Directia Generala a Finantelor Publice Bacau a lansat, printr-un comunicat de presa, – asa cum anuntam ieri – un apel catre contribuabili cu privire la intocmirea si depunerea situatiilor financiare pentru exercitiul anului financiar 2008. Persoanele juridice, indiferent de forma de organizare si tipul de proprietate si de reglementarile contabile aplicate, au obligatia sa intocmeasca si sa depuna situatii financiare anuale la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice. In unele cazuri, insa, situatia fiananciara nu se depune.
Persoanele juridice care nu au desfasurat activitate de la infiintare pina la sfirsitul anului 2008 nu intocmesc situatii financiare, dar depun o declaratie pe propria raspundere. O declaratie similara vor depune si persoanele juridice care se afla in curs de lichidare, potrivit legii.
Institutiile de credit, institutiile financiare nebancare, Fondul de garantare a depozitelor in sistemul bancar, entitatile reglementate si supravegheate de Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare, societatile de asigurare, asigurare-reasigurare, brokerii de asigurari si entitatile supravegheate de Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private intocmesc situatii financiare la 31.12.2008 conform reglementarilor contabile specifice acestora.
Agentii economici vor depune situatiile financiare anuale pe suport electronic (discheta sau memorii stick) listate, semnate si stampilate de persoanele in drept, conform legii, cuprinzind numele in clar al acestora si calitatea persoanei care a intocmit situatiile financiare, insotite de raportul administratorilor, raportul de audit sau raportul comisiei de cenzori (dupa caz), propunerea de distribuire a profitului sau de acoperire a pierderii contabile, balanta de verificare a conturilor sintetice, declaratia scrisa a persoanelor care poarta raspunderea pentru organizarea si conducerea contabilitatii (administrator, ordonator de credite sau alta persoana care are obligatia gestionarii unitatii respective) si copie dupa codul unic de inregistrare.
Situatiile financiare anuale se pot depune la registratura administratiilor finantelor publice sau la oficiile postale, prin scrisoare cu valoare declarata, potrivit prevederilor HG.627/1995. Termenul de depunere a situatiilor financiare anuale, este de 150 de zile de la incheierea exercitiului financiar, respectiv 30 mai 2009. Termenul pentru depunerea declaratiei de inactivitate, pentru persoanele juridice care nu au desfasurat activitate de la infiintare pina la 31.12.2008, precum si pentru cele care se afla in curs de lichidare, este de 60 de zile de la incheierea exercitiului financiar, respectiv 28 februarie 2009.
Programul informatic este pus la dispozitie, gratuit, de fiecare unitate fiscala teritoriala sau poate fi descarcat de pe site-ul Ministerului Finantelor Publice -wwwmfinante.ro. (Petru DONE)
Lasă un răspuns