Primăria Bacău le solicită băcăuanilor să trimită propuneri pentru descongestionarea traficului din oraș. Toate ideile vor fi discutate în nou înființata Comisie de circulație.
La nivelul Primăriei Bacău, s-a constituit Comisia de circulație, în care se vor discuta toate problemele legate de circulația auto, pietonală, a bicicliștilor, transportul persoanelor, parcarea și transportul mărfurilor. Potrivit viceprimarului Cristian Ghingheș, comisia va dezbate și influențele proiectelor imobiliare asupra traficului din municipiul Bacău. Prima ședință s-a desfășurat săptămâna trecută, când s-au luat și primele decizii.
Ce este Comisia de circulație și cine ia deciziile
Componența comisiei de circulație este asigurată, prin Hotărârea Consiliului Local, de primarul Lucian Daniel Stanciu Viziteu (președinte), viceprimarul Cristian Ghingheș (vicepreședinte), șeful Poliției Locale (Lucian Dumitru Iftene), directorul Direcției de Drumuri Publice (Florin Mateuță), un reprezentant al Inspectoratului de Poliție Județean Bacău (subcomisar Lucian Andrei Leahu), șeful Biroului rutier al Poliției Municipiului Bacău (comisar șef Marius Gabriel Bălan), șeful Secției siguranța circulației, deservire auto și intervenții operative (Florin Cobzaru), directorul Transport Public SA (Adrian Botez), un reprezentant al Ordinului Arhitecților din România (Gelu Tudorache) și un reprezentant al societății civile locale cu activitate relevantă în domeniul mobilității urbane (Gabriel Lupu, președintele Asociației „Oleacă de Bicicliști”).
Comisia analizează înființarea, desființarea sau modificarea tuturor elementelor de infrastructură stradală; măsurile și proiectele privind reorganizarea a circulației și a transportului public local; modificările temporare ale reglementărilor de circulație. De asemenea, avizează studiile de circulație sau trafic, strategiile de dezvoltare și documentațiile de urbanism (PUG, PUZ, PUD). Același organism analizează propunerile pentru avizarea unor reglementări de circulaţie rutieră, dar și cele primite de la cetățeni ori persoane juridice.
Primele decizii
La propunerea arhitectului șef, s-a decis eliminarea uneia dintre cele două treceri de pietoni de pe Bulevardul Unirii, zona statuii lui Stefan cel Mare, cu semaforizare temporară. Soluția nu este definitivă, va fi o perioadă de testare.
Se vor monta stâlpi pentru interzicerea parcării pe trotuar, în zona intersecției Războieni – Kogălniceanu, pe sensul de mers spre Pasajul Oituz – Ștefan Gușe.
Dimineața, între orele 7:00 și 9:00, mașinile școlilor de șoferi vor avea interzis pe unele străzi. Lista acestora urmează să fie propusă de Poliția Locală.
Magazinele din centrul orașului care nu au rezervat loc de parcare se vor putea aproviziona doar seara și noaptea, între orele 19:00-06:00.
La inițiativa Administrației Piețelor, Poliția Locală a primit sarcina să facă propuneri pentru descongestionarea traficului în zona Vivariu, de la Piața Centrală.
O veste bună pentru bicicliști, se va modifica grilajul care acoperă canalul de scurgere din pasajul Oituz-Ștefan Gușe, pentru a se permite circulația pe două roți. În acest moment, bicicliștii au interzis în pasajul de sub calea ferată.
Mașinile de peste 3,5 tone, care nu prea au soluții legale de staționare în oraș, vor putea folosi parcarea de vizavi de autogară (Unirii – IL Caragiale).
Arhitectul-șef va analiza posibilitatea înființării unei căi de acces spre Biblioteca Județeană, dinspre strada Constantin Ene, pentru a se evita intrarea prin Parcul Cancicov.
Comisia de circulație a respins propunerea de desființare a trecerilor de pietoni de pe strada Constantin Ene, în zona Parcului Cancicov.
Se va înființa o cale de acces din strada Mărășești spre Urgențele Spitalului Județean, însă o decizie se va lua după ce se va obține un punct de vedere de la Poliția Rutieră.
Băcăuanii, așteptați cu sugestii
„Pentru tot ce se va realiza în Bacău în următorii ani, deviza e simplă: pietonul mai presus de toți ceilalți participanți la trafic! Și asta este și abordarea pe care o am în Comisia de circulație”, a declarat, după ședință, viceprimarul Ghingheș, vicepreședintele comisiei.
Băcăuanii pot trimite sugestii pentru descongestionarea traficului din Bacău la adresa de mail cristian.ghinghes@primariabacau.ro.
sorin a zis
inutil. de cand cu hastagii astia la primarie, nu mai raspund la nici o solicitare. bine rau inainte, macar raspundeau si chiar rezolvau
:) a zis
vezi ca ti-a ramas ceva in coltul gurii…
Marcel a zis
Politia sa fie prezenta acolo unde intersectiile sunt mai aglomerate mai ales dimineata,semafoarele sa fie mai sincronizate,si de asemenea interzicerea traficului greu in oras!Si cu VO,multi soferi de TIR folosesc in continuare acelasi traseu,fie Calea Republicii-Chimiei-Letea Veche,fie Alexandru Safran-Republicii-Chimiei-Letea Veche!Domnilor politisti,de ce li se permite acestora intrarea in oras?Inca o problema sunt trecerile la nivel cu calea ferata si strazile care unele sunt ca dupa bombardament!Exemplu str.Chimiei,Alexandru Safran,si multe altele!Odata rezolvate aceste chestiuni,vom avea un trafic mai fluent!Insa e nevoie ca institutiile abilitate sa-si faca pe deplin datoria,sa avem un Primar care sa fie competent si care sa-i pese de acest oras!Doar asa !
BoogieMan a zis
Bun, lucrul asta se intampla in continuare (masinile de tonaj inca prezente in trafic) si pentru ca aceasta centura (inca) nu rezolva tranzitul catre Vaslui, Piatra-Neamt, Moinesti. Pe cel din urma nu il va rezolva deloc, in sensul in care masinile de tonaj greu care au de mers spre Moinesti/M. Ciuc in continuare vor tranzita zona urbana.
O alta problema este a tranzitului local. Ca ne place sau nu sunt TIR-uri sau masini de tonaj greu care au ca destinatie sau punct de plecare chiar municipiul Bacau. Centura nu este prevazuta cu puncte de conexiune cu muncipiul ea a fost gandita sa deserveasca doar tranzitul. De la N. Balcescu pana la Holt nu exista niciun fel de bretea.
In terminalul de marfuri CFR din zona garii se descarca marfuri care urmeaza sa fie incarcate in TIR-uri. Probabil o data cateva zile vedeti vagoane cu ciment Romcim. Alea se incarca in zona dinspre gara cu acces din Constantin Ene.
Plus ca de la Adjud pana la Roman niciun TIRist nu are spatiu de servicii desemnat/statie de combustibil. S-a facut spatiul de servicii/odihna pe centura mica spre Onesti, centura la profil de autostrada nu e prevazuta cu spatiu pentru benzinarie/odihna/samd. Cine are de facut plin, sau cine face pe el va intra prin oras.
radu a zis
tranzitul Piatra Moinesti va merge pe varianta hemeiusi iar cel onesti-moinesti pe arcadie septilici. E extrem de mic.
Masinile cu marfa care incarca-descarca in Bacau trebuie sa intre in oras.
Cum se gandeste Marcel ca o sa livreze marfa fabrica Moncler de exemplu? In masini mici? Trimitem hainele cu taxiul in Italia? Sau cum isi inchipuie ca vine materia prima la Elmet sau la Ura? cu dhl???
Aprovizionarea cu materiale de constructii cum vrei Marcele sa se intample? Cu sacosa??!! Crezi ca cei care fac un bloc ( sau mai multe – vezi Fialdo) o sa aduca materialele cu roaba???
Nu mai vorbesc de marfa de la magazine ( ex Lidl / kaufland)…
Se poate de exemplu sa se interzica traficul greu de la intersectia cu aeroportul la Narcisa
Se poate amenaja de exemplu depozit de distributie: camionul de la lidl in loc sa se plimbe din magazin in magazin, sa fie „desfacut”in masini de 3.5t in depozit tampon
Marcel a zis
Stimate domn,m-am referit strict la cei ce se afla in tranzit,nu la cei ce deservesc magazinele!
maria tanase a zis
Va rog sa montati stalpisori inaintea trecerilor de pietoni, suntem omorati de masini deoarece sunt nesimtiti care parcheaza exact inaintea trecerilor de pietoni, vedeti pe strada Milcov
radu a zis
-giratoriu marasesti/ milcov ( intersectia din capatul podului din Orizont cu subtraversare pentru pietoni
-giratoriu marasesti/stadionului/A tolstoi ( Tic Tac) cu subtraversare pentru pietoni
-giratoriu Aeroportului/republicii/chimiei cu subtraversare pentru pietoni
-giratoriu str Tolstoi/ A Safran/ Poligonului
TatalZMEU a zis
Marele ZMEU ne va demonstra cum se ia la tranta cu aglomeratia. Experienta celor 2 facultati isi spune cuvantul. Ca atunci cand si-a tras laptop de 150 milioane desi multi prin primarie stau pe computere de 10 ani si abia daca isi pot face treaba. Asa-i ZMEULE? Te simti bine cu 120 mil lei salariu la 28 ani?
satuldeimpostorulGingisHAN a zis
Sigur il vedeti pe Viceprimarul GINGISHAN pe bicileta toata ziua. Nu-i asa? A, nu? Pai asteapta el mult si bine piste alea facute de Necula pe care Viziteu le … ingroapa. Nu stiati ca Necula se lauda in campanie cu piste de biciclete? Acum GingisHAN se da pe ele de nu mai poate. Daca totusi nu il vedeti pe bicileta mergand la primarie sa stiti ca re niste motorina intr-un DUSTER. E mai smecher asa decat cu bicileta. Poate o sa-l vedem la iarna pe -10 grade cum merge el la serviciu cu bicileta cu copilul la scoala. Nu o sa-l vedeti nici atuncea? Nu-i problema. Cititi presa bacauna ca o sa-l vedeti mai des ca sa ceara niste voturi in vreo 3 ani de acum incolo. Doar la asta e bun. In rest , no comment!
adi a zis
pai da primaria nu e facebook. e grele cu munca la 28 de ani
abc a zis
1. La intersectia Str. Pictor Ion Andreescu cu Marasesti (oficiul Postal nr. 3) mutarea trecereii de pietoni de pe partea stanga pe partea dreapte a str. Pictor Andreescu. Cand e verde la stanga pentru masini, e in acelasi timp verde si pentru pietoni, iar masinile trebuie sa dea prioritate la pietoni. Mutarea trecerii pe partea dreapta fuidizeaza traficul spre stanga.
2. Pe str. Cornisa Bistritei intre bl. 8 si bl. 9 e o trecere de pietoni foarte periculoasa, cu masini parcate pe trecere si cu indicatoare ascunse dupa garduri si copaci. Ar trebui montate limitatoare de viteza.
Relu a zis
1.Acea trecere de pietoni e facuta ptr persoanele care merg duminica la biserica,in conditiile in care la 50 m stanga -dreapta sunt treceri de pietoni.Dar ca sa nu moara pe strada enoriasii grabiti li s-a facut trecere de pietoni.Cred ca ar trebui sa functioneze doar duminica(cel mult).
2. Corect.
3.Ce minte creata a hotarat sa fie mutata trecerea de pietoni aproape de podul de la Narcisa?(cum vii spre centru).Vii pe pod,vrei sa faci dreapta dar opresti brusc ca „petonul” are drepturi si traverseaza.O secunda nu sta sa se uite sa vada daca vine un „nebun”.
4.La intersectia Milcov cu Stadionului in momentul cand ploua se aduna apa fff multa nefiind niciun sistem de scurgere.Daca ai norocul sa te nimeresti dipa o ploaie in zona,ca pieton,faci dus gratis.
5.Cica e interzis sa traversezi calea ferata. In gara chiar s-au instalat garduri ptr a zadarnici acest lucru…..dar, dar… sunt 2 (doua) treceri de pietoni in zona parcului care te invita sa traversezi strada ptr a trece calea ferata. Nu-i ciudat??
Man a zis
Nimic nou legat de scolile de soferi (2019) : https://ziaruldebacau.ro/instructorii-auto-ignora-regulamentul-de-circulatie-aprobat-de-consiliului-local-masinile-de-scoala-incurca-traficul-in-orele-de-varf/
Ciprian a zis
Interzicem școlile de șoferi dimineața ! Ok ! Dar la orele 16.00-17.00 tot mașinile școlilor de șoferi încurca traficul ? S au înmulțit enorm amasinile in orașe …. de aici și problema intersecțiilor blocate . Tot cu 5 km la ora se merge . Deci ?
Nicu a zis
O solutie ar fi si ca autoritatile statului sa isi faca treaba.
-RARul, sa lase deoparte interesele personale si sa dea pe buna ITP-ul atat la inmatriculari cat si la verificarile periodice,
-Politia la orele de varf sa fie mai activa la dirijat circulatia . Dimineata sunt prezenti dar pe trotuare, stau la cioace,
-Guvernul, sa introduca o taxa sa descurajeze inmatricularea masinilor mai vechi de 15-20ani care sunt un pericol pe sosele. Pana la urma nu oricine isi permite o masina, indiferent cat de democratica e societatea in care traim, am ajuns groapa de gunoi a Europei, toate rablele au umplut parcarile.
Mihai a zis
Probpemele au o alta sursă care nu trebuie neglijată și trebuie să fim sinceri cu ea. Spre exemplu când e aglomerat orașul. Nu mereu în timpul anului școlar??
Ei bine asta spune destul de multe, sunt stații de autobuz pe benzile de circulație, care bineînțeles că obstrucționează circulația și deasemenea mașini parcate pe partea carosabilă a drumului. Soluțiile sunt reorganizarea prin introducerea sensurilor unice, introducere de sensuri giratorii, mijloace de transport în comun pentru elevi și bineînțeles o bună organizare. Problemele nu sunt cauzate de școlile de șoferi, vedeți doar efectul, dar cauza trebuie defapt identificată. Eliminarea unor treceri sau restricții pentru anumite mașini nu vor produce schimbări prea mari. Este necesara integrarea în trafic a tuturor și asta în valori normale. Iar ca să realizăm acest lucru trebuie inventivitate.
Ionel a zis
Deoarece cetatenii trebuie sa vina cu sugestii, in primul rand ar trebui desfiintata aceasta magica comisie de circulatie care incaseaza bani frumosi pentru nimic.
Președintele Federației Naționale a Formatorilor Auto din România a zis
[11.06, 12:18] Petru Bordeianu: Vă salut domnule Primar ! In campania electorala am avut la sediul USR o întâlnire, prezent a fost și dl Lazăr, în care printre altele și o discuție despre ,, garantarea ,, că nu veți apleca urechea la niște indivizi care nu suportă să vadă mașini ȘCOALĂ prin oraș și am convenit atunci ( ați promis ) că nu au decât să-și cumpere elicopter….. Acum Ghinghes ia băgat pe sub mânecă poliției locale , ca și cum ar fi propunerea lor, să interzică circulația mașinilor ȘCOALĂ prin oraș , ne având nici un temei bazat pe un studiu aprofundat ; este interzisă crearea de restricții de circulație selectiv, între diverși operatori economici fără a avea un corespondent în STAS-ul indicatoarelor de circulație rutieră . De asemenea s-ar crea discriminare între diferiți participanți la trafic. Cum arată indicatorul, după STAS , accesul interzis auto…… ? În urma articolului din Deșteptarea, apărut astăzi, instructorii auto din Bacău, au vrut să iasă spontan la protest și să blocheze centrul orașului. …… Am avut discuții și cu șeful DRPCIV și le-am comunicat faptul că am vorbit cu dumneavoastră și că ați promis și în campanie și acum că nu ve-ți achiesa la o astfel de interdicție ABUZIVĂ și că va doriți șoferi bine pregătiți, care să FACĂ față aglomerărilor urbane . ……. Vă rog respectuos să-mi confirmați dacă într-adevăr nu veți crea astfel de interdicții stupide , care nu se regăsesc în NICI un oraș european. Cu deosebită considerație Petru Bordeianu.
[11.06, 13:15] Petru Bordeianu: Vă salut domnule Deputat ! V-am mai rugat și vă mai rugăm să atrageti atenția domnului Viziteu să nu creieze tensiuni și restricții de circulație inutile , pentru școlile de șoferi din Bacău…….. Are Ghiunghes sau poliția locală un studiu realizat de experți în trafic rutier din care să rezulte , fără echivoc , că între orele 07 și 09 printr-o anume intersecție trec un număr de……. autovehicule , din care 5, 7 , 10 de ȘCOALĂ și acestea din urmă , lasă un spațiu față de vehiculul din față de 50 ,100 , 200 de metri stanjenind și blocand astfel circulația . …… Ori așa ceva nu se întâmplă……. Vă rog să nu lăsați liber la prostie. Cu stimă, președintele Federației Naționale a Formatorilor Auto din România, PETRU BORDEIANU.
[11.06, 17:03] I Bc Cojoc Cătălin: Dupa ce isi iau permisul isi iau tancuri – masini cit mai mari si uita sa facă parcare laterala. Stau la doua blocuri distanta si merg cu masina la serviciu. Nu poti gasi un loc de parcare ca fct public vine cu masina la serviciu. Microbuze de transport persoane sint parcate printre blocuri, angajatu de la SC…are doua masini acasa, dar vine si cu masina de serviciu acasa. Firmele mari in loc să-și facă loc de parcare la sediul lor sau ceva de genul asta, prefera sa dea masina acasa angajatului si ala parcheaza pe unde apuca. X-ulesc si-a luat garaj dar are masina in parcare ca e greu de deschis garajul…. NNN din astea. Ala la semafor sta cu ochii in telefon si cauta ce a mai zis vecinu, il claxonez să-l trezesc si scoala sint de vina ca tot cirdul pierde semaforul. Pt solutii pe strada principala (Miorita, St cel Mare, Energiei) sa se lase ambele benzi libere si se decongestioneaza traficul. Masinile de vânzare duse in parcuri auto, nu pe strada si in locul unde ar putea parca o masina de obicei…. Daca vor soluții sau nu stiu ce probleme incurca traficul sa ne caute.
[11.06, 17:14] I Bc Smerea Mitică: Stația de autobuz de la Baia publica nu stranguleaza traficul ?
[11.06, 17:30] Petru Bordeianu: Șoferii pe care-i pregătim îi doriți să FIE pregătiți doar pentru cartierul CFR sau pentru Margineni sau pentru Bacău, cu tot ce înseamnă trafic……… șoferii , limitați de la a fi bine pregătiți în orice situație dificilă din trafic , de Ghiunghes , mai au dreptul să conducă prin marile aglomerări urbane din din România sau Europa ? …… Vor putea face față acolo , sau le recomandați să meargă la Paris ,, OLEACĂ ,, cu bicicleta ???
Andrei a zis
Trebuie sa invete „scolarii” ce este aglomeratia, corect. Dar totusi, dimineata si dupa amiaza cand e omor in trafic sa stai dupa o „scoala” care merge cu 15km/h si se mai sperie si ii moare si motorul, e prea mult. De la 9 pana la 3 sa circule peste tot ca e aglomeratie destula si atunci. Hai sa fim seriosi si sa recunoastem ca la fel invata!
Ancuta Musa a zis
1 . A fi esențial ca pe străzi ca Mioriței și Energiei semnificația indicatoarelor oprirea și staționarea interzise sa fie respectate. Căci pe 2 benzi se circulă mai bine ca pe una!
2 .părinții sa nu mai oprească direct pe bandă în dreptul școlii pentru a lăsa sa coboare copilul în fața școlii. Si asta o fac deși locuiesc 2 minute de mers pe joc de acasă la școală deoarece le e teama sa ii lase să treacă strada pentru ca sunt mașini parcate in dreptul trecerii sau chiar pe trecerea de pietoni și riscă să nu fie vazuti
3 Pentru foarte multe semafoare nu mai functioneaza cronometru și asta face sa întârzie plecarea de pe loc
4 Pistele de biciclete, cele câteva existente sunt lăsate în paragină și nu este nici un program de încurajare a mersului pe bicicleta.
5 Trecerile de pietoni sunt amplasate din 50 în 50 de metri! De exemplu în dreptul bisericilor sunt amplasate treceri de pietoni deși mai sunt altele la 50 m înainte sau după!
6Eu nu consider că interzicerea circulației așcolilor de șoferi rezolvă problemele create de noi toți din prea multa comoditate! Dacă noii șoferi nu vor face ore de curs în traficul real ,ma intreb odată ce au obținut permisul de conducere atunci cand se vor confrunta cu traficul real cum se vor descurca? Cred că îl vor bloca!!!
bacauan a zis
scolile de soferi sunt scapate de sub control.roiesc in tot orasul, in toate segmentele orare intr-un trafic deja sufocat,au ocupat pana si parcarile marketurilor ….o minima reglemengtare se cere.
Andrei a zis
Infiintarea de sensuri giratorii, macar in intersectiile mari (Bartolo, Narcisa, Tic Tac, intersectia de la Ciupercute, intersectia de la fostul Bancorex, intersectia Bancii cu Mioritei), desfiintarea trecerilor de pietoni „duble” (vezi trecerile de pietoni din fata de la Gepex, sunt 2 treceri in 6 metri si exemple mai sunt), politia rutiera sa fie prezenta in intersectii si sa vada cum bizonii blocheaza intersectiile iar cei de pe strazi secundare nu pot iesi in prioritar (iesirea de pe 22 Decembrie in Mioritei, daca vrei sa faci stanga sau sa mergi inainte catre Neagoe Voda, nu poti, pentru ca blocheaza cate un bizon intersectia si „sigur” va prinde verde), sa se interzica COMPLET parcarea pe prima banda de pe Mioritei, ambele sensuri, doar asa se mai castiga o banda de circulatie si nu mai ai o parcare de la Bancorex pana la pod Margineni, la fel pe Stefan cel Mare, Bdul Unirii etc. Totodata, infiintarea de parcari si interzicerea parcarii masinilor de firma in parcarile blocurilor(vezi cei de la RDS care au cate 10 masini parcate in parcarea din spatele sediului de pe Stefan cel Mare). Infiintarea de sensuri unice pentru o cat mai buna fluidizare a traficului, infiintarea unor benzi speciale pentru transportul in comun, construirea de piste de biciclete(si ulterior locatiile de unde sa inchiriezi bicicletele) si nu in ultimul rand, ASFALTAREA STRAZILOR CARE NECESITA ACEST LUCRU!
Aka a zis
Sensurile giratorii intr-o intersectie cu trafic pietonal mare sunt de evitat. Cel mai bun exemplu e cel de la Liceul Economic, au scos semafoarele și au construit rondeul apoi au pus alte semafoare. Cineva ar fi trebuit să plateasca risipa de bani. Văd foarte multe idei bune și această comisie ar trebui să le filtreze prin mintea unui specialist în trafic rutier. Apoi să fie impartite în 3 categorii în funcție de costurile de implementare – sunt foarte multe lucruri care pot imbunatati traficul din Bacău folosind fonduri reduse.
Baba Yaga a zis
N-o fi MARE lucru ce urmeaza sa spun, dar si asta contribuie cu aglomerarea inutila a traficului in oras.
Am vazut ieri pe VO, venind de la Luizi si indreptandu-ma spre zona URA, ca indicatoarele arata “Roman, P. Neamt” cand in primul rand mergi spre Adjud, Focsani, Rm. Sarat, Buzau, Bucuresti.
Eu, daca nu as fi din localnic, la vederea acestor indicatoare as zice ca am luat-o gresit si as face cale intoarsa, luand-o prin oras, pana vad indicatoare care ma indruma in directia mea.
Palarel a zis
Faceti piste functionale pentru biciclete si triciclete si se rezolva si cu traficul!
Coss76 a zis
Am vazut comentarii ca scolile de soferi ar trebui sa circule numai pe anumite segmente orare….in speta de la ora 09-16 si dupa ora 18.00. Este exact segmentul orar in care foarte multi din cei ce se inscriu pt obtinerea permisului de conducere lucreaza sau sunt elevi si merg la cursuri. Pt un instructor care face circa zece ore pe zi, in functie de orarul fiecarui elev in parte,ii este imposibil sa se incadreze cu orele zilnice, in funtie de orele mai sus mentionate. Si….daca avem putintica rabdare,vom constata ca dupa terminarea anului scolar se va intampla minunea. Nu vor mai fi aglomerate strazile dimineata,desi masinile de scoala vor circula ca si pana acum. Poate daca s ar incerca un mic decalaj orar la inceperea orelor de dimineata,poate daca nu am mai incerca sa intram cu masina pana n clasa pe a ne lasa copiii,poate daca s ar termina si minunatele sensuri giratorii la intrarare pe varianta din Serbanesti pt a putea fi utila varianta,poate……nu ar mai fi atat de aglomerat. Poata daca reprezentantii comisiei ar merge exclusiv pe bicicletele mult trambitate de Ghinghes,pe mult discutatele piste de biciclisti….ar da un exemplu cetatenilor acestui oras si s ar mai descongestiona traficul.