Românii sunt tot mai nemulţumiţi de relaţia pe care o au cu băncile dar şi cu alte tipuri de instituţii financiar-nebancare. Constatarea vine de la Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar care a înregistrat, pentru al patrulea an consecutiv, o creştere a numărului de cereri şi a dosarelor de conciliere formate. Concret, numărul de cereri a ajuns în primele şase luni din 2019 să fie dublu faţă de tot anul anterior. Din păcate, băcăuanii nu cunosc îndeajuns faptul că se pot adresa CSALB pentru soluţionarea unor conflicte cu băncile sau alte IFN-uri.
„Gradul de informare şi de cunoaştere a CSALB în judeţul Bacău este scăzut în rândul consumatorilor. În 2018 şi 2019, sub 1,5 procente din cererile care sosesc la CSALB sunt trimise de băcăuani. În cei doi ani (2018 şi primele şase luni din 2019) am primit doar 31 de solicitări de conciliere din Bacău”, a declarat PR-ul instituţiei, Cătălin Bălan.
Consumatorii se pot adresa CSALB gratuit, online (fără deplasare în Bucureşti) pentru rezolvarea nemulţumirilor cu băncile şi/sau IFN-urile. Aproape 290 de consumatori şi-au soluţionat, anul acesta, diferendele cu băncile prin intermediul CSALB.
Potrivit raportului pe 2018 al Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Bacău, anul trecut s-au desfăşurat aproximativ 2.000 de acţiuni de consiliere a consumatorilor în diferite domenii, printre care şi cel al prestării serviciilor în domeniul financiar+bancar.
Dan a zis
Am fost beneficiarul unei solutii favorabile date de CASLB si recomand celor care vor sa evite o actiune in instanta sa apeleze cu incredere.