CNAIR a dat în folosință astăzi brațul vestic al șoselei de centură a Bacăului. Evenimentul a fost marcat de conducerea Alianței PNL-USR-PLUS, printr-un eveniment la care a participat, prin videoconferință, ministrul Transporturilor, Lucian Bode.
Într-o conferință de presă la care a vorbit și ministrul Transporturilor, Lucian Bode, deputatul Ionel Palăr, președintele PNL Bacău, candidat la șefia CJ Bacău, a subliniat că deschiderea obiectivului se face „fără festivism, fără politicieni, fără stegulețe, fără cei de la PSD”.
„Acest obiectiv s-a dat în funcție mai repede decât era programat și pentru aceasta vreau să-i mulțumesc constructorului, Dorinel Umbrărescu”, a spus Palăr.
La rândul său, ministrul Transporturilor a anunțat că documentația cerută de Comisia Europeană a fost transmisă de partea română, urmând să se aprobe finanțarea europeană a Centurii Bacăului.
Declarațiile lui Ionel Palăr, candidatul alianței PNL – USR-PLUS la președinția Consiliului Județean Bacău:
Incepând de acum câteva minute, brațul vestic al Șoselei de Centură a fost deschis circulației. Fără festivism, fără tăieri de panglică, fără fanfară, fără politicieni înșirați în fața camerelor de luat vederi, fără plimbări cu bicicleta. Simplu și decent! Îi mulțumesc public colegului meu, liberalul Lucian Bode, ministrul Transporturilor, le mulțumesc colegilor miniștri din Cabinetul Orban pentru că au ajutat Bacăul și Moldova, și îi mulțumesc celui mai bun constructor român de autostrăzi. Iar cel care a oferit un sprijin real Bacăului, cel care, vă amintiți, în luna martie a fost efectiv aproape agresat de Dragoș Benea, de Lucian Șova, dar care a trecut cu delicatețe și demnitate peste aceste momente, este domnul Lucian Bode, ministrul Transporturilor.
De mai multă vreme, PSD și-a făcut un iluzoriu titlu de glorie din Șoseaua de Centură a Bacăului. Un ministru al Transporturilor care, vă amintiți, s-a speriat și nu a primit protestatarii din Moldova care cereau autostradă. Un ministru care a politizat absolut tot și care, mai nou, în ultimele luni, a devenit specialist și în Covid 19, și în spitale și în aeroporturi. Îl numesc aici, deschis, asumat, pe Lucian Șova, fost ministru al Transporturilor. Faptul că suntem amândoi băcăuani, nu mă obligă și nu m-a obligat niciodată să girez politicile sale în materie de infrastructură rutieră. De ce? Pentru că întotdeauna a acționat ca un un diletant, doar la ordinele șefului său de partid, Dragoș Benea.
Despre Șoseaua de Centură se va vorbi mult, în special de către Dragoș Benea și cei de la PSD. Că e în ADN-ul lor, că s-au chinuit, că ei și numai ei. Bazaconii.
Așa arată starea de normalitate. Dominată de discreție. Fără festivisme, fără panglici tăiate. Oamenii s–au săturat, iar în județul Bacău, Dragoș Benea și PSD continuă același gen de manifestări. De ce nu spune Dragoș Benea despre contractul cu firma turcească, cea care a dat două lopeți, a turnat doi metri de asfalt și a plecat cu un milion de euro? De ce nu spune că firma turcească a venit să ”lucreze”, la insistențele domnului Ponta, prietenul domnului Benea?
Nu domnule Benea, băcăuanii nu au uitat acest lucru și oricâte plimbări și fotografii veți face, veți fi recunoscut. Ca un om care a lăsat județul în sărăcie, iar după 30 de ani e timpul să plecați acasă. Astăzi, eu sunt un om mulțumit. Alături de colegii mei liberali, am demonstrat că se poate. Iar această șosea, nu este nici a lui Palăr, nici a lui Viziteu, ci este a băcăuanilor!
Bode: ”Întreaga varianta ocolitoare va fi finalizată înainte de termenul din contract”
”Am vești bune, vești pe care băcăuanii le așteaptă de foarte, foarte mulți ani. După cum știți, proiectele pentru investiții în Moldova reprezintă o prioritate pentru Guvernul Ludovic Orban. Regiunea Moldovei care pentru guvernele PSD a fost doar la nivel declarativ o prioritate și doar atât. În aceste zece luni de guvernare, noi am adus în prim plan investițiile, în special investițiile în infrastructura de transport.
Așa cum știți, am avut o vizită în Bacău, pe varianta ocolitoare, în luna martie a acestui an și mi-am exprimat încrederea că proiectul se va derula conform graficului, având și promisiunea constructorului că se va finaliza obiectivul înainte de termenul stabilit în contract. Astăzi am dat în trafic obiectivul III, varianta ocolitoare Bacău, pe o lungime de 7,3 kilometri, care face legătura între DN 2 și DN 11. Mobilizarea antreprenorului a fost exemplară si ii mulțumesc și eu pe această cale, iar estimările optimiste în ceea ce privește finalizarea întregului obiectiv vorbesc de anul 2021, cu un an înaintea termenului din contract.
Aș vrea să spun câteva cuvinte și despre celelate obiective de investiții legate de infrastructura de transport din județul Bacău. După cum bine știți, aceste proiecte vizează proiecte majore care pun în valoare nu doar județul, ci și zona. Ele asigură legătura cu Transilvania, dar și cu sud-vestul țării. Am mișcat lucrurile pe două proiecte A13 și A7, care înregistrează progrese semnificative în ultimele zece luni. În momentul de față, lucrăm patru secțiuni , la Ploiești – Buzău, Buzău – Focșani, Focșani – Bacău, și Bacău – Pașcani. Anul viitor, vom organiza licitația și vom semna contractele de execuție”, a declarat Lucian Bode, ministrul Transporturilor
Detaliile tehnice ale investiției
Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere a deschis, joi, circulatia pe primii kilometri din centura ocolitoare a municipiului Bacau.
Sectorul de drum care a fost deschis circulatiei rutiere este la profil de drum national si are o lungime de 7,366 km.
„CNAIR a deschis traficul rutier pe Obiectul 3 al Variantei de Ocolire Bacau, legatura rutiera de la sud de Bacau intre DN 2 si DN 11 si Giratia A din cadrul Obiectului 1”, a transmis compania de drumuri.
Intregul obiectiv de investitie cuprinde trei obiecte, respectiv:
Obiectul 1: Legatura rutiera intre sudul si nordul municipiului Bacau pe DN 2;
Obiectul 2: Legatura rutiera intre DN 2 (nord Bacau) si DN 15;
Obiectul 3: Legatura rutiera intre DN 2 (sud Bacau) si DN 11.
Antreprenorul General este SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE SRL. In prezent, stadiul fizic al intregului obiectiv de investitie este de 73%.
Contractul a fost semnat pe 22.12.2018 si are un termen de proiectare si executie de 3 ani pentru toata centura (16,27 km de autostrada plus 14,54 km de drum national cu o banda pe sens).
Segmentul DN2 Sud-DN2 Nord (care contine A7, prima autostrada din Moldova) ar putea fi gata la finalul anului 2020, daca antreprenorul va pastra constant ritmul de lucru.
Victor a zis
Felicitari!
Lipsa festivismului, un gest de maturitate si normalitate!
Bogdan Alexe a zis
Nu stiu ce sa zic despre lipsa de festivism cat timp s-a facut o conferinta de presa si cu ministrul Bode. In schimb, sa faci un „amestec” de declaratii doar pentru a tine bratul de vest inchis pana in campania electorala mi se pare mai josnic decat orice tip de festivism.
mirel a zis
Nu ai inteles nimic sau nu ai vrut sa intelegi. Fara avizul de mediu cerut de UE nu se putea deschide centura!!!
Bogdan Alexe a zis
Ce aviz de mediu Mirel? Ala e pentru bratul de est. Sau vrei sa imi explici cum UE a cerut aviz de mediu pentru bratul de vest care trece prin papusoi?
raducu a zis
care sunt capetele bratului?
dn-urile?
Rramses a zis
Ce ne mai “esplica” trolii PNL cum nu sărbătoresc dar sărbătoresc și nu au ținut-o închisă aiurea, dar au cam ținut-o… ce sa mai… construim impreuna…
Nea Nelu a zis
Cine vorbeste, un trol psdist…mari ipocriti mai sunteti.
Dark Side a zis
Am mai mentionat asta, dar pare-se ca imbecilitatea endemica ajuns sa fie cronica in randul paiatelor care conduc PNL Bacau.
Incetati sa mai scoate trolii pe net, pentru ca radicalizati lumea.
Vedeti ca votul negativ, ala de-a dracu’, inca mai functioneaza, si o sa ii aduceti pe bacauani in situatia in care vor vota – de-a dracu’ – pe oricine altcineva, dar nu alianta asta sinistra. Bacauanii s-au saturat pana peste cap de pesedistii lui Benea, dar daca insistati sa dati voturi negative unor postari de bun simt, care pacatuiesc numai prin faptul ca nu ii pupa in fund pe clovnii liberali, o sa ajungeti iar in situatia trista cand veti da cu subsemnatul la Bucuresti, ca sa explicati rezultatele proaste de la alegeri.
Obiectivul acesta – centura – a fost politizat aiurea. PSD BC si amicii lor PNL BC nu merita sa fie laudati, pentru ca este clar ca ambele organizatii locale au dat dovada unei crase incompetente daca aceasta centura e gata douazeci de ani mai tarziu decat ar fi trebui sa fie gata ea in mod normal.
Meritul este al constructorului, care dovedeste ca in Romania se poate face treaba in stil occidental. Meritul este al celor care au muncit ca sa faca proiectul, ca sa obtina finantare europeana, adica al unor intelectuali al caror nume nu va fi aflat niciodata. Nici Palar, nici Benea si nici alt politician nu a facut centura, ci oamenii simpli care au construit-o. Si evident ca este meritul lui Umbrarescu ca si-a organizat firma foarte bine si care are in subordine ingineri si muncitori de nota zece.
virgil a zis
Foarte bine punctat, PSD si PNL au dat dovada de lipsa de profesionalism, de lipsa de oameni , de toate felurile de lipsuri din moment ce o investitie atat de necesara a demarat in 2004 si iatane in 2020 nu la finalizare ei ci la darea in circulatie a unei bretele de lagatura (12.75% din intreg proiectul)
Pentru constructori si restul specialistilor implicati doar de bine si multumim!
Alex a zis
Big like! Deci mai sunt oameni care gandesc?
Tatiana a zis
După 30 de ani cu conducere PSD la carma județului , dpă atatea sosele, străzi , canalizare în comune, școli construite și multe altele, după ce că juțeul arată ca o floare să vii acum și să deschizi un braț de autostradă e o jignire adusă PSD ului , l ati jignit pe Benea cel care a atras cele mai multe fonduri europene, cel care a început autostrada cu turcii și Ponta, cel care a modernizat toate comunele din județ, chiar e răutate,
Alex a zis
Duamna a facut un pamflet, si trebuie tratat ca atare…:)))) incercati sa faceti standup, aveti calitati.
Gigi a zis
Orice ar zice oricine, mi se pare un pas inainte in politica romaneasca, un pas spre maturizarea ei. Este de bun simt sa nu se mai faca tambalau la obiectiv (baloane, panglici, scene, artificii etc) pentru inaugurarea a ceva construit pentru cetateni din banii cetatenilor. Politicienii si functionarii isi iau deja salarii drept recunostinta privind munca si eforturile lor, nu mai trebuiesc cheltuiti alti bani in plus, din bugetul local sau de stat, pentru festivism.
Ce s-a intamplat azi e un pas in plus spre normalitate in aceasta zona de Romanie.
alina a zis
la ce film te uiti? la un film de propaganda pdl pnl?
Gigi a zis
Deci daca cer normalitate inseamna ca sunt indoctrinat liberalo-democrat. Interesant. Dar care e normalitatea ta Alino, festivism si datul cu bicicleta pe centura? De curiozitate.
Radu a zis
Sunteti unii aveti un fix si o tineti pe aia…ca si cu psd u de 30 de ani numai prapad lasa in urma dar lumea ii voteaza, astia suntem, ne meritam soarta.
Eu a zis
Tu ești Alina de la Prefectură? Cea cu cornuletul si laptele?
STAN a zis
Ultimile artificii si baloane vazute au fost de curand cand s-a inaugurat un santier (nu un obiectiv finalizat) undeva la Bucuresti la centura A0.
Si acolo era si Orban . Era si Bode. Si multi altii de la pnl !
Sa inteleg ca aceia erau imaturi si numai cei de la Bacau (restantierii la fete) s-au maturizat?
Naravul nu are leac indiferent de partid.
Mihnea a zis
Așa cum a susținut și domnul Ionel Palăr, centura municipiului Bacău a fost construita de către oameni pentru oameni. Are dreptate când a spus că cest obiectiv nu trebuie politizat ba mai mult ei au făcut tot posibilul sa l dea în folosință strict pentru binele băcăuanilor. Lipsa festivității aduce un grad de decenta de partea celor de la PNL ce nu s au bătut cu pumnul în piept, așa cum au făcut cei de la celelalte partide, reușind prin acest fapt să reducă drastic cheltuielile planificările și timpul de așteptare pentru darea în folosință a brațului vestic. Sincere felicitări! Sperăm ca celelalte formațiuni politice sa vă ia exemplul !
Marietta a zis
Tocmai ce fusei pe centura aiasta, e faina, arata corespunzator, se ruleaza ca in palma. Am constatat cu bucurie ca dedemanul are amploaiate bengoase, carele baga viteza de zici ca vor sa isi ia zborul. Era una cu un renault alb care avea usor 160 pe ora.
Evident ca daca centura avea carosabil oleaca mai lat era si mai bine, dar e bine si asa. M-am simtit ca in Occident, pacat ca a durat doar cateva minute.
ionut a zis
Toate discutiile politicianiste nu si au rostul!!! Important e ca Umbrarescu -Constructorul si a tinut promisiunea !! E un profesionist si un om care a deminstrat ca in Romania se poate construi si cu romani nu numai cu straini !! Dar ca de obicei.. romanii uita pe cel care cu adevarat a muncit .. constructorul. Nu conteaza de unde vin banii sau semnaturile politicului. BRAVO SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE SRL !!! Lacatmai multe constructii in Romania !! Bateti grecii turcii americanii si alti constructori care numai ne au pradat !!! BRAVO !!! Trebuia ca el..constructorul sa faca deschiderea oficiala si fiecare din noi bacauanii sa i multumim ca ne a ajutat sa ne eliberam orasul de traficul infernal ..