Lucrările pentru șoseaua de centură a Bacăului așteaptă ordinul de începere a lucrărilor ce trebuie emis de dirigintele de șantier, dar situația nu e nici pe departe limpede în ceea ce privește însăși licitația de execuție, câștigată de firma turcească Eko Insaat Ve Tic As. Deși părea imposibil, s-a găsit o nouă cale de atac.
După ce a pierdut la Curtea de Apel Bacău (ceea ce părea a fi ultima cale de atac) ASTALDI S.P.A a făcut recurs la Înalta Curte de Casație și Justiție – Secţia de Contencios Administrativ şi Fiscal. Plângerea datează din mai 2015, dosarul s-a format pe 27 iulie, iar singura precizare de pe site-ul ÎCCJ este: „Cauza se află în procedură de filtru. Primul termen de judecată urmează a fi alocat ulterior”.
Contractul prin care CNADNR a acordat contractul firmei Eko Insaat Ve Tia As a fost deja contestat la toate instanțele, investiția fiind amânată mai bine de doi ani de plângerile Astaldi SpA, membru al Asocierii Max Boegl Romania SRL- Astaldi SpA.
În cursa pentru construcția rutei ocolitoare a Bacăului s-au înscris zece firme, iar la final oferta a două dintre acestea a fost eligibilă, câștigătorul fiind desemnat compania turcească Eko Insaat Ve Tic As. La finalul evaluării, comisia de la CNADNR a situat pe primele două poziții, după prețul cel mai mic, societățile Eko Insaat Ve Tic Arts, care a avut prețul ofertat de 393,8 milioane de lei, și Asocierea Max Boegl Romania SRL – Astaldi Italia, cu prețul de 488,4 milioane de lei.
Conform surselor Ziarului de Bacău, noua contestație nu poate bloca începerea lucrărilor, pentru care contractul s-a semnat pe 1 aprilie 2015. În cel mai rău caz, se poate ajunge la plata unor penalități, dar e greu de crezut și această variantă, întrucât contestatorul a făcut o ofertă cu mult mai scumpă decât firma desemnată câștigătoare.
Mai mult, există o singură situație în care Curtea Supremă a dictat astfel de penalități, la o contestație depusă chiar contra Astaldi S.P.A., dar după ce firma contestatară (compania franceză Colas) fusese dată afară dintr-o licitație. Procesul s-a finalizat după ce lucrările au fost terminate.
Lupu+Stanica a zis
Daca este o contestatie care se judeca poate fi pierduta sau castigata.
50% – 50%
Si atunci cum sa inceapa lucrarile?Chiar e cineva nebun sa inceapa o lucrare si sa piarda in instanta?
Sau e o certitudine data de menisc?
uncas a zis
Chiar nu se gaseste o alta metoda de a putea face drumuri in tara asta ?
Unde este legislatia europeana,cred ca UE acorda bani numai firmelor din UE ca acesti bani sa se intoarca in economiile respective.Cum spunea Caragiale ,,curata colonie „
Anomim a zis
Treziti-va, oameni buni!!!!!!!!!!
Ne-am saturat sa asteptam sa se intample ceva in tara asta….
Fara aceasta centura ocolitoare, orasul moare….rapid si ireversibil…
🙁
nicu a zis
Hahaha Anonimule centura ocolitoare nu ajuta la nica orasul deja mort ….
daniel a zis
Mai bine reasfalteaza drumul Letea Veche si drumu spre Centrul de afaceri care face legatura cu pasajul….si se fluidizeaza traficul:) Orasul Bacau nu va avea centura !sa fim seriosi 😉 si intre timp am putea termina traseul 14,si asa se va elibera si drumul E85 de aglomeratie deoarece lumea va merge pe traseul 14 unde nu sunt semafoare si multe treceri de pietoni.
Curierul a zis
Ziarul Desteptarea a anuntat ca deja s-a dat ordinul de incepere a lucrarilor, sunteti in urma cu informatiile.
Ziarul de Bacau a zis
@ Curierul. Colegii de la Desteptarea s-au grabit, informatia publicata de ei este FALSA si a pornit de la o confuzie. Constructorul nu a primit inca ordinul de incepere a lucrarilor, dar pare iminenta emiterea documentului. Va tinem cu promptitudine la curent.
croitoru a zis
Astia de la Astaldi sunt disperati, poate ca au dat inainte spaga cuiva si acum vor ciolanul; poate ca diferenta de 100 milioane pe care o cer in plus, reprezinta chiar spaga.