Grupul Agricola, unul dintre cei mai mari din industria alimentară, activ în creşterea păsărilor, producţia de carne, ouă, mezeluri şi ready-meal, a ajuns la o cotă de piaţă de aproape 43% cu salamul de Sibiu şi vizează în continuare creşterea acestui produs de nişă. Vânzările totale de salam de Sibiu sunt de 3.000 tone/an, respectiv circa 100 de milioane de lei, conform celor mai recente date ZF.
„Misiunea noastră este să menţinem Agricola în top trei producători în piaţa de agrobusiness şi să avem un loc pe podium în categoria de carne de pasăre, unde acum avem o cotă de piaţă de 12,6%, iar la salamul de Sibiu să ne păstrăm poziţia de lider de piaţă, cota în acest moment fiind de 42,7%. Lucrăm în fiecare an pentru a avea o creştere sustenabilă“, au spus reprezentanţii grupului Agricola din Bacău.
Salamul de Sibiu este un produs de nişă şi reprezintă 4% din volumul pieţei de salam şi 2% din valoare. Însă, dacă vorbim strict de categoria de produse crud-uscate, salamul de Sibiu are 15% din volumul acestei categorii şi 20% din valoare, a spus recent pentru ZF Carmen Gavrilescu, preşedinta Asociaţiei Producătorilor de Salam de Sibiu, care include grupurile Agricola, care produce acest brand la fabrica Salbac, Aldis Călăraşi, Salsi Sinaia, The Family Butchers (Reinert), Scandia Food şi Cris-Tim Family Holding.
În 2023, ea a menţionat că în România se vindea o cantitate de 3.000 tone/an, iar dacă salamul de Sibiu reprezintă 2% din piaţa de mezeluri, valoarea se apropie de 100 de milioane de lei, conform calculelor ZF făcute pe baza datelor companiei de cercetare Market Vector, care arată că românii cheltuie anual circa 4,5 miliarde de lei pe mezeluri.
„În fiecare an lucrăm la produse noi, însă, statistic, rata de succes este undeva la 30%. Nu toate performează, cifra de afaceri se face în continuare cu produsele consacrate, dar produsele inovatoare răspund unei nevoi de nişă şi adaugă valoare la reputaţia brandului Agricola“, au explicat reprezentanţii grupului.
Sursa: mediafax.ro
Lasă un răspuns