Consiliul Județean Bacău a replicat, printr-un comunicat de presă, acuzațiilor formulate în weekend de PNL. Potrivit liberalilor, modernizarea DJ 241 B Pădureni – Godovana a fost prevăzută spre finanțare încă din 2017, prin Programul Național de Dezvoltare Locală (PNDL), dar stadiul lucrărilor este la un nivel foarte slab.
„Pentru a se încadra în termenele prevăzute în graficul de execuţie, firma a abordat lucrările pe mai multe tronsoane şi cu mai multe tipuri de activităţi”, se arată în răspunsul semnat de Sorin Brașoveanu, președintele Consiliului Județean Bacău:
Pentru corecta informare a cetățenilor, prezentăm situația pentru acea porțiune de drum:
• drumul de 15 km care străbate comuna Filipeni a fost inclus în Programul Naţional pentru Dezvoltare Locală (PNDL II), cea mai eficientă iniţiativă a guvernării PSD, destinată în primul rând investiţiilor în mediului rural. Cinci milioane de euro este valoarea lucrărilor, o sumă record pentru comună.
• în urma unei licitaţii a fost desemnată firma câştigătoare, iar la data de 16 septembrie 2019 a fost dat ordinul de începere a lucrărilor. În perioada de proiectare, constructorul şi-a asigurat materialele necesare unei treceri rapide la execuţia efectivă.
• pentru a se încadra în termenele prevăzute în graficul de execuţie, firma a abordat lucrările pe mai multe tronsoane şi cu mai multe tipuri de activităţi.
• la platforma drumului lucrările au avansat într-un ritm accelerat, pe anumite sectoare fiind aşternut primul strat de legătură de mixtură asfaltică, inclusiv acolo unde se intersectau cu zonele în care trebuie executate zidurile de sprijin pe coloane. Asta deoarece piloţii foraţi au diametre mai mari decât cele uzuale şi a fost necesară aducerea unor echipamente adecvate, de mari dimensiuni, care au nevoie de planeitate şi stabilitate pentru a opera eficient şi în siguranţă. De aceea a fost obligatorie turnarea inclusiv a asfaltului ca variantă provizorie, iar porţiunile afectate vor fi refăcute de constructor, fără o suplimentare de costuri.
• de asemenea, firma a luat decizia de a nu executa ultimul strat de asfalt imediat după finalizarea stratului de legătură, şi a deschis traficul, chiar a suplimentat traficul greu cu utilajele proprii, tocmai pentru a constata dacă se produc eventuale degradări ale patului-suport din corpul drumului. Toate deficienţele vor fi remediate de constructor, pe cheltuiala sa.
• una dintre cele mai complexe lucrări este pe sectorul de drum cuprins între km 10+240-10+360, L= 120 ml, şi km 16+390-16+520 , L= 130ml, unde s-a prevăzut execuţia unor ziduri de sprijin.
• în concluzie, amplasamentul de 15 km a fost predat constructorului până la recepţia de final, acesta fiind răspunzător de toate lucrările pe perioada derulării contractului, care are ca termen septembrie 2021.
Consiliul Judeţean nu va recepţiona lucrarea dacă nu respectă toate condiţiile prevăzute în contract. Iar dacă după recepţie se vor constata nereguli, firma va fi executată în perioada de garanţie de 60 de luni!
– sursa: comunicat de presă al lui Sorin Brașoveanu, președintele Consiliului Județean Bacău
Dan a zis
De ce nu spuneti ca podul de la Onesti cu care se lauda Bene e facut pe jumatate iar jumatatea facuta deja a crapat si se reface. Rusine PSD rusine Benea si toata gasca de mincinosi ordinari. Sa faca ZDBC un reportaj despre podul de la Onesti. Ia miscati-va fundul pana la Onesti sa vedeti ce circ e acolo. Partea refacuta e crapata toata. Zeci de masini stau la coada. In curand podul se va inchide si vom fi izolati. Ce visati voi autostrazi cand nu suntem sa refacem un pod vechi de peste 50 de ani. L-am stricat si pe asta. Vom pati ca si cu podul de la Autogara de pe care a cazut o macara.