CFR Călători a introdus trenuri Intercity pe încă două rute: București Nord-Bacău-Piatra Neamț, respectiv București Nord-Galați, potrivit unui comunicat de presă remis de compania feroviară.
După o pauză de 8 ani, în planul de mers de tren 2022/2023, a fost reintrodus serviciul Intercity pe rutele pe care viteza și condițiile tehnice ale infrastructurii feroviare au permis circulația acestei categorii de tren. Astfel au fost proiectate pentru circulație în anul 2023 un număr de 12 trenuri pe rutele: București Nord – Cluj Napoca și retur; București Nord – Constanța și retur; Braşov – Constanța și retur; București Nord – Suceava și retur; București Nord – Pașcani – Iași și retur; București Nord – Teiuș – Arad și retur.
În planul de mers de tren 2023/2024, pentru asigurarea și adaptarea traficului de călători la cerințele publicului călător şi acolo unde viteza și condițiile tehnice ale infrastructurii feroviare au permis serviciul Intercity, acesta a fost introdus pe alte două noi relații: Bucureşti Nord – Galați și retur şi București Nord – Bacău – Piatra Neamț și retur.
De asemenea, atunci când condițiile tehnice ale infrastructurii feroviare vor permite, CFR Călători intenţionează să introducă acest serviciu și pe alte rute de circulație, cum ar fi București Nord – Craiova – Timișoara – Arad.
De la reintroducerea serviciului Intercity în luna decembrie 2022, numărul călătorilor transportați a crescut de la 1500 de călători/zi la 2200 de călători/zi în anul 2023, estimând că în anul 2024, numărul călătorilor transportaţi va avea un trend crescător.
Compunerea trenurilor IC este asigurată cu un număr de peste 40 vagoane de călători (vagoane clasa I, vagoane clasa a II-a și vagoane clasa a II-a cu spațiu destinat serviciului de alimentație publică).
Toate vagoanele sunt modernizate și au dotări la nivelul standardelor actuale, cu instalație de climatizare, toalete ecologice, uși de acces și intermediare semiautomate, prize electrice pentru încărcare telefon mobil sau laptop, instalație de sonorizare, afişaj digital, rastel pentru bagaje voluminoase în fiecare capăt al salonului.
În aceste trenuri, călătorii beneficiază de internet în regim wi-fi, vagoanele având montat echipamentul adecvat și sunt apte pentru circulație cu viteza maximă de 160 km/h și chiar 200 km/h unele dintre ele. (sursa: comunicat de presă)
DPRK a zis
intercity pe linii simple neelectrificate. de rasul lumii. linia bacau-piatra-bicaz arata catastrofal
Mihai S. a zis
Hai sa va spun o itampalre haioasa cu CFR.
Asteptam pe cineva sa vina la Bacau. Pe monitoarele interioare si la megafon se anunta ca ajunge la linia 3. Cand sa sosească trenul trenul, acesta soseste la linia 1. Stiti ca sunt garduri intre linia 1 si linia 2 asa ca trebuie sa te duci prin pasajul subteran ultra-jrgos și mizerabil pe care nimeni nu-l vede în ce hal este (rusine CFR si rusine primăriei – da stiu, este al CFR dar daca s-ar duce primarul la seful statiei si i-ar zice: cumetre, renovează și tu pasajul ăla, hai că dau și eu vreo 3 lei că ajută locuitorii mei din cartierul CFR). Rein, alerg să ajung la persoana pe care o așteptam, care avea bagaj greu și trebuia ajutată. Bineînțeles că nu am ajuns la timp și persoana așteptată de mine a fost ajutată de niște cetățeni binevoitori. Am intrat în gară, cunoștința mea s-a dud să-și cumpere bilet pentru întors și am văzut impiegatul de mișcare în interiorul gării (știți, tipul ăla cu șapcă și cu paletă verde). Mă duc la el și îi explic de greșeala lor, anunțatul la altă linie al trenului care tocmai a sosit. Iar el, senin și fără a afișa vreo urmă de regret mi-a spus: care e problema? nu a ajuns trenul bine? sosirea s-a făcut la linia la care s-a putu în acel moment. Eu am zis, bine, dar de ce ați anunțat greșit? Mi-a răspuns că așa e banda. Zic dar o bandă cu linia 1 nu aveți? Și l-am lăsat mormăind că nu e nicio problemă, important că trenul a ajuns bine.
Morala: CFR-ul are ca target ca un tren să ajungă întreg la destinație, cu toți călătorii întregi și nevătămați. Restul, sosirea la timp, căldura sau climatizarea vara în vagoane, curățenia din vagoane, peroane și gări, confortul, informații corecte, etc. sunt ”finețuri” de care ei nu sunt interesați.
P.S. 1 Mai nou, au început (așa cum era odată) să anunțe numerotarea vagoanelor. Am așteptat de două ori pe cineva în trenul Iași-Brașov, dimineața pe la 8.30 și ambele dăți a fost anunțate la megafon numerotările greșite.
P.S. 2 Dacă ar fi după mine, i-aș da pe toți din CFR afară și aș angaja nepalezi și indieni. Toți angajații sunt varză, vânzătoarele de bilete niște țațe, impiegații nesimțiți, iar personalul de la întreținere sunt vai mama lor: murdari și leneși care i-am auzit că se plâng că ies la pensie cu 3000 lei. Probabil vor și ei pensie specială.
P.S. 3 Daca aveți drum prin gară, observați vă rog echipa de curățenie, adică cei care mânjesc marea sală cu un lichid și înjură călătorii că nu vor să zboare ca să nu le strice ”opera”. Vai de capul nostru, ne ducem în șanț cu totul. Toți unu și unu, eu nu cred că sunt angajjați. Toți arată penibil, parcă ar fi boschetari.