Compania a trimis notificări firmelor care au participat la licitație cu rezultatele acesteia. Compania turcească Eko Insaat Ve Tic As va construi centura ocolitoare a municipiului Bacău.
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) SA a dat ieri verdictul oficial în privința constructorului șoselei de centură a municipiului Bacău. Compania a înaintat firmelor participante notificările prin care au fost înștiințate de rezultatul licitației.
Așa cum a prezentat Ziarul de Bacău într-o ediți anterioară, câștigătorul licitației este compania turcească Eko Insaat Ve Tic As, care are un portofoliu bogat în Turcia, Bulgaria și Kazahstan.
Șoseaua de centură a municipiului Bacău a fost scoasă la licitație în aprilie 2013, iar acum s-a stabilit câștigătorul. După evaluarea propunerilor tehnice, în cursă au rămas ca fiind conforme patru dintre cele zece firme ofertante. Restul au fost neconforme din diferite motive. Compania Eko Insaat Ve Tic As, care a avut prețul ofertat de 393,8 milioane de lei, a fost declarată oficial câștigătoare. După îndeplinirea termenului legal de zece zile, începând cu ziua următoare luării la cunoștință a comunicării, timp în care firmele pot depune eventualele contestații și după finalizarea procesului de avizare a contractului, se va semna contractul de achiziție publică.
“Anunțarea oficială a câștigătorului licitației pentru șoseaua de centură a Bacăului este o veste pe care așteptăm de foarte multă vreme și, în sfârșit, avem certitudinea că șoseaua de centură va fi construită. Consider că demersurile pe care le-am făcut pentru comunitatea noastră, atât la Bruxelles, cât și la București, nu au fost zadarnice. Dincolo de confortul pe care-l vom resimți în mod direct, această investiție de peste 100 de milioane de euro se va regăsi și în economia locală, în primul rând prin crearea de noi locuri de muncă“, a declarat Romeo Stavarache, primarul municipiului Bacău.
“Este o investiţie care a prins viaţă în timpul Guvernului USL, condus de premierul Victor Ponta. De acest proiect s-au preocupat îndeaproape 4 persoane: premierul Victor Ponta, ministrul Dan Şova , primarul Romeo Stavarache şi Dragoş Benea. Sper că în următoarele 10 zile să nu avem contestaţii. Un lucru însă este sigur: este un proiect ireversibil, lucrările vor începe , în cel mai rău caz, în primăvara anului viitor iar la demararea lor, vor fi prezenţi şi premierul Victor Ponta şi ministrul Dan Şova. Noi, autorităţile locale, vom fi alături de acest proiect în continuare, în toate etapele pe care urmează să le parcurgă. Este cea mai bună veste din activitatea mea de preşedinte de Consiliu Judeţean. În sfârşit, începem să ne ţinem de cuvânt cu promisiunile făcute în localele din iunie 2012″, a declarat Dragos Benea, presedintele Consiliului Judetean Bacau.
Șoseaua de centură face parte din strategia de dezvoltare a infrastructurii rutiere din municipiul Bacău și din Planul Integrat de Dezvoltare Urbană, alături de modernizarea unor străzi ca Mioriței, Calea Moinești, I.L. Caragiale, Milcov, Gral Ștefan Gușe sau Ștefan cel Mare. Investiția este finanțată prin Fondul European de Dezvoltare Regională și de la bugetul de stat, iar valoarea estimată pentru realizarea variantei ocolitoare a municipiului Bacău este de 591.224.807 lei, fără TVA. Centura face parte din coridorul paneuropean IX, care va lega Sudul de Nordul Europei printr-o autostradă. Ea va avea peste 30 de kilometri și va pleca, pe două axe, una de lângă comuna Nicolae Bălcescu, din apropierea hypermarket-ului Metro, spre Est și va duce până aproape de satul Bogdan Vodă, din comuna Săucești, cu o lungime de 12 kilometri și a doua axă, spre Vest, va face joncțiunea cu Centrul de Afaceri și Expoziții, cu o lungime de 18 kilometri.
Claudiu TĂNĂSESCU
bursucul a zis
Analizand cu picioarele in apa rece dpdv ecomomic este incredibil.Ca firma turceasca sa castige licitatia trebuia practic sa ofere ca face treaba cu cel mai mic pret pe km dupa cunostintele mele.Fiind la prima lucrare in Romania ca sa realizeze acest obiectiv trebuie sa vina,pe cheltuiala lor,cu ienicerii si spahii,sa-i reloce in zona,sa aduca masinariile necesare,etc.In judetul Bacau,daca nu ma inseala memoria,exista doua firme laudate de la presedinti pana la consilierii judeteni de la Tisa pana la Prut,care au toata logistica necesara sa infaptuiasca lucrarea de vesnica amintire si pomenire.Cu masinariile acasa si operatorii fiind majoritatea din jud Bacau,care dorm in casele lor si nu la hotel sau sa le faci baraci pe santier.Aici intervine,dupa mine,o fractura logica in desfasurarea evenimentelor.Ori Umbrarescu si Casuneanu au crezut ca se imbogatesc mai tare ca marinarul punand niste preturi pe KM ca pentru traversarea Alpilor,ori turcaletii au un aranjament ca prin aditionale sa ajunga la pretul corect.Daca se poate dublu decat cel corect ar fi si mai bine.Mai ramane si asa de o maslina,o atentie pentru Benea ca a mai slabit in ultimul timp.
Va recomand sa va aplecati cu atentie unui aspect financiar foarte interesant,exproprierea adevaratilor proprietari si despagubirile acordate.Ca asa ar fi normal sa li se dea pretul corect ca daca centura se va face cu taxa de trecere,ce se va intampla, turcaletii s-au facut financiar pe multi ani.Asa o problema doar de patriotism local,care pe aia doi asfaltangii care se plang din elicoptere nu prea i-au dat afara din judet.
catalin a zis
cele 10 zile pentru contestatii au trecut sau nu?
tepelea a zis
voi ăștia iar încurcați Estul cu Vestul si 12 cu 18…
iulius a zis
numaratoarea incepe de azi, pentru cele 10 zile lucratoare!!
Bizon a zis
Domnu Benea sa verifice lucrarile deja finalizate care dupa un an au inceput sa ramana gropile. Sunt trei drumuri in cauza. Acestea au fost receptionate dar din pacate nu au fost terminate corect si acum sunt deja gropi deoarece asfaltul sare.Este vorba de trei drumuri judetene cu posterele domnului Benea. Sper ca autoritatile centrale sa se autosesizeze.
stroe a zis
Doamne ajuta, sa scapam apoi si de poluarea de la CET si atunci va fi destul de bine pentru orasul nostru.