Autostrada A10, între nodurile Turda și Aiud, este pregătită pentru a primi traficul rutier, susține Asociația Pro Infrastructura, care acuză Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere că tergiversează recepția și deschiderea a 28,75 km.
ONG-ul susține că se poate circula în perfectă siguranță cu viteza maximă permisă pe autostradă atât pe tronsonul Decea-Turda, precum și pe Decea-Aiud, acesta din urmă fiind gata încă de la finalul lunii noiembrie 2017.
„Coincidență sau nu, zilele acestea, consultantul plătit de CNAIR a început să „găsească” diferite defecte pe tronsonul de autostradă, cum ar fi un podeț de beton neconform de pe drumul de întreținere, un gard de protecție netensionat și alte nimicuri (care, chiar dacă ar fi probleme reale, pot fi rezolvate după ce se dă drumul la trafic). Solicităm din nou oficialilor CNAIR să renunțe la orgolii, la aceste dispute neproductive cu antreprenorii și să fie responsabili pentru că oamenii își riscă viața pe drumul național paralel în loc să circule în condiții de siguranță maximă pe autostradă!”, a notat Asociația Pro Infrastructura.
Riscuri de dezangajare a unor fonduri europene
Aflat în Bacău la o reuniune PSD, Lucian Șova, ministrul Transporturilor, a prezentat punctul său de vedere, la solictarea Ziarului de Bacău. Conform demnitarului, în total sunt în România 60 de kilometri de segmente de autostradă care par finalizate.
„Legislația s-a schimbat, este severă, o recepție nu se mai poate face cu anexe. 60 de km par finalizați, dar nu pot fi recepționați legal, căutăm soluții să upgradăm reglementările”, a spus ministrul Șova. El a mai precizat că „sunt riscuri de dezangajare a unor fonduri europene, deoarece unele investiții sunt în întârziere”.
Ministrul a explicat că sunt și autostrăzi pe care se circulă, dar care nu îndeplinesc standardele impuse de firmele de audit. Din acest punct de vedere, nu există un exemplu de bună practică, în România. Potrivit lui Șova, marile companii străine nu lucrează la standardele din țările de origine, în timp ce sunt firme cu capital autohton care se apropie mai mult de respectarea standardelor.
dana a zis
bravo!