Blue Air a intrat luni în procedurile de prevenire a insolvenţei în aşteptarea ajutorul de stat solicitat Guvernului încă de la începutul pandemiei. Blue Air are deja de plătit celor care şi-au rezervat bilete peste 20 de milioane de euro și a anunțat astăzi că nu are de unde momentan.
Blue Air a demarat procedura de prevenire a insolvenței, scrie Adevarul.ro. „Admite cererea debitorului BLUE AIR AVIATION SA. În temeiul art.23 alin.1 din Legea nr.85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă deschide procedura de concordat preventiv a debitorului BLUE AIR AVIATION SA. În temeiul art.23 alin. 2 din lege desemnează administrator concordatar provizoriu pe KPMG RESTRUCTURING SPRL. Executorie. Cu drept de apel în termen de 7 zile de la comunicare. Cererea de apel se va depune la Tribunalul Bucureşti secţia a VII-a civilă. Judecată în camera de consiliu şi pronunţată în şedinţă publică, azi, 06.07.2020”, se arată în decizia instanţei.
Procedura de concordat la care face referire decizia instanţei este o soluţie de prevenţie care are rolul de a asigura redresarea rapidă şi este desfăşurată sub supravegherea judecătorului sindic. Procesul de restructurare permite continuarea activităţii companiei şi respectarea obligaţiilor faţă de creditori.
Blue Air nu poate returna momentan bilete de 20 de milioane de euro
„Biletele anulate sunt 20 de milioane de euro, nu avem de unde să îi rambursăm. Nu e că nu vrem. Şi asta e situaţia la toate liniile aeriene, nu suntem singurii. E o problemă masivă în industrie. Noi aşteptăm ajutorul de stat şi atunci vom putea plăti, dar până atunci nu avem cum”, a declarat Oana Petrescu, Director general Blue Air, pentru Libertatea.
Împrumutul de la Guvernul României aprobat de Comisia Europeană pentru a fi acordat Blue Air, în valoare de peste 65 de milioane de euro, încă nu a ajuns în conturile companiei aeriene.
De asemenea, veniturile companiei au scăzut dramatic deoarece de la mijlocul lunii martie până în 1 iulie Blue Air a operat doar câteva zeci de zboruri charter.
„Din păcate, cu returnarea banilor durează, noi am estimat că în jur de 10 săptămâni, fiindcă trei luni noi nu am încasat nimic. Pur şi simplu nu avem de unde! Şi atunci, când vom avea surplus faţă de cât costă să zburăm, începem să plătim”, adaugă Oana Petrescu.
De la 1 iulie Blue Air a început să efectueze din nou zboruri comerciale regulate însă pe un număr mic de rute şi cu o frecvenţă de operare mult mai mică în comparaţie cu perioada dinaintea pandemiei. Situaţia financiară precară a companiei aeriene este confirmată şi de cererea de a demara procedura de concordat preventiv depusă la finalul lunii iunie la Tribunalul Bucureşti cu ajutorul căreia Blue Air încearcă să evite intrarea în insolvenţă.
John a zis
Nu va jucati cu afirmatii de genu !!! ?
:-) a zis
Ai de recuperat bani de pe bilete cumparate?
Robert a zis
Nu vreau banii, dar nici voucher nu au dat.
ion a zis
mie mi-au dat voucher
Mitica a zis
Idioata exprimare ! Cine este „genu” ???!!! Ce gen ? Masculin, feminin, neutru ????? Vocabular de cocalari si pitipoance ! Fi-v-ar „limba” sa va fie !!!!!!
Aviator a zis
Titlul este tendentios si chiar contine minciunI prin omisiune. Este vorba despre o situatie temporara, pentru ca indiferent ce se va intampla, compania este asigurata, la fel ca si orice alta companie aviatica din spatiul european, deci banii vor fi recuperati de catre oameni, indiferent care va fi soarta Blue Air. Pacat ca avocatii Blue Air nu au timp de voi ca sa va dea in judecata, problema fiind ca nu aveti ce despagubiri sa platiti, ca nu aveti de unde. Campania mediatica anti Blue Air descrie cat de jos am ajuns ca natie, pentru ca in loc sa sprijinim fie si moral firmele mari romanesti, facem totul ca sa le denigram. Blue Air, daca dispare, o sa aduca Bacaul la mana Wizz Air, adica o firma ungureasca ale carei afaceri sunt pe bani, si care o sa aiba grija sa puna preturi ca sa ne sature. De bine, de rau, Blue Air angajeaza mii de romani. Nu vad de unde vine euforia unora care se bucura de problemele financiare temporare ale acestei firme. Poate ca din frustrare, poate ca din amintiri neplacute… dar toti cei care am umblat cu avionul milioane de kilometri, nu cateva mii, stim ca pana si cei mai bengosi transportatori au cateodata sincope, mai intarzie, de pilda. Nimeni nu e perfect, Importanta este siguranta in zbor. In rest, discutii ca la bodega din comuna.
Mihai a zis
Aviatorilor, furi curent. Probabil ai interese de aperi așa aprig compania asta. Am zburat de foarte multe ori ci Wizz și e o companie ok cu preturi bune, ceea ce nu se poate spune de Blue. Să știi că pe cursele spre și dinspre Ro, angajații sunt români, piloți și stewarzi, așa că nu mai minti și nu mai fi naționalist. Alta minciuna de-a ta este cu „asigurările” companiilor aeriene din Ro. Îți dau un exemplu: acum câțiva ani mi-am cumpărat bilete dus întors pentru 3 persoane Ro-Germania la FLYROMANIA, o companie „românească” a escrocului Ovidiu Tender. După ce au efectuat câteva zboruri, au anunțat călătorii că se anulează zborurile, iar peste câteva luni au declarat insolvență că sa fie protejați. Mii de călători tepuiti,organele statului nefăcând nimic. Am făcut demersuri la: OPC, Avocatul Poporului, ONG-uri care chipurile protejează călătorii nimic. Singura soluție era instanta, dar pentru puțin peste 2000 nu merita alt stres și alte cheltuieli. Daca ești curios, găsești pe net despre compania „românească” FlyRomania. Așa că mai ușor cu pianul pe scari
Kerosen a zis
Nu ma mir ca umbli cu companii de rahat gen FlyBarabule, probabil esti bugetar sau strangi ceapa verde prin Germania. Sa compari chelea culii Fly pana mea cu Blue Air este ca si cum ai pune laolalta un prost fara scoala (genul tau) si un profesor universitar. Fly avea trei avioane, fraiere. Vechi. Blue are 18, noi.
Blue nu a intrat in faliment, este o procedura pe care INSTANTA, coconel, o accepta sau nu, in functie de perspectivele dovedite de relansare a afacerii. Este ca si cum ai construi un bloc, ar veni pandemia, nu ai putea sa vinzi niciun apartament, ai avea datorii, si ca sa nu intri in insolventa ceri o reesalonare a datoriei dat fiind ca ai de vandut aparatmente, ele exista, deci vei face sigur bani ca sa iti platesti datoriile.
Corect, Wizz angajeaza SI lucratori romani, dar numai pentru aeroporturile unde au stationate avioane. Daca ai avea o minima cultura, ai sti ca avioanele low cost circula cate 5-6 curse pe zi, deci pleaca la sase dimineata, dau exemplu, de la Bacau, ajung la Roma, de la Roma pleaca la Dublin, de acolo la Varsovia, de la Varsovia la Atena si de la Atena la Bacau. In cazul Blue, ei nefiind jucatori mari pe piata europeana, zborurile astea zilnice sunt mai putine, de genul Bacau – Roma si retur, pentru ca Blue nu are si zboruri de la Roma catre alte tari decat Romania. Wizz are o retea europeana, avioanele lor sunt chinuite la greu, fac si zece mii de kilometri zilnic, plus ca nu au cum sa fie dezinfectate (nu e timp pentru asta). Wizz are 4500 de angajati in total, dintre care circa 70 sunt romani. Blue are 1250 de angajati, peste 1000 fiind romani.
Concluzia e ca tanbalul la care reciti poezii unguresti este dezacordat.
:-) a zis
:-)))))))))))))))))Am ras tare copios la comentariul tau
Mihai a zis
Kerosene, vad că urăști tare străinii. Faci aici o demonstrație in favoarea Blue, te bănuiesc că fiind angajat la Blue sau direct interesat.Jignesti, ești mojic, pui etichete. Procedura pre-insplventa protejează doar Blueair, pe clienții lor mai deloc. Am zburat de foarte multe ori, am avut probleme cu bagajele la Blue, s-au comportat execrabil. De monopolul lor ce zici „inteligentule”. PS. Red. La FlyRomania, am vrut sa zbor cu ei din cauza destinației convenabile, dar se pare că tu le știi pe toate. PS2. Ciordache de la Blue a delapidat fonduri, ce să aștepți de la companie. PS3. Multi din angajați (de la relații cu publicul) sunt varza.PS4 Am schimbat data unui zbor la Blue și m-am costat cat un bilet nou. FII CIVILIZAT, SI NU TE MAI DA ATOATESTIUTOR.RESPECTA PE CEILALTI
Andrei a zis
Recomand Ziarului de Bacău să cenzureze comentarii jignitoare gen a lui Kerosen. Sunt comentatori de genul individului de mai sus care jignesc, spurcă pe toți, sunt agresivi verbal (probabil dacă dai nas în nas cu ei fizic sunt violenți), se dau deștepți și le știu pe toate. Cine nu e de acord cu ei e prost, fără școală, bugetar …. . Din păcate pentru orașul Bacău, sunt prea mulți în situația lor. Îi vedem pe stradă, în trafic, în parcări, peste tot. Rubrica de comentarii pusă la dispoziție de ZDBC este pentru discuții nu latrină pentru nesimțiți și mârlani.
Xx a zis
Hai sa pupam in cur firmele străine
Robert a zis
Au spus , dar nu au dat si in scris , ca vor elibera vochere in contravalorea sumei platite . Nu au dat la nimeni voucher. De asta ce parere aveti ?
Sunt convins ca se va declara in insolventa si va trebuii sa stai la coada la KPMG RESTRUCTURING SPRL sau la alt SRL.
Eduard a zis
Am avut bilete cimparate si cu blueair si cu wizz in perioada pandemiei. Wizz i-a dat a treia zi inapoi, de la blue air astept de 3 luni. Morala, mama ei de Romania
Stephan a zis
Stimate domn, faci următoarea afirmație: ”o sa aduca Bacaul la mana Wizz Air, adica o firma ungureasca ale carei afaceri sunt pe bani”.
Adică afacerile Blueair nu sunt pe bani? Blueair face acte caritabile?
După altă expresia de-a dumitale: ”cei care am umblat cu avionul milioane de kilometri” și după faptul cum le ei partea deduc că ești pilot sau steward la Blueair.
Din comentariul dumitale se pare că trebuie să te ascultăm ”doar” pe tine ca fiind un mare ”expert” în transporturi aviatice, noi ceilalți fiind niște novici. Ești arogant și grobian. Atenție la limbaj, că se pare că ai făcut degeaba ”milioane de kilometri”.
Adică, noi ”ceilalți” care am zburat ”decât” zeci de mii de kilometri și am avut situații neplăcute cu unele companii aviatice nu avem dreptul să le spunem? Că uneori suntem tratați cu dispreț, cu nepăsare și cu nesimțire nu ar trebui să spunem asta?
Pentru noi, ca și clienți ai companiilor aviatice, contează calitatea serviciilor, comportamentul angajaților, raportul preț/calitate și bineînțeles siguranța zborului. Ne dorim amabilitate, civilizație și respect, pe care din păcate, dumneata nu le ai.
Iuliana a zis
Ok nu ne dati banii dar nici cu vaucher nu se poaté face nimic? , ati dat timp de 2 ani,
Robert a zis
Stiti ca a primit cineva voucher ?
usturoi a zis
Am primit eu voucher pentru un zbor anulat in aprilie.
ion a zis
eu am avut zbor in mai pentru Bologna si mi-au dat voucher (am avut rezervare prin agentie). Agentia s-a ocupat
:-) a zis
Au venit cei de la wizz air…Orașul asta,poate iese de sub conducerea unuia sau altuia.Sa avem si noi oportunități,sa progresam,sa fim si noi ce am fost acu catva ani…Un oras de frunte.
Jan a zis
Poate ar fi trebuit sa modifice sistemul de rezervari de bilete. Blue Air a continuat sa vanda bilete in pandemie ca ai cum nimic nu s-a intamplat. Problema cea mai mare este ca combinatia asta a companiei le va permite sa dea oameni afara cat ai zice ‘pa’, fara drept se apel.
giovanii a zis
macar sa ne dea bilete de autobuz. eu accept chiar si in picioare sa merg in italia la cules.