Lucrările la șoseaua de centură a municipiului Bacău au fost subiect de polemică încă de la lansarea licitației, dar și acum, când utilajele au intrat în teren. Unii comentatori au negat de la început existența finanțării sau, acum, o atribuie noului Guvern, tehnocrat. Liderii social-democrați sunt criticați pentru ritmul lucrărilor sau pentru prea multă insistență pe acest subiect. Dragoș Benea, președinte al PSD Bacău și fost președinte al Consiliului Județean, a reacționat pe Facebook, cu o cronologie a faptelor.
Liderul social-democraților băcăuani și-a expus opinia despre proiectele de investiții în care s-a implicat și a criticat încercarea de „confiscare a proiectului de către guvernul tehnocrat”.
Într-o postare cu titlul „În timpul guvernării PSD, am repornit șoseaua de centură a Bacăului. Astăzi se află în lucru”, Dragoș Benea amintește că, până la Guvernul Ponta, proiectul șoselei de centură a fost practic blocat, deși la nivel declarativ lucrările stăteau să înceapă.
«Având în vedere că în ultima perioadă în spațiul public au apărut tot mai multe informații inexacte privitoare la proiectul șoselei de centură a Municipiului Bacău – de la lipsa finanțării, până la confiscarea proiectului de către guvernul tehnocrat – mă văd nevoit să fac următoarele precizari clarificatoare:
1. În 2004, “hulitul” PSD a prins proiectul șoselei de centură a Bacăului pe finanțare cu Banca Mondială. Între 2005 și 2012, miniștrii DOBRE, BERCEANU, BOAGIU, ORBAN ȘI FENECHIU, TOȚI LIBERALI, fie au “inaugurat” centura, fie au scos proiectul de pe lista de finanțare cu BM. Eu zic că N-AU FĂCUT NIMIC PENTRU ACEST PROIECT.
2. În aprilie 2013, același PSD, în timpul guvernării Victor Ponta (ministru Dan Șova), a lansat – prin CNADNR – licitația pentru execuția acestui obiectiv de infrastructură. LICITAȚIA A STAT ÎN CONTESTAȚII PÂNĂ ÎN 2015, instanța dând câștig de cauză firmei Eko Insaat în februarie 2015 (după aproximativ 2 ani de la începerea procedurii).
3. La 1 aprilie 2015, PREMIERUL VICTOR PONTA, ALĂTURI DE CONDUCEREA CNADNR DE LA ACEA DATA, A SEMNAT CONTRACTUL DE EXECUȚIE a șoselei de centură, la Consiliul Județean Bacău.
4. În septembrie 2015, CNADNR a optat – inspirat – pentru începerea lucrărilor și acordarea avansului în 2016, întrucât proiectul ar fi riscat să nu mai fie fazat de pe POS Transport (axa inițială de finanțare), pe POIM 2014 – 2020 (actuala axă de finanțare). Felicit conducerea CNADNR de atunci pentru soluția identificată.
5. În mai 2016, am participat alături de ministrul Transporturilor, Dan Costescu, la inaugurarea lucrărilor de construcție a șoselei de centură, asumându-mi toate consecințele ce au rezultat din suprapunerea evenimentului cu campania electorală pentru alegerile locale.
6. PROBLEMA FINANȚĂRII LUCRARILOR LA ȘOSEAUA DE CENTURĂ NU S-A PUS NICIODATĂ, începând din 2013 sursele fiind asigurate, in pofida afirmațiilor lipsite de fundament făcute de diverși băcăuani.
7. De la data începerii lucrărilor, de două ori pe luna, CONDUCEREA ADMINISTRAȚIEI BĂCĂUANE (PRIMAR, PREȘEDINTE CJ, PARLAMENTARI, ETC.) ARE INTÂLNIRI DE LUCRU CU OFICIALII EKO INSAAT pentru a urmări, în timp real, stadiul lucrărilor, precum și pentru a elimina obstacolele birocratice ce ar putea împiedica buna desfășurare a proiectului.
8. Mă bucură faptul că, odata cu începerea lucrărilor (chiar dacă nu în ritmul pe care ni-l dorim cu toții!), in “tabloul” șoselei de centură s-au insinuat diverși tehnocrați, internauți, bloggeri, traseiști politici etc. Cu costuri importante în timp pentru băcăuani (2004 – 2014), PSD Bacău a demonstrat că este singurul partid în măsură să miște acest proiect din loc. MULȚUMITĂ LOBBY-ULUI FĂCUT DE OAMENII POLITICI AI ACESTEI ORGANIZAȚII, ȘOSEAUA DE CENTURĂ SE AFLĂ ASTĂZI ÎN LUCRU.
9. Îi rog pe domnii enumerați mai sus (internauți, bloggeri etc.), să-și folosească expertiza și abilitățile, Legea 544, transparența administrativă etc. pe un proiect precum AUTOSTRADA BACĂU – BRAȘOV, PE CARE L-AM ADUS ÎN ATENȚIA TEHNOCRATULUI CIOLOȘ ÎN DOUĂ RÂNDURI (NOIEMBRIE 2015 – BUCUREȘTI, APRILIE 2016 – IAȘI), fără ca premierul să fi fost mișcat în vreun fel de importanța acestui subiect.
10. Desi campania electorală bate la ușă, context în care prezenta postare poate părea interesantă, mi-am asumat începand cu 2013 comunicarea directă pe subiectul șoselei de centură. Dincolo de ipoteticele beneficii electorale, am făcut acest lucru din nevoia de a fixa în timp bornele acestui proiect de infrastructură, astfel încât băcăuanii să aibă o oglinda reală a derularii proiectului, indiferent de ce scriu unii sau alții.»
(sursa: Dragoș Benea, pe Facebook).
Adrian a zis
Dl Benea omite sa spuna ca, in 2004, pe cand dnul Sergiu Sechelariu era in al 4-lea an ca secretar de stat a propus o bucata de centura prin comuna Letea, ca solutie pt actuala circulatie(de pe drumul judetean, ce pleaca din Serbanesti pana la CET)! Niste poze si un plan! La acea data, Focsaniul avea gata centura pe care mergem toti la Bucuresti! Deci dl Hrebenciuc nu era asa tare ca dnul Mitrea! Din 2006 pana in 2008 PSD a asigurat spatele Guvernului PNL (prietenului Tariceanu- vesnic recunoscator), iarasi dl Benea….! Sa mai spunem ca intre timp, Iasul are centura, Roman are centura inclusiv spre Vaslui din 2015, Suceava o are pe jumate gata! Cu ce se mai lauda dnul Benea? Cu istoria!!
Ekaterina a zis
D-le Adrian,va amintesc ca soseaua de centura a fost blocata de prea iubitul si prea votatul primar Stavarache pt. simplul motiv ca era emanatia familiei Sechelariu.De atunci a inceput „circul”.Este bine sa apreciem pe cei care au contribuit si nu-i ridicam in slavi pe cei care numai au „vorbit”!
Cu vorbe ,asa cum observati, nu se realizeaza centura care ar ramane istorie.
Gigi a zis
Sa nu uitam ca Sechelariu a distrus iremediabil orasul Bacau, distrugand fabrica Letea iar patima sa de a acapara orasul a dus pana la desfiintarea oraselului copiilor pt a pune mana pe acest teren si pe cele de fotbal din preajma stadionului. xxx
– comentariu cenzurat
vily a zis
Care lucrari? Care centura? ….Da insula? Da halatul?