Consilierul local independent Cristian Ghingheș propune o scurtătură pentru pietoni și bicicliști din Bacău spre Letea Veche, pe la Insula de Agrement, pentru un acces mai ușor spre estul orașului.
Investiția apare în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, dar nu și în portofoliul de investiții pentru care municipalitatea intenționează să atragă fonduri europene, potrivit alesului local. „Dacă ar depinde de mine, acesta ar fi un proiect vital”, a spus Ghingheș.
Ideea consilierului apare în contextul intenției Primăriei Bacău de a muta Târgul Auto din Șerbănești, din cauza aglomerației și a inaccesibilității zonei.
„Mii de persoane vizitează săptămânal târgul auto din Șerbănești din estul municipiului Bacău, care a depășit în ultimii ani dimensiunea automobilistică a oborului. E mai mult de atât, dar mai ales un loc de întâlnire de care cred că o comunitate locală are nevoie. Cum ar fi să putem ajunge în Letea Veche, dincolo de râul Bistrița, în doar 10-15 minute, pe jos sau cu bicicleta, traversând luciul apei pe un pod pentru pietoni și bicicliști care să lege Insula de Agrement și implicit cartierul Bistrița Lac de periferia estică a orașului?”, a notat Ghingheș, pe blogul personal.
Consilierul independent e de părere că ideea mutării târgului pe o tarla liberă, mult mai aerisită, e binevenită, însă această operațiune nu va rezolva mare lucru nici pentru locuitorii din comuna Letea Veche, localitate ce se comportă tot mai mult ca un cartier al orașului, nici pentru miile de vizitatori săptămânali care vin din oraș.
Soluția: dubla conectare
Soluția lui Cristian Ghingheș este „dubla conectare” a comunei Letea Veche, pe lângă podul de la Șerbănești, care va deschide orașul spre est.
„Soluția mea va reuși, cred eu, să producă ceea ce visez să avem într-o bună zi: un Bacău «rotunjit», care depășește din punct de vedere urbanistic cele două bariere uriașe: apa la est (care de fapt este o mare oportunitate pentru îmbunătățirea calității vieții) și calea ferată la vest”, a mai notat consilierul local. El a precizat că va face propunerea oficial vineri, în ședința Consiliului Local în care se va discuta mutarea târgului auto din Șerbănești.
Alexandru a zis
In sfarsit o idee stralucita!
Felicitari!
dragos b a zis
A existat podul de deasupra conductei cu apă industrială imediat în aval de barajul/stăvilarul de la Insulă/Kaufland… Ar fi bine dacă s-ar repara micul podul peste Bârnat aflat lângă barajul/stăvilarul de la Autogară. Şi vechiul pod de picior de sub podul de cale ferată de la Gherăieşti era foarte util…
Adina a zis
Avem nevoie de oameni cu viziune si curaj la primarie! Dar si cu scoala! Experienta se dobandeste pe parcurs, asa ca astept sa aud un anunt pentru 2020!
opinie a zis
Solutia sutinuta de Ghinges este gresita. Se vede ca n-are simt tehnic si nu vine cu solutii adecvate cu costuri minime. Daca vb de acest lucru o solutie mai buna este sa se modernizeze podul deja existent de linga baraj ce sustine si conducta de apa, care era utilizat si in trecut pt a se trece in Letea Veche .
1233 a zis
Rezerva de apă, asfaltatul străzilor care arată a drumuri de țară și îți rupi mașina, țevăraia de căldură care crapă, mizeria din oraș, alea nu mai sunt vitale, durerea noastra e veșnica pistă de bicicliști și altele…
R a zis
Mai interesanta mi s-a parut ideea amenajarii minimale a unei piste de bicicleta pe malul suprainaltat dinspre oras al Bistritei, intre CET si Insula, ba chiar mai departe, catre Gheraiesti. Un liberal propusese asta, dar a ramas o simpla idee. S-ar lega astfel sudul cu nordul orasului, si toata lunca Bistritei (pe unde vin unii sa faca plaja sau sa pescuiasca) ar deveni mai usor accesibila.
M-am aventurat de cateva ori cu bicicleta pe traseul desemnat, dar e mult bolovanis pe unele zone (de la transportul namolului si nisipului colmatat de la Insula), ba mai sunt si haite de caini care te-alearga de nu te tin pinioanele. Daca ar fi rezolvate cat de cat aceste probleme, ar fi minunat!
R a zis
Sa vin si cu o completare. Nu ar fi nevoie de asfalt pt un traseu de biciclete atat de lung, ca primaria nu e in stare sa plombeze bine strazile principale ale orasului, de unde sa mai faca rost de atata asfalt pt biciclisti aventurosi. Dar pot fi indrumati cei care fac decolmatarea sa nu mai descarce namolul fix pe respectivul traseu, iar acel mal suprainaltat ar fi suficient.
Eventual, sa fie amenajat accesul dinspre oras , in diferite puncte ( de la podul catre Rusi Ciutea, apoi cartier Izvoare Rombetoane, apoi Hidrotehnica-Kaufland samd).
Iar cainii sa mai fie periodic stransi…
Vir Her a zis
Intrarea pe Insulă va fi liberă? Cine va plăti ca să treacă acel (eventual) pod?