Grupul de firme Agricola Bacau a depasit, in 2011, pragul de o jumatate de miliard de lei si a ajuns la o cifra totala de afaceri de 508,498 mil. lei (aprox. 119 mil. euro). Anul trecut, Agricola International, principala companie a grupului, a inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 336,118 mil. lei (circa 78,15 mil. euro), fata de 279,258 mil. lei in 2010. „In comparatie cu 2010, cifra de afaceri a companiei a crescut cu 20%, iar profitul net reprezinta aproximativ 2% din total venituri.
„Pperformanta economica a companiilor din industria zootehnica – spune Grigore Horoi, presedintele grupului Agricola – a fost serios afectata de preturile resurselor de baza (cereale, sroturi, etc.), care s-au situat in anul 2011 la niveluri foarte inalte (cresteri de pret de peste 100% fata de anul 2009, anul izbucnirii crizei resurselor furajere). Prin urmare, vinzarile noastre de carne de pui au crescut efectiv cu 20% in volum in 2011 fata de anul precedent, respectiv cu 32% in valoare, ceea ce reprezinta o adevarata performanta a echipei Agricola, mai ales in contextul in care vorbim de o piata stationara la carnea de pui si de o scadere a consumului de carne in general”. Avansul de 32% a veniturilor inregistrate exclusiv din comercializarea carnii de pui este rezultatul direct al cresterii cantitative de 20% a vinzarilor de carne de pui, in 2011, fata de anul anterior. In 2010, cantitatea de carne de pui vinduta a fost mai mare cu 28% fata de 2009. Mai precis, in 2011 s-au vindut 30.111 tone fata de 25.095 tone in 2010. „Anul trecut, 79% din carnea de pui comercializata a fost carne refrigerata. De asemenea, 21% din productia de carne a anului trecut a plecat la export, in Germania, Olanda, Franta, Grecia, ceea ce a insemnat o dublare a exporturilor. Astfel, in 2011, Agricola Bacau a avut o cota de piata de 15%, iar pentru 2012 ne propunem sa mai crestem cu inca un procent” – a precizat Grigore Horoi.
Salamurile Agricola au avut cautare pe piata
La salamurile crude uscate si preparatele fierte afumate obtinute la Salbac, o companie din Grupul Agricola, cantitatea totala comercializata in 2011 a fost cu 4% mai mare fata de anul precedent, cu precizarea ca salamurile crude uscate au inregistrat anul trecut o crestere in volum de 16% fata de 2010. In ceea ce priveste valoarea, vinzarile totale ale Salbac au crescut in 2011 cu 10% (cresterea cifrei de afaceri la grupa salamurilor crude uscate fiind de 23% si de 16% in volum, la grupa preparatelor fierte afumate inregistrindu-se o mentinere a cifrei in raport cu 2010). „Din punctul nostru de vedere – a mai spus presedintele Agricola -, am observat o tendinta din ce in ce mai accentuanta ce trebuie monitorizata cu atentie, respectiv cresterea preferintelor consumatorilor pentru produsele premium, produse percepute ca fiind mai sanatoase, simultan cu scaderea pietei de produse fierte afumate ieftine. Credem ca in viitorii ani vor exista modificari semnificative ale obiceiurilor de consum in aceasta directie. Remarc, in continuare, rezultatele inregistrate de firma Salbac la grupa salamurilor crude uscate, unde cresterile valorice au fost de 23%, pe o piata stationara si, fireste, sortimentul nostru cu cea mai mare notorietate, Salamul de Sibiu Agricola Bacau, care si-a mentinut in 2011 pozitia de lider in segmentul sau. Am comercializat cu aproape 10% mai mult Salam de Sibiu decit in anul precedent”. Europrod, compania din Grupul de firme Agricola care comercializeaza semipreparate si produse tip ready-meal, si-a mentinut anul trecut, cumulat, o cota de piata de 19% si pozitia de lider in categorie. Astfel, in 2011 fata de 2010 vinzarile de semipreparate au crescut cu 11% in volum, respectiv cu 19% in valoare, pe fondul unei scaderi pronuntate a pietei acestor produse.
Aplicarea normelor UE a scazut productia de oua
La oua consum, pe care Agricola le produce la Avicola Lumina Constanta, s-a inregistrat o scadere cu 35% la vinzare in 2011, respectiv cu 30% a cifrei de afaceri. „De altfel, nu ne-am propus crestere in 2011 pe aceasta grupa de produse, deoarece unitatea s-a aflat intr-un program de retehnologizare si de modernizare a adaposturilor pentru pasari, conform normelor europene, ceea ce a insemnat implicit imposibilitatea de a popula capacitatile in care s-a lucrat. Insa pentru anul 2012 ne propunem o crestere de aproape 60% a vinzarilor de oua consum la Avicola Lumina, iar la celelalte categorii de produse au fost bugetate, de asemenea, cresteri: 10% la carnea de pui, 14% la salamuri crude uscate si preparate fierte si afumate si, respectiv, 12% la semipreparate si produse tip ready-meal. Pe ansamblu, in 2012 ne propunem o crestere a intregii afaceri cu aproximativ 10%” – a specificat Grigore Horoi. (Petru DONE)
Lasă un răspuns