Petru DONE
Moda cumpărăturilor în complexuri comerciale mari a ajuns în Bacău acum cinci ani, când compania Arena City Center a deschis primul mall din zonă, botezat, cum altfel, decât Arena Mall. Un proiect inspirat și susținut, de la prima citire, de bancheri a transformat o veche hală industrială în ceea ce este astăzi Arena Mall. Primul cancioc de mortar la temelia lui a fost pus în 2007 de chiar proprietarul său, omul de afaceri Ovidiu Budeanu. De atunci au trecut cinci ani, în care viața comercială a Bacăului s-a schimbat.
„Zero bani, zero know-how – acestea sunt ingredientele primului mall dezvoltat în Bacău de un antreprenor local” – scria, la numai un an de la deschiderea magazinului, revista Money Express, într-un Cover Story dedicat lui Ovidiu Budeanu. Acum, însă, Arena Mall se numără printre primele șapte malluri din România după raportul dintre cifra de afaceri și investiția inițială. Mall-ul a devenit – spun proprietarii lui – o lume a brandurilor naționale și internaționale: Zara, Bershka, Pull and Bear, Stradivarius, Intersport, Motivi, Orsay, Stone Creek, New Yorker, H&M, Cinema City etc. „Aici îți poți găsi stilul care ți se potrivește, dar și ceva în plus, descoperi și îți pui în valoare atuurile cu machiajul sau parfumurile special create pentru tine de branduri cu renume – scrie pe site-ul magazinului. Aici te distrezi împreună cu prietenii la film, la Bowling sau Billiard și trăiești experiențe noi la 7D Cinema. Dar poți încerca și combinațiile culinare ale celor mai bune restaurante și fast food-uri din oraș, KFC, Sphinx, Curigo și altele”.
Cu Ovidiu Budeanu am stat de vorbă chiar în preajma sărbătoririi evenimentului de astăzi, când Arena Mall împlinește cinci ani. „Mall-ul – spunea patronul lui – găzduiește, acum circa 110 magazine, iar noi avem ambiția ca, ușor-ușor, majoritatea să fie ale firmelor de top. Tot încercăm să modificăm mixul de magazine, să răspundem cerințelor consumatorilor din zonă.”
Deși traversăm, încă, o perioadă mai grea, datorată crizei economico-financiare, în Arena Mall unele magazine au o creștere de 18% față de anul trecut, iar gradul de încărcare a complexului este de sută la sută. „Lumea – a precizat Ovidiu Budeanu – se sperie că anul 2013 va fi greu, dar eu gândesc pozitiv. Toate analizele cash-flow le iau pe nivelul actual și facem față pe actualuil nivel de cheltuieli. Mai greu nu poate fi, pentru că avem contracte ferme, iar vânzările sunt pe creștere. Criza a făcut un lucru bun pentru Arena Mall, pentru că a rămas singur pe piața din zonă, de la Piatra Neamț până la Focșani. Chiar și magazinul Cora ne-a consolidat, pentru că mulți așteptau acolo un al doilea mall, dar Cora este prin excelență o galerie comercială, un hipermarket, care are piața lui. Aici, noi încercăm permanent să aducem branduri de lux, de mall, nu urmărim simpla închieriere a unor spații comerciale. Bacăul, de altfel, este oarecum atipic din punctul nostru de vedere: sunt destui oameni care urmăresc luxul, iar de aici avem noi clienții obișnuiți. Nu ne interesează partea de jos a societății, iar noi aducem produse care au o anume calitate.”
Anul 2013, am mai aflat, va aduce în Arena Mall o surpriză plăcută, un nou brand de top, dar toate vor fi dezvăluite la timpul potrivit. O noutate în acest complex va fi, în curând, și magazinul Eponge Fashion, din Paris, un brand tânăr și creativ care va oferi rafinamentul, luxul și nonconformismul chic al stilului parizian la prețuri accesibile.
Lasă un răspuns