Constructorii români au început anul 2020 în forţă, raportând progrese neobişnuit de mari pentru o lună de iarnă, notează economica.net. Astfel, firmele lui Dorinel Umbrărescu (Tehnostrade și Spedition UMB), Alpenside şi orădenii de la Trameco s-au plasat pe primele locuri în clasamentul constructorilor de autostrăzi, după avansul pe şantiere din ianuarie.
Dorinel Umbrărescu ocupă primul loc în topul constructorilor de autostrăzi după progresul raportat în ianuarie 2020 pe Autostrada Moldovei (A7). El a avansat pe şantierul Centurii Bacău cu 7 puncte procentuale, până la un grad de execuţie 45% în ianuarie, conform datelor Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
După Spedition UMB, în top urmează un alt constructor român de autostrăzi, Alpenside. Firma care construieşte primii kilometri din Autostrada Comarnic – Braşov a raportat luna trecută un avans de 5,81 puncte procentuale. Lucrările pe lotul Râşnov – Cristian au ajuns astfel la un stadiu de 18,94%.
Umbrărescu a „rupt norma” şi pe alte şantiere unde mai execută lucrări. Firmele lui au raport progrese de 3,29, respectiv 3,59 puncte procentuale pe cele două loturi ale tronsonului 2 din Drumul Expres Craiova – Piteşti (Autostrada Ford). (sursa: economica.net)
Eu a zis
1. Multumim ZdBC si pt aceasta informare cumva luata direct de la sursa, ca daca e sa ne luam dupa politicieni si manevrele lor electorale, nu se mai intelege nimic.
2. Dupa parerea mea, firmele care-si fac treaba bine si la timp trebuie sa primeasca puncte suplimentare pt participarea la viitoare licitatii, iar celorlalte, daca-s chiar ele vinovate de neajunsuri, sa le fie chiar interzisa participarea pe 3-5-10 ani! O lista alba a firmelor bune, una neagra a firmelor proaste – asta-i solutia!
tu a zis
lasa ca da puncte johanus si orban :))))) la banci si multinationale :)))
virgil a zis
Da si Nu, Foarte interesanta propunerea cu puctajele, doar ca ar trebui aceleasi conditii pentru toti constructorii.
Astfel pentru firmele detinute de atreprenorii romani decid doar ei cum cheltuie banii si daca au si o solvabilitate buna pot face lucrari pe banii lor pana cand beneficiarul reuseste sa faca platile. Pentru firmele S.A. cotate pe burse (pe actiuni) romanesti sau nu, orice intarzieri sau subfinantari conduc la parametri economici negativi (adica pierderi in contabilitate) si implicit scaderea valorii acestora, poate chiar falimentul.
In concluzie trebuie o baza egala de tratament si respectarea termenelor contractuale pt toata lumea.
Ex: constructorul Catedralei Neamului lucreaza chiar in trei schimburi si este acelasi constructor ce executa si lucrari de infrastructura rutiera.