Consiliul Local al municipiului Bacău se întrunește astăzi, de la ora 10:00, în ședința ordinară aferentă lunii februarie. Aceasta va avea loc la Centrul de Afaceri și Expoziții „Mircea Cancicov” și cuprinde 48 de proiecte pe ordinea de zi.

Rezumatul proiectelor de pe agenda Consiliului Local Bacău
01-03. Aprobarea proceselor verbale ale ultimelor trei ședințe.
04. Punerea la dispoziție către Ansamblul Folcloric „Busuiocul” a sălii Teatrului de Vară „Radu Beligan”, în data de 28 februarie 2025, pentru organizarea unui spectacol dedicat Zilei Internaționale a Femeii;
05. Adăugarea noului consilier local Răzvan Andrieș în Comisia nr. 4 pentru activități social-culturale, culte, învățământ, sănătate, familie, muncă și protecție socială, protecție copii și sport;
06. Modificarea HCL 339/2024 privind desemnarea reprezentanților Consiliului Local în consiliile de administrație ale unităților de învățământ, în sensul ocupării locului rămas vacant la Liceul Tehnologic „Dumitru Mangeron”;
07. Atestarea a 30 de persoane fizice care au obținut certificate de calificare profesională în vederea desfășurării activității de administrator de condominii la asociațiile de proprietari din municipiul Bacău;
08. Majorarea cu circa 50% a tarifelor pentru măturatul și spălatul străzilor, golirea coșurilor de gunoi și ridicarea cadavrelor de animale de pe carosabil, servicii sunt plătite de Primăria Bacău către Serviciul Municipal de Utilități Publice (SMUP), societate controlată de municipalitate.
09. Modificarea organigramei Primăriei Bacău prin mutarea a doi funcționari publici.
Consilierul juridic Marian Nicolae Pintilie va fi mutat de la Compartiment tineret, sport, culte și minorități al Serviciului de tineret și informare cetățeni la Compartimentul juridic, contencios al Direcției Juridice.
Consilierul Grigore Alina-Manela va fi mutată de la Compartimentul analiză, întocmire și urmărire documente din cadrul Serviciului tineret și informare cetățeni la Compartimentul registru agricol și arhivă al Serviciului de administrație publică locală.
10. Darea în administrare și exploatare către Spitalul de Pneumoftiziologie (TBC) a bunurilor achiziționate în cadrul proiectului de modernizare, dotare și extindere a ambulatoriului. Valoarea dotărilor se ridică la 3,8 milioane lei, cele mai valoroase echipamente fiind cel de imagistică medicală (CT) și cel de radiologie cu preluare digitală.
11. Desemnarea a 6 reprezentanți, trei membri și trei suplieanți, în consiliul de administrație al Spitalului de Pneumoftiziologie Bacău.
12. Emiterea acordului de vecinătate către Balaci Maria Angela și Balaci Gelu Marian pentru construirea unei locuințe individuale în str. Viitorului nr. 12 D.
13 și 14. Transmiterea dreptului de concesionare din două contracte.
15, 16, 17 și 18. Prelungirea duratei din patru contracte de concesionare încheiate cu CMI Larger Monica, Cry-VIP SRL, Stomdas SRL și Vicmod SRL.
19. Închirierea prin licitație publică a unui spațiu de 64 mp din incita PT 18 (str. Aleea Constructorului nr. 4F) cu destinația de activitate comercială, la prețul de pornire de 39 lei/mp/lună.
20. Închirierea prin licitație publică a unui amplasament de 150 mp, pe 10 ani, pe platforma acoperită a Pieței Sud, pentru 8.000 de lei/lună, în vederea „desfășurării de activități comerciale”. Este de notat faptul că acest proiect de hotărâre nu a fost publicat pe pagina primăriei în lista inițiativelor introduse pe ordinea de zi a acestei ședințe.

21. Închirierea prin licitație publică a 31 de module comerciale de la Piața Centrală. Prețul de pornire al unei chirii lunare variază între 700 și 2000 de lei, în funcție de suprafață și poziționare.
22. Închirierea prin licitație publică a 3 parcele de teren situate în incinta Oborului Șerbănești în vederea desfășurării activităților de comercializare produse de patiserie și/sau alimentație publică. Prețurile de pornire variază între 900 și 1.500 de lei.
23. Închirierea prin licitație publică a 25 de parcele de teren din Bazarul Milcov în vederea desfășurării activității de comercializare de produse industriale. Prețul de pornire al chiriilor variază între 300 și 750 de lei, în funcție de suprafață și poziționare.
24. Închirierea prin licitație publică a unui teren de 11,25 mp din str. Aprodu Purice nr. 9 în vederea amplasării unui chioșc cu destinația de activitate comercială.
Conform Registrului spațiilor verzi, pe terenul propus pentru închiriere există suprafețe de spații verzi. Mai mult de atât, amplasarea unui chioșc pe trotuar ar îngreuna circulația pietonilor, având în vedere existența stâlpului de iluminat și a teraselor care se învecinează cu suprafața propusă spre închiriere.
Potrivit Regulamentului Local de Arhitectură și Estetică Urbană (RLAEU), pentru amplasarea chioșcurilor și tonetelor este nevoie de avizul Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului si Urbanism (CTATU), acest document lipsind din proiectul de hotărâre. Același regulament prevede că trebuie asigurată o distanță de minimum 2 metri până la limita spațiului verde și trotuarului înspre carosabil, fără să fie obturate în vreun fel căile de acces.
Conform documentației, proiectul a fost inițiat ca urmare a unei solicitări primite din partea Ermial Production SRL, aceeași societate comercială care a amplasat chioșcul de înghețată de lângă Palatul Administrativ.

25. Dezlipirea în două loturi a unui teren de 25 mp din str. Miron Costin nr. 4.
26. Revocarea dreptului de folosință gratuită acordat Arhiepiscopiei Romanului și Bacăului, prin HCL 96/2022, asupra unei clădiri și a terenului aferent de 398 mp din str. Constanței nr. 2.
Clădirea este necesară Serviciului Municipal de Utilități Publice (SMUP) în vederea prestării serviciilor publice, neexistând al spațiu disponibil și propriu pentru aceste activități.
27. Completarea HCL 331/2024 privind închirierea prin licitație publică a unui spațiu de 12,8 mp din incinta PT 41 cu destinația de sediu de asociație de proprietari.
28 și 29. Aprobarea a două schimburi de locuințe sociale.
30. Declararea ca locuințe de necesitate a trei locuințe sociale din str. Bucegi nr. 138 și repartizarea acestora către 3 familii afectate de explozia din str. Victor Babeș nr. 2.
31. Îndreptarea erorii materiale din HCL 394/2024 privind vânzarea unui teren către Răchiteanu Filip în loc de Răchiteanu Filip PFA.
32. Modificarea HCL 392/2024 privind vânzare unui teren către Dumitru Gheorghe și Costel, moștenitorii defunctei Dumitru Emilia.
33-40. Vânzarea cu plata în rate sau integrală a opt locuințe ANL din str. Bucegi și str. Narciselor către titularii contractelor de închiriere.
41. Modificarea suprafeței și majorarea valorii de inventar a unor bunuri din domeniul public al municipiului Bacău.
42. Modificarea datelor de identificare a unor bunuri inventariate în domeniul privat al municipiului Bacău.
43. Împuternicirea primarului pentru încheierea contractelor de concesionare cu proprietarii construcțiilor autorizate (garaje existente), edificate pe terenuri proprietate privată care au fost concesionate în vederea construirii, care au fost înstrăinate sau dobândite prin succesiune;
44. Aprobarea costului mediu lunar de întreținere și a contribuției lunare de întreținere a persoanelor vârstnice instituționalizate în Căminul pentru persoane vârstnice, pentru anul 2025.
45. Aprobarea planului de acțiuni și de lucrări de interes local pentru persoanele majore apte de muncă din familiile beneficiare de venit minim de incluziune care include componenta de ajutor de incluziune, pentru anul 2025.
46. Aprobarea dreptului de uz și servitute legală către Delgaz Grid SA asupra unor suprafețe de teren de pe străzile Ceahlăului și Izvoare.
47. Mandatarea primarului să împuternicească un consilier juridic din cadrul Direcției juridice care să apere interesele Consiliului Local în dosarul 195/110/2025 în care Instituția Prefectului a solicitat anularea HCL 321/2024 privind aprobarea Listei finale a proiectelor sportive/acțiunilor sportive care vor primi finanțări nerambursabile de la bugetul local al Municipiului Bacău pentru anul 2024.
48. Alegerea președintelui de ședință pentru ședințele din lunile martie-aprilie 2025.
Ședința va fi transmisă în direct pe paginile de Facebook și YouTube ale municipalității.
Este cineva in actualul CL sa combata problemele expuse in acest articol sau toti tac malc si se voteaza totul la foc automat? Ca momentan pare ca nimeni nu mai spune nimic…
Proiectele de la ordinea 12, 20,21,22și 23 au fost retrase.
Da, mai vorbește Manolache, de exemplu este nemulțumit de modul cum arată orașul și critică ” activitatea ” celor de la SMUP și îl roagă pe Grițcu să țină cont de sugestiile făcute. Nemulâu,it dar votează pentru creșterea nejustificată a tarifelor cerute imperios de cătrte SMUP. Opoziție ioc. Au votat penru 22 consilieri.