În perioada 8-16 aprilie 2022, 12 cadre didactice și 15 elevi ai Școlii Gimnaziale „Liviu Rebreanu” Comănești au participat în Grecia la activitățile prevăzute în cadrul proiectului „Povești de călătorie pentru o educație incluzivă”, cuprins în Programul Erasmus+, tipul de acțiune KA122-SCH.
Proiectul „Povești de călătorie pentru o educație incluzivă” este rezultatul inițiativei Școlii Gimnaziale „Liviu Rebreanu” Comănești de a asigura accesul tuturor elevilor la o educație de calitate prin creșterea motivației în vederea reducerii absenteismului și a prevenirii abandonului școlar. Scopul proiectului este îmbunătățirea accesului elevilor la o educație de calitate pentru asigurarea unei cariere școlare de succes.
Cei 10 profesori au urmat cursul de educație incluzivă „Travelling Folktales on Inclusive Education”, care a pus accent pe îmbunătățirea competențelor profesionale și a practicilor pedagogice în domeniul educației incluzive.
În cadrul atelierelor de lucru, cadrele didactice ale școlii noastre au realizat proiecte de activități formale și nonformale, inter și transdisciplinare, care vizează combaterea rasismului, a segregării și a xenofobiei.
Pornind de la povești de călătorie din diferite culturi europene, au fost concepute strategii educaționale și materiale educative care promovează toleranța și respectul pentru popoarele, culturile și limbile europene și subliniază importanța diversității culturale și lingvistice în Europa.
De asemenea, proiectul a prevăzut participarea a 15 elevi, însoțiți de 2 profesori, la un flux de mobilitate la Școala Platon Katerini, Grecia. Activitățile educative și culturale în care s-au implicat alături de elevii școlii gazdă le-au oferit oportunități de formare a competențelor interculturale, de dezvoltare a unei culturi a comunicării interumane bazate pe incluziune, valorizarea diferenței și combaterea segregării.
Componenta educațională a proiectului a fost armonios completată de activitățile culturale prin care cadrele didactice și elevii au descoperit frumusețea arhitectonică, vechimea civilizației grecești și spiritualitatea acestor tărâmuri.
Activitățile din cadrul proiectului „Povești de călătorie pentru o educație incluzivă” vor include în perioada următoare sesiuni de diseminare și follow-up. Dintre acestea, menționez: prezentarea proiectului în cadrul întâlnirilor metodice ale cadrelor didactice, popularizarea pe pagina de Facebook dedicată proiectului „Povești de călătorie pentru o educație incluzivă” unde puteți lectura impresiile de călătorie ale elevilor participanți la această mobilitate.
Manager de proiect,
Prof. Șișca Maria-Laura
Lasă un răspuns