiotenie.La blocul meu este o mare parcare si vad cata agitatie estebla ora 17.Cei care vin acasa cu a doua masina vor face tururi pe toate strazile sa caute loc,…dar si acolo locatarii respectivi au ei loc,se va crea o isterie permanenta si ambuteiaje pe strazi si asta doar din cauza unui individ care se crede istet…dar nu e…!!
Acciduzu a zis
In Municipiul Bacau exista 63.000 autoturisme inmatriculate si doar 18.000 locuri de parcare ( 15.000 locuri – 3.000 garaje), conform bacau.net.
Unde parcam restul de 48.000 autorurisme seara si in week-end?
Asta fara masinile de firma inmatriculate in alte judete?
Vor sa ne batem ca chiorii?
Sau vor parca cei care isi permit sa liciteze si sa supra-liciteze din 5 in 5 lei? Restul nu intereseaza pe nimeni.
Vor face blat cu vecinii care nu au masina si vor licita acestia pentru ei pentru a putea sa parcheze 4 masini la domiciliu.
Ei stiu doar sa dea amenzi.
Codrut a zis
1. O masura foarte buna pentru ca o sa dispara circa 5000 de autoturisme care valoreaza 500 de euro, pe care le tin proprietarii pentru ca „a fost prima lor dragoste”, cu toate ca intre timp si-au mai cumparat doua cazane.
2. Cele 48.000 de masini care „raman fara locuri de parcare”…. noaptea nu plutesc….tot parcate sunt. Ca nu sunt la intrarea in scara blocului….mergi si tu 50 de metri pentru ca putin sport nu strica.
3. Banii incasati vor fi folositi pentru a amenaja cele 48.000 de masini care „plutesc” noaptea.
Costy a zis
Este foarte ok această măsură o așteptăm de ceva vreme în ultima vreme s-au înmulțit mașinile circa 2/apartament și mai sunt și acele persoane care parchează și nu mai muta Mașina cu anii..
ilie marius a zis
Jos cu garajele = pivnite, service neautorizate, depozite, etc
gogu a zis
solutia e in parcarile plutitoare :))))) atat ii duce capul
Ionuț a zis
Eu vin cu următoarea intrebare:ce se intampla cu cei care detin mașini personale si nu au puterea financiara de a licita(ma refer in zonele cu putine locuri de parcare)? Ce vor face acele persoane cu mașinile personale? De asemenea ce vor face oamenii care au doar masini de servici, ei unde vor parca?
Mihaela a zis
Daca nu ai bani ca sa licitezi, vinde masina si o sa ai. Iar daca ai masina de serviciu, fa sport, ca burta asa scade. O parchezi la Buhusi si mergi frumos pe jos acasa.
BoogieMan a zis
cei cu masina de serviciu pot parca la serviciu.
eutoteu a zis
pai daca sediul firmei este in bucuresti merg zilnic sa o parchez acolo???
ion a zis
Nu inteleg ce aveti cu cei care au doua masini. Aici nu vorbesc de masina personala si masina de serviciu, ci vorbesc de cei ce au 2 masini sot si sotie fiecare cu masina pe numele lui, chiar credeti ca omul cumpara 2 masini asa de placere? Este clar ca are nevoie de 2, sotii lucreaza in zone diferite, cu programe diferite, deci nu pot merge cu aceeasi masina, sa nu mai zic ca trebuie sa fugi de la munca sa ajungi sa iei copilul de la scoala, sau dimineata esti pe fuga sa duci copilul la scoala si sa ajungi si la munca, iar transportul public nu ajunge in toate zonele Bacaului ca sa te poti deplasa cu el, plus ca pana ajunge autobuzul, esti deja intarziat la munca, si daca esti angajat la patron si nu in sistemul bugetar NU poti veni si pleca de jab cand vrei tu. Eu personal am 2 masini dar sunt nevoit, doar nu as plati taxe, asigurari, etc. la 2 masini de nebun. Daca la a II-a masina nu am dreptul la loc de parcare atunci nici taxe sa nu imi mai ia la ea. Pentru ce naiba platesc taxa la masina, daca nu am nici un drept? e ca pe vremea boierilor, daca ai ceva vine ala mare si iti cere taxa. Ce platesc taxa de protectie sau pt ce dau impozit? ca protectie nu ofera politia locala, aveam masina botita in parcare de altul si ei ma somau sa o ridic de pe domeniul public, in loc sa traga de vinovat sa plateasca reparatia (nu avea RCA marlanul).
o_parere a zis
Nu cred ca are cineva ceva special impotriva familiilor cu 2+ masini. Dar cand numarul parcarilor e limitat, e normal sa se asigure in primul rand cate 1 loc pe apartament. Daca sunt parcari destule nu te opreste nimeni sa parchezi in 10 locuri libere.
ion a zis
Problema nu e pusa corect, vrei parcari cu plata, asigura macar 2 locuri pt apartament, sau 1,5 cand faci un calcul, ceea ce vor sa faca ei este praf in ochi, toarna niste asfalt si zic ca e parcare, platiti prostilor ca acum aveti parcari. Corect este sa faca un calcul si in functie de necesitatile zonei, sa faca parcari etajate ca sa fie loc pentru toata lumea. ce fac acum este o abureala ca sa incaseze niste bani, nimic gandit in functie de necesitatile locuitorilor din Bacau. Daca a II-a masina nu are dreptul de parcare atunci de ce ma lasa sa o inscriu la taxe si impozite si imi mai ia bani?
Dragos a zis
Va lasa sa o inmatriculati ca nu va poate opri!
feedback a zis
de unde bani sa construiasca intii? au vrut sa mai creasca taxele si impozitele si le-a sarit psd-ul si toti psd-ofilii in cap ca nu e voie, ca si asa se plateste mult. totul e un cerc vicios din care se pare ca nu o sa se iasa niciodata. pretentii mari au bacauanii dar din ce banuti? de ex, intr-o tara mai de peste Atlantic daca parchezi dupa 2 am pe strada fara sa ai un permis platit iei o amenda in jur de 90-100 lei. Daca parchezi pe contrasens, la fel. Daca parchezi cu plata si depasesti cu un minut timpul, amenda 90 lei si tot asa. Regulile sunt de obicei respectate din cauza amenzilor. Diferenta sta de ex la blocurile construite demult cu parcari subterane imense, cu parcari in fata blocului pentru vizitatori care si aia trebuie sa sune la un numar sa anunte ca e vizitator , atfel amenda si masina poate fi ridicata sau blocata…..Si nu mai spun de ce taxe anuale se platesc de cei care detin o casa/apartament si cum cresc anual taxele cu inflatia. Taxele constau in cel putin 10% din valoarea casei/apartamentului in functie de primaria de care apartii. Vrei infrastructura trebuie sa mai dai si tu o cota parte, nu totul de UE sau de la statul roman care nu e tocmai bogat precum Arabia Saudita de ex.
Mihaela a zis
Sunt de acord, cu conditia sa fie doua masini cumparate de la dilar, deci de noi. Daca ai bani sa cumperi masina noua, tot respectul, ai dreptul la doua locuri de parcare. Daca vii cu un rapan de bemveu din 1900 toamna, nu.
oare a zis
„dilar” e cu a sau cu ă ? Ca sa stiu.
Alex a zis
Pe vremea lui Ceasca nu erau masini multe si se mergea frumos pe jos oriunde. Acum avem pretentii de 2 masini , mai lasati-o moartă.
Ion Vasile a zis
O noua aberatie produsa de noua administratie ! Mai ales partea cu 17.00 – 8.00.
In principiu este ok o taxa pentru parcare. Dar in conditiile cind in multe locatii sint insuficiente locuri de parcare cum s-ar putea aplica ? Daca se scot la licitatie, restul unde vor parca ? Pe Bistrita , pe plutitoarele lui viziteu ? Cel mai corect ar fi intr-adevar o taxa modica pentru a putea parca in municipiul Bacau, fara rezervari. Iar cu banii colectati sa se amenajeze locuri noi de parcare.
Si ca sa revin la o problema mai veche dar tot legata de parcare. In conditiile in care vrei sa pui taxa pe locul de parcare, tu consiliul local aprobi pe strada Soimului inca un bloc cu 70 de aprtamente (cel putin) cind deja strada e plina de masini ?! Minciunile cu parcare subterana pe doua nivele sint bune doar pentru naivi !
cristi a zis
Si uite asa un nebun arunca o piatra si 10 destepti se chinuie sa o gaseasca!-proberb romanesc adaptat…
Sper ca este clar pt toata lumea cum, vremelnicii aflati in fruntea orasului, pt a-si ascunde neputinta administrarii orasului si indeplinirea promisiunilor din campanie(!!!) baga zanzanie intre locuitorii orasului in timp ce ei stau pe margine si rad de noi…
Ar trebui sa fiti mai hotarati -voi concetatenii mei-si sa le cereti prin email,petitii,in sedinta CL, sa isi respecte promisiunile din campanie si sa termine proiectele incepute(gen spitalul), si sa lase mizeriile care baga vrajba in oameni pt vremurile cand toti vom avea locuri de munca platite in privat ca la buget, cand efectiv nu vom mai putea de bine!
Sa puna mana provocatorii de ocazie sa faca parcarile plutitoare promise, linia de tren de la N la S, etc si sa nu mai inceapa scandaluri in oras-parcari platite,garaje desfiintate,etc doar ca sa-si ascunda ei neputinta de a administra orasul…
Mihai Clujeanu a zis
Si eu cred ca toate instituiile de stat, incepand de la primaria, prefectura, agentii, politie, tot ce tine de contopisti trebuie mutate la marginea orasului, undeva in camp, ca sa se racoreasca la creier domnii bugetari si sa le mai scada un pic entuziasmul si tupeul. Asta in paralel cu digitalizrea, ca sa se duca la ghiseu numai cei ce nu sunt in stare sa butoneze un telefon.
Mare partedin aglomeratia din Bacau este provocata de masini care vin din zone limitrofe. Eu as da fiecarui sofer cu domiciliul in Bacau o vinieta care sa ii permita sa parcheze fara plata in locurile acestea eliberate de la 8 la 17, insa cei care nu au vinieta, deci nu sunt din Bacau, sa aiba de platit 10 lei pe ora, prin SMS. O sa constatati cat de mare va fi diferenta, se elibereaza Bacaul, dispar 90 la suta din masini.Uitati-va dimineata cate mii de masini vin dinspre Vaslui, dinspre Roman, dinspre Buhusi, nu mai zic dinspre sud, deci despre miile astea de masini discutam, oameni care daca vor sa intre in Bacau cu masina, au ocazia sa plateasca parcarea, daca isi lasa borfetele de bemveu in zona rezidentiala.
zic si io a zis
Sunt foarte multe familii care au doua sau chiar trei mașini. De ce ne mai mirăm de aglomerația infernală de pe străzi la orele de vârf?! De ce ne mai mirăm că nu ai loc de parcare?! Dacă cineva încearcă să ne arate adevărata noastră față ca popor și încearcă să ne civilizeze un pic și să introducă ordinea și disciplina firească în alte state civilizate, imediat lumea sare în sus că sunt atinse drepturile și libertățile cetățenilor. Oare cetățenii nu au și obligații? Da știu, unii cred că au doar drepturi, nu și obligații. Lumea întreagă există doar pentru ei și ai lor, ceilalți nu contează.
Bogdan a zis
Parcare etajată , acolo unde e posibil cu o plată anuală decentă. In cartiere mai întâi trebuie refăcute străzile, trotuarele .. e un proces complex. Faci loc de parcare dar străzile,trotuarele,
blocurile arată ca după război.
din Bacau a zis
– concesionarea locului de parcare trebuie sa fie 24 de ore din 24,
– ce se intampla cu masinile care vor fi parcate in proximitatea locurilor amenajate/platite, respectiv pe locurile neamenajate cum sunt: spatiile verzi, in intersectii, pe trecerile de pietoni, in zonele unde este oprirea/stationarea interzisa, (in toate zonele mentionate acum sunt masini parcate) ???
-eu platesc pentru un loc de parcare dar altii o sa parcheze pe locurile mentionate mai sus, si nu este corect? masinile trebuie parcate doar pe locurile amenajate, dar primaria nu poate oferi parcari pentru toate masinile inmatriculate in Bacau,
BoogieMan a zis
pai de unde atatea locuri de parcare, „sa dea primaria, sa faca primaria”. Ca si suprafata Bacaul este unul din cele mai mici orase „mari” din tara, densitatea populatiei este relativ ridicata, multe blocuri pe putini mp.
Se plang unii ca de ce nu pt doua masini. Pai pt ca nu este spatiu, loc fizic. Se plang altii ca de ce se darama garajele, pai pentru ca nu este spatiu, loc fizic pentru parcari si altele. Tot asa, de ce nu doar dupa 17:00? Pai nu sunt locuri suficiente, nu este spatiu. Si pentru ca locurile nu se inchiriaza la mp pe an, ti se rezerva – atunci cand programul celor multi, al majoritatii este casnic. Luati si inchiriati la mp de la privati un teren de 12-15 mp, vedeti cat costa pe an, asta ca sa eliminam discutiile de genul „pai daca platesc, nu e al meu?!?”; pai cateva sute de lei inseamna ca platesti si gata e al tau? Pretul daca vrei sa fie al tau si sa dispui cum vrea muschiul tau de el ar fi in jur de 1500 – 3000 euro an, in functie de zona.
Gunoi sa platim minim, jumatate din cat plateste un cetatean din Onesti, dar sa fie curat ca la Viena, garaje sa nu se darame dar sa fie locuri de parcare si spatii verzi, baraci si improvizatii sau ingradiri de la parterul blocului sa nu se demoleze dar sa fie locuri de joaca, sa nu se puna program la parcarile de resedinta dar cand am treaba undeva sa gasesc loc de parcare public, chiar daca unele stau goale jumatate din zi.
Samd.
PingPong a zis
Buuun, s-o luam cu inceputul. Din cuprinsul articolului reiese ca primaria doreste sa reglementeze parcarea autoturismelor in municipiu, chestiunea amenajarii / construirii de noi locuri de parcare fiind tratata marginal. Prin urmare, scopul este acela de a face rost de bani la bugetul local, prin concesionarea locurilor existente. De fapt, masura nu urmareste sa eficientizeze transportul urban ori sa imbunatateasca aspectul general al orasului.
Care sunt avantajele pentru comunitate? Pai…faptul ca posesorul auto are rezervat un loc de parcare, intr-un anumit interval orar. Si cam atat. Daca voi identificati si altele, astept comentarii.
Domnul viceprimar ar trebui sa ne explice cum ideea de a parca masina X doar pe locul Y va imbunatati aspectul orasului ori modul in care se circula si se parcheaza in municipiu, cu beneficii pentru comunitate, in conditiile in care numarul masinilor din oras depaseste, asa cum se intampla in marile municipii, de 2-3 ori capacitatea locurilor de parcare. De asemenea, ar trebui sa analizam si urmatoatele dezavantaje / problematici care apar:
1. Proprietarul va trebui sa plateasca pentru acest “beneficiu”, cu atat mai mult cu cat zona in care locuieste este mai aglomerata si se va ajunge la licitatie
2. Orarul in care locul este rezervat s-ar putea sa nu coincida cu programul de lucru/serviciu al proprietarului. Si de aici se nasc o multime de intrebari: Unde va parca daca ajunge mai devreme si gaseste locul ocupat? Presupunand ca gaseste un alt loc, va trebui sa revina la orele 17 sa-si mute masina in locul concesionat…etc. Cum spunea cineva intr-un comentariu anterior, ar trebui ca la orele 17 se fie o viermuiala in toate parcarile din oras!
3. Faptul ca se poate obtine cel mult 1 loc de parcare/apartament, ori pentru multe familii existenta a doua masini nu mai este de mult un lux, ci o necesitate.
4. Faptul ca masinile de firma sunt excluse. Ce facem daca ambii soti detin fiecare doar masina de serviciu – acestia nu vor putea obtine un loc de parcare?!
5. Primaria a demarat recent o actiune de inventariere a numarului de autoturisme / necesarului de locuri de parcare. Am dori sa aflam si noi care este raportul dintre numarul de parcari ce se pot amenaja in municipiu si numarul total de autoturisme si sa ne spuna ce se intampla cu autoturismele care nu vor avea loc? Le scoatem in ilegalitate, le vindem? Le ducem in parcarea plutitoare de pe Bistrita?
6. Care va fi raportul dintre numarul de locuri libere/fara plata si numarul de locuri totale amenejate intr-o anumita zona (daca vor exista si locuri neconcesionate)?
Punand in balanta avantajele vs dezavantajele de mai sus, din postura de cetatean posesor de autoturism, apreciez ca masura nu face altceva decat sa creeze haos, sa ingreuneze modul in care trebuie parcate masinile si sa nu aduca beneficii majore comunitatii. Gradul de poluare va creste, intrucat autoturismele vor circula mai mult in cautarea locurilor de parcare libere.
Eu unul vad un singur obiectiv al primariei: acela de a aduce bani la bugetul local, dupa ce initiativa cresterii taxei de salubritate a esuat. Si nu putini, intrucat un loc de parcare poate aduce la buget de 4-5 ori valoarea impozitului anual pe un apartament! Toate acestea pentru “privilegiul” de a avea un loc rezervat intre orele 8-17 !
Sorin Iancu a zis
Corect in tot ce spui…Exist posibilitatea de a lupta contra acestei nerozii.PROTESTUL CONTINUU IN STRADA !!
Vlad a zis
Daca se desfiinteaza garajele si spatiile din jurul blocurilor,pe cat este posibil,devin spatii de parcare, cu dale ecologice,vor fi locuri de parcare si pt doua masini /ap. fara prea multe calcule.
Dar peste tot ,primariile fac multi bani din licitarea locurilor de parcare,asa ca ,de ce nu si aici ,unde suntem cu 10 ani in urma…De ce sa fim mai buni?…
Gia a zis
Nu mai bine lasati asa, acu o sa platiti scump locul pentru o masina, iar pentru a doua masina ( cine are) tot bataie o sa fie
Da a zis
Prieteni,eu sunt din Botosani, si va pot spune exact cum e:
1.Sunt garaje peste tot…chiar si soacra-mea are unul.
2.In fiecare seara sunt certuri teribile…f des soldate cu vanatai si masini lovite.
3.La ai mei cand veneam in vizita -nu la soacra-mea (desi si acolo dar nu atat de des)- era ceva teribil sa pot lasa undeva masina.
4.Super metropola Botosani e practic un oras complet mort ,in afara de bugetari si vreo 2- 3 care le dau sistematic spagi, nu mai traieste nimic…poate ceva matze maidaneze.
5.Nr de masini pe cap de locuitor e cam ca’n Burkina Faso deci n-are nici o legatura cu Bacaul.
6.De cate ori ajung in fostul meu oras de bastina…ma intreb cum e posibil sa fie atat de idioti incat sa nu ai unde sa lasi masina seara daca vii in vizita.
Super fain si va urez sa va mutati in Botosani …toti cei care comentati pe aici.Doamna Ajuta!
:-) a zis
Eh,si cum sunt foarte multi care au si trei masini,inseamna ca traiesc bine.Deci sa nu va mai plangeti,ca o duceti rau.FOARTE BUNA INITIATIVA ACESTUI FOST-PREFECT.Brava lui…
Maria a zis
Pentru mașinile poliției și pentru mașinile particulare ale polițiștilor chiar nu găsiți o parcare(cea din fața fostului hotel Moldova)????Mai sunt și celelalte unități ,magazine,Planet…. care ocupă locurile de-a valma ,iar noi locatarii nici ziua și nici noaptea nu avem unde sa parcăm;cu noi ce faceți?!taxe luați de zona 0 și atât.
Florin a zis
Domnule Miroșeanu
Înainte de a emite judecați de valoare in spațiul public ar trebui sa faci un inventar al locurilor de parcarea din oraș , un inventar al tuturor garajelor autorizate sau nu, un inventar al autoturismelor înmatriculate in mun Bacau , un necesar minim de locuri de parcare ,sa identifici eventual locații ptr alte locuri ptr parcări , sa analizezi dacă străzile din cartiere sunt Ok dacă trotuarele sunt corect demsionate ,etc și apoi sa vorbești de alte taxe
Din CV – ul Dvs nu mi am dat seama dacă ati avut ocazia sa creeati locuri de munca sa plătiți taxe ca angajator și ptr anagajaților
E ușor sa stabilesti taxe dar e foarte greu sa generezi venituri și sa plătești taxe
Folosiți bugetul pe care îl aveți sa întrețineți orașul și sa oferiți ceea ce ați promis
NU NOI TAXE
Multumesc,
Marian a zis
Sunt multe masini care stau nemiscate: epave/rable/etc. = astea ar trebui eliminate rapid, cu somatie mai intai, apoi ridicate si valorificate, in maxim doua luni, apoi sunt multe masini inmatriculate in alt judet (excludem masinile de firma, etc), pentru care nu cred ca se platesc taxe si impozite aici, poate nici acolo unde sunt inscrise + cele din alte state – sa le parcheze acolo unde platesc taxe.
Mai ramane de rezolvat si problema ”afaceristilor”.
Alin a zis
Dar cei care au două mașini (soț si soție) care au fiecare loc de muncă separat, fiecare cu un alt program ce vor face daca se accepta un singur loc de familie? O sa vedeți masilile de la blocul vecin care are spatiu verde langa bloc, parcate (pe loc cumparat) sub geamul tau ca tu ai doar beton de jur împrejur tot blocul.
La 48.000 mașini si 18.000 locuri de parcare sunt curios cum va fi împărțeala… Sa amenajeze parcari mai întâi, sa permită inchirierea a doua mașini dacă spatiul permite.
De vopsit/ curatat de zăpadă/ spalat parcarea nu s-a ocupat niciodata primăria dar noi ca locatari da.
Boethius a zis
Vad tot felul de comentarii, insa nu intelegeti ca intr-o sticla de doi litri nu poti baga patru litri de apa !
Daca este adevarat ca in Bacau sunt inregistrate peste 60.000 de autoturisme, asta inseamna un necesar de cel putin 800.000 de metri patrati, sau o strada de lungime de 300 de kilometri, plina cu un card de masini. Voi realizati ce inseamna TREI SUTE DE KILOMETRI DE DRUM PLIN CU MASINI ? Deci inchipuiti-va ca daca luam toate masinile inregistrate in Bacau si le parcam una in spatele celeilalte, ajungem de la Bacau la Bucuresti !
Despre ce vorbim aici ? Faptul ca Primaria o sa incaseze niste bani buni dar ca este absolut imposibil sa rezolve problema parcarilor ? Bacaul are 43 de kilometri patrati suprafata totala. Unde sa incapa 300 de kilometri de masini ?!
Londra – 1572 kmp, la 2,28 milioane de masini inmatriculate in Londra, deci haideti sa impartim la 43, ca sa vedem de cate ori este Londra mai mare decat Bacaul. Iese aproape 37. Ia sa impartim si numarul de masini… 2,28 milioane/37 iese 61000. DECI IN BACAU, RAPORTUL NUMARULUI DE MASINI PE SUPRAFATA TOTALA ESTE EGAL CU CEL DIN…. LONDRA !!!!!!!
Cei care au fost prin Londra au vazut cat de aerisit este orasul. De ce ? Pentru ca sunt enorm de multe parcari SUBTERANE, niciun bloc nou construit nu poate fi ridicat fara sa aiba parcare subterana si, evident, te costa de te-ndoaie sa umbli cu masina in zona centrala. In rest, iata, tot data statistica, in LONDRA, aproape JUMATATE dintre FAMILII NU AU MASINA !! Nici macar UNA ! Bine ca au bacauanii, neamule !!!
:) a zis
Mulți din Bacău sunt niște parveniți cu figuri care cred că totul li se cuvine și cărora le place ca orașul să fie înfundat în mocirlă. Înțeleg că unele familii au nevoie neapărat de două mașini, dar spălați-vă de figuri puțin și mai mergeți și pe jos, că nu e așa greu. Trebuie să fii de o nesimțire ordinară să aglomerezi o stradă ca să îți lași plodul la școală (în față la Cuza), să mergi ca boul peste tot cu mașina, că altfel nu se poate dragă, ne-am ajuns și noi. Gândiți-vă în primul rând la cât de mult poluați unii din voi cu cotețele voastre minunate.
Și pentru administrație: cel mai bine ar fi să construiți niște parcări subterane unde se poate, ați rezolva problema parcărilor din oraș. Și să interziceți circulația tuturor cazanelor poluante vechi.
Vreți ca orașul să se ridice? Reveniți-vă puțin din figuri și impresii și gândiți-vă că în multe orașe civilizate oamenii nu merg peste tot cu mașina.
Desigur, asta implică și realizarea unei infrastucturi mai bune, amenajarea mai multor zone pietonale, dar mai ales trebuie rezolvat și transportul în comun, care e jalnic.
Dar ce să îi spui locuitorului din Bacău, care, atunci când apar probleme de genul, el e prea superior și parvenit și nu e de nasul lui să se gândească la niște soluții firești pentru dezvoltarea orașului, pentru că problemele de genul sunt doar pentru fraieri. Ani de zile ați ales niște administrații care nu au reușit să facă nimic concret, iar orașul se macină din ce în ce mai mult. Îi slăviți pe foști primari care au dus la căderea orașului. Nu știți să luptați pentru drepturile voastre și nu vreți să fiți uniți ca cetățeni în fața administrațiilor și să faceți puțin scandal pentru ca lucrurile să se schimbe.
Sorin Iancu a zis
Dumneata ai dreptate dar ăștia sunt prea încuiați ca să înțeleagă……
radu a zis
nu am nimic impotriva parcarilor platite.
Ce nu e in regula, din pounctul meu de vedere, este sa te apuci sa dai dungi de vopsea pa banda 1 de pe Milcov, Mioritei si altele asemenea si apoi,l sa spui ca ai facut parcari…
Adica acum cele 60000 de masini din bacau stau undeva. Primaria vrea sa nu mai stea gratis aceste masini… O sa taxeze locurile de parcare de pe strada…
Si, colac peste pupaza, va face exact ca pe Stefan cel Mare, va pune faimosii bolarzi la 5m de trecerea de pietoni. Practic primaria amenajeaza parcare cu incalcarea codului rutier…
Nu pot intelege cum un regulament local poate sa bata codul de circulatie rutiera…