România va adera la spațiul Schengen la nivelul frontierelor aeriene (Air Schengen) în luna martie din acest an, potrivit deciziei luate în decembrie anul trecut de Consiliul UE, dar unele aeroporturi, precum cel din Cluj-Napoca, au nevoie de modificări privind fluxurile de pasageri, iar altele de finalizarea unor proiecte de investiții în primul trimestru din acest an.
Conducerea AIGE susține că Aeroportul din Bacău este pregătit pentru intrarea în Schengen, lucrându-se în acest moment doar la redimensionarea spațiilor destinate zonelor de grupare a pasagerilor. Acestea nu reprezintă modificări majore sau proiecte de investiții.
„Infrastructura Aeroportului Internațional “George Enescu” Bacău a fost proiectată pentru utilizare în sistem Schengen/non-Schengen. Aerogara este realizată pe două niveluri astfel: o suprafață la sol (construită) de 4.711 mp, cu toate facilitățile necesare procesării pasagerilor pe două fluxuri Schengen, respectiv non-Schengen și un etaj alocat activității administrative a operatorului de aerodrom, respectiv a structurilor care își desfasoară activitatea în aeroport.
Fluxurile destinate procesării pasagerilor pentru zborurile Schengen/non-Schengen sunt operaționale astfel trecerea se poate realiza odată cu aderarea României la Spațiul Schengen.
Cu privire la adaptarea facilităţilor din terminalul de pasageri pentru gestionarea celor două fluxuri de pasageri, singurele modificări care ar urma să fie efectuate, nu fac referire la fluxurile de pasageri (operarea pe fluxuri separate Schengen / non-Schengen), ci sunt legate de redimesionarea spațiilor destinate zonelor de grupare a pasagerilor, modificări care urmează a fi finalizate.
În ceea ce privește procesarea celor două categorii de pasageri, există ghișee de control destinate fluxurilor de pasageri non-Schengen, atât pe fluxul de intrare, cât și pe cel de ieșire sunt amplasate două cabine de control în linia I ale PPFA, cu câte două posturi de lucru, pentru fiecare flux în parte, acestea asigurând o procesare optimă a pasagerilor, raportat la nivelul de trafic actual.
Adaptarea infrastructurii aeroportuare a Aeroportului Internațional “George Enescu” Bacău la gestionarea celor două fluxuri de pasageri în vederea îndeplinirii cerințelor Schengen nu implică modificări majore sau finalizarea unor proiecte de investiții”, ne-a transmis conducerea AIGE Bacău.
De menționat este că din totalul traficului existent pe anul 2023, 60% a fost reprezentat de zboruri Schengen și 40% de zboruri Non-Schengen.
Lasă un răspuns