La numai patru zile de la precedenta majorare de preturi, carburantii s-au scumpit din nou. Era de asteptat, dupa vestea ca si petrolul s-a scumpit. Acum, insa, si motorina a trecut de 6 lei litrul, la Rompetrol. Cresterile de preturi sint intre 6 si 10 bani pe litru la benzina, intre 8 si 17 bani la motorina. Cu un ban s-a scumpit si GPL, dar numai la LukOil. Tot LukOil a scumpit benzina doar cu sase bani, dar la motorina a ajuns la 12 bani, in timp ce Rompetrol a sarit la benzina cu 10 bani, iar la motorine cu 17 bani. De la inceputul anului, si acciza la motorina a fost majorata.
La OMV Petrom, benzina Premium fara Plumb 95 costa 5,46 de lei litrul in statiile Milcov si Republicii, din Bacau, 5,48 de lei in statia Calea Moldovei din Bacau si in Buhusi, 5,50 de lei in Moinesti si Comanesti si 5,45 de lei in Onesti. Benzina Top Premium fara Plumb 99 Plus costa 5,83 de lei litrul in statiile Milcov si Republicii, din Bacau, 5,85 de lei in statia Calea Moldovei din Bacau si in Buhusi, 5,87 de lei in Moinesti si Comanesti si 5,82 de lei in Onesti. Motorina OMV Diesel costa 5,86 de lei litrul in statia Milcov, din Bacau, si in Moinesti, 5,85 de lei in statia Calea Moldovei Bacau si 5,88 de lei in Onesti. Euro Diesel 5, insa, se vinde cu 5,68 de lei in statiile Milcov si Republicii, din Bacau, si in Moinesti si Comanesti, cu 5,67 de lei in statia Calea Moldovei Bacau si in Buhusi, si cu 5,70 de lei in Onesti. GPL Auto, la Petrom, se vinde cu 3,05 lei litrul, dar numai in Onesti.
In Statia Mol din Bacau, un litru de benzina 95 costa 5,54 de lei, iar motorina 5,74 de lei.
In statiile LukOil (preturi medii in statii) se vinde benzina Euroluk 95 cu 5,40 de lei, iar Ecto 98 cu 5,90 lei. Motorina Euro L Diesel se vinde cu 5,60 de lei si Ecto Super Diesel cu 5,77 de lei. GPL Auto se comercializeaza cu 3,01 lei.
Rompetrol vinde benzina Efix 95 cu 5,53 de lei si Alto 101 la 6,18 lei. Motorina Efix se vinde cu 5,75 de lei, iar Alto 55 cu 6,06 de lei. Preturile pot varia cu plus-minus 5% fata de valorile medii. (Petru DONE)
adi a zis
Daca mai scumpesc carburantii vom merge cu trenul, microbuzul.
Dan a zis
Sunt tare curios daca se va ajunge la pretul de 10 lei/litru…poate vor iesi romanasii in strada..
Bogdan Ioan Bacau a zis
Singura solutie,posibila,reala si morala de scadere a pretului carburantilor,cu,..n,bani/litru, este,o lege sau hotarare de guvern prin care GUVERNUL,restituie,RAFINARIEI, 100%,tva din consumul de apa,curent si gaze,consumate in procesul de rafinare.Nu prin n,comisii de ancheta si n,acuze.-De fapt tva,din apa,curent si gaze,NUMAI,celor care ,primariea de comuna,oras,sector le a eliberat autorizatie de producator-importator de bunuri si servicii,este solutia simpla de RELANSARE a ECONOMIEI REALE. -Restituirea tva numai celor care respecta legea nu inseamna ANULAREA tva de 24%. -UN EXEMPLU:- In pretul de PRODUCTIE al unei perechi de pantofi,in valoare de 100 de lei,pe langa,materie prima,forta de munca,intra si consum de apa,curent si gaze,..(sa zicem in valoare de 10 lei) Daca restituim producatorului acesti 10 lei,tva,pretul de PRODUCTIE v-a fi de 90 de lei.-Pentru a VINDE acest produs,adaugam tva de 24%(21,6 lei)obtinand un pret de VANZARE de 111,6 lei.OBSERVAM:-producatorul recupereaza 10 lei/perechea de pantofi.-Min.de Finante incaseaza un tva de 21,6 lei -iar cumparatorul face economie de 12,4 lei.Aceasta este solutia simpla,care ne poate salva de la reamenintarea „drobului de sare,-criza,evaziunea,-recesiunea”.Avem solutia cine o aplica?.Tuturor La multi ani,sanatate si speranta.
Bogdan Ioan Bacau a zis
Singura solutie salvatoare este apa.Stiu,v-eti spune ca asa ceva nu se poate realiza.Va rog sa aveti rabdare si sa cititi argumentele care sper sa va convinga.Experienta soferilor referitoare la prezenta apei in benzina sau motorina,este reala dar nu a fost explicata cauza care face ca motorul sa nu functioneze.Cauza opririi motorului cand apa este prezenta in carburator si filtre este explicabila prin faptul ca structura fizico chimica a apei in stare lichida cu cea a benzinei si motorinei este diferita.Apa in stare lichida nu se desface in picaturi foarte mici ca benzina si motorina.Picatura de apa pentru a o desface in picaturi foarte mici,trebuie sa-i slabim fortele de legatura electrostatice,in cazul nostru,cu ajutorul caldurii.Iata cum. -Pe galeriea de evacuare se monteaza un reactor,o incinta,unde are loc trecerea apei din stare lichida in cea de GAZ.-Motorul nu sufera modificari ci doar o mica adaptare.Cum functioneaza. -Se porneste motorul,se lasa sa functioneze n,minute,timp in care,motorul atinge temperatura optima de functionare.In acest timp, reactorul montat pe galeriea de evacuare se incalzeste.Responsabil cu pulverizarea apei in reacor este senzorul termic.In reactor are loc trecerea apei din stare lichda in cea de gaz.Din acest moment,apa in stare de gaz,este ASPIRATA in galeriea de admisie(sub carburator)si impreuna cu amestecul carburant,benzina-aer,alimenteaza cilindrii motorului.Aici in galeriea de admisie se intalnesc,”apa cu benzina”si impreuna cresc volumul de hidrogen si oxigen necesar reactiei de oxidare.Acum sper ca s-a inteles in ce conditii apa poate inlocui partial,benzina si motorina.Ca in orice lucru,trebuiesc respectate niste REGULI.Noi stim ca elementele chimice din apa se gasesc si in amestecul carburant aer-benzina si aer-motorina.Multi dintre noi am cautat dar poate insuficient.Acum stiti:-1)apa trebuie sa fie in stare de gaz. -2)sursa de gazeificare a apei o stim-recuperarea partial a caldurii din gazele de esapament,prin intermediul reactorului,-ca apa in stare de gaz,se intalneste cu amestecul carburant in galeriea de admisie,(sub carbuator).-ca responsabil de pulverizarea apei in reactor este un senzor termic care comanda o pompa electrica (cum este cea care arunca apa pe parbriz,…)Pentru binele nostru al tuturor rog pe cei curiosi,curajosi,daca vor sa obtina rezultate sa tina cont de cele prezentate.Cu stima si respect,tuturor la multi ani si sanatate.