Inspectoratul Şcolar Bacău și Inspectoratul Școlar Olt au implementat, în parteneriat, timp de 18 luni programele educative din cadrul Proiectului „Şanse egale la educaţie, prin prevenirea şi corectarea părăsirii timpurii a şcolii” ID 141904.
Conferința de închidere a proiectului a avut loc luni, 5 octombrie, în Sala de ședințe a Inspectoratului Școlar Județean Bacău, în prezența cadrelor didactice din Bacău și Olt , a elevilor beneficiari , a părinților acestora, a psihologilor și asistenților sociali, a presei și a oficialităților locale, cei din urmă laudând performanțele celor două inspectorate în implementarea acestui program.
Obiectivul general al proiectului a constat în diminuarea fenomenului de părăsire timpurie a școlii din județele Bacău și Olt prin elaborarea și aplicarea de: metode şi instrumente de educaţie remediala tip A doua șansă pentru 300 de persoane (care au părăsit timpuriu școala/nu au absolvit învațamantul obligatoriu, reintegrate în educaţia obligatorie de 8 clase) și masuri de educație preventiva , adresate unui numar de 210 de elevi aflati în situație de risc de părăsire timpurie a școlii primare sau gimnaziale.
Evenimentul, moderat de responsabilul de vizibilitate Anca Sereş și coordonatorul regional al proiectului, prof. Mihaela Cojocaru și a propus prezentarea concluziilor și indicatorilor atinși, a unor exemple de bune practici din școlile în care acesta s-a desfașurat, detalierea evoluției elevilor și adulților ce au urmat cursurile tip prevenirea părăsirii școlii sau a doua șansă, reacții de la aceștia dar și de la experții ADS și PPS. Cordonatorii celor doua paliere de implementare , respectiv ADS – Daniela Mocondoi și Costel Păduraru și PPS Carmen Nedelcu au prezentat detalii despre evoluția formabililor, diverse materiale, analize, fotografii și documente şcolare realizate de elevii cursanți. Cel mai în vâsta cursant ADS a fost o femeie de 60 de ani din municipiul Bacău.
Cosmin Cașcaval- elev beneficiar al proiectului și participant la conferința de închidere a declarat că tot ceea ce a reușit să lucreze suplimentar în cadrul acestui program l-a facut să se atașeze mai mult de carte, de școala, l-a motivat , l-a mobilizat și i-a clarificat multe noțiuni de matematică și limba româna pe care, de unul singur, fară un sprijin, nu le-ar fi putut întelege și consolida.
Monică Bărbuță- cursant ADS- a declarant, cu ochii în lacrimi că participarea la acest proiect i-a oferit șansa de a învața să scrie și să citească, pentru a putea la rândul său să iși poată îndruma copiii la lecții.
Activitățile din cadrul Proiectului „Şanse egale la educaţie, prin prevenirea şi corectarea părăsirii timpurii a şcolii” ID141904 s-au derulat în Onești și Bacău la Școala Gimnaziala „Mihail Sadoveanu”, Școala „Miron Costin”, Școala Gimnazială „Alecu Russo”, Școala Gimnazială „Domnița Maria”, Colegiul Tehnic „ Dumitru Mangeron” și Colegiul Tehnologic Onești, au totalizat 80 de membri în echipa de implementare și 22.800 ore de lucru .
Managerul proiectului, Inspector şcolar general prof. Theodora Şotcan a transmis tuturor participanților la conferința de închidere felicitari și a mulţumit partenerilor implicaţi pentru deschiderea şi ajutorul acordat .
„Cu siguranța, reluarea demersului didactic şi finalizarea cursurilor primare sau gimnaziale pentru facilitarea găsirii unui loc de munca mai bun, respectiv asigurarea accesului la o calificare certificata, nevoi sociale de susţinere a traiului zilnic , aduce un plus valoare comunitaţii şi vieţii acestor tineri şi familiilor lor .
Lasă un răspuns