Gabriel Bunduc, secretar de stat la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, a semnat vineri, 4 noiembrie, contractul de finanțare pentru Autostrada A7, secţiunea Bacău – Paşcani. La semnarea contractului a participat și Valentin Ivancea, președintele Consiliului Județean Bacău.
Valoarea totală a contractului este de 7,3 miliarde de lei, circa 1,5 miliarde de euro, iar finanţarea este asigurată prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, componenta 4 – Transport sustenabil.
Obiectivul de investiţie face parte din rețeaua rutieră TEN-T Core, Coridorul de conectivitate 2 (Moldova).
Proiectul constă în construirea a 77,394 de kilometri de autostradă, inclusiv 9 noduri rutiere, 112 poduri și pasaje, 2 spații pentru servicii, un Centru de Întreţinere și Coordonare (CIC) și două parcări de scurtă durată la km 25+651 si km 63+900.
Traseul autostrăzii se compune din 3 loturi:
-Lot 1 între UAT Săucești (județ Bacău) și Trifești (județ Neamț), km 0+000 — Km 30+300, cu lungimea de 30.3 kilometri.
-Lot 2, între Trifești (județ Neamț) și Gherăești (județ Neamț), km 30+300 — Km 49+299, cu lungimea de 18.999 kilometri.
-Lot 3, între Mircești (județ lași) si Pașcani (județ Iași), km 49+299 — Km 77+393.7, cu lungimea de 28.094 kilometri.
Sectorul de autostradă cuprins între Bacău şi Paşcani va traversa judeţele Bacău, Neamţ şi Iaşi. În apropiere de Paşcani, autostrada A7 se va intersecta cu viitoarea Autostradă a Unirii – A8, intersecţie care va fi amenajată sub forma unui nod turbion.
Pe întreaga lungime a autostrăzii vor fi plantate 140 de hectare de perdele forestiere cu rol anti-înzăpezire.
Autostrada Moldovei A7 are aproape 440 de kilometri de la Ploieşti (Dumbrava/A3) şi până la Siret, la graniţa cu Ucraina. De la Ploieşti până la Paşcani (circa 320 de km) a fost prinsă pe finanţare PNRR, planul pe termen scurt gândit de UE pentru relansarea economiilor post-pandemie. Condiţia esenţială: proiectele să fie finalizate până în 2026.
bacau a zis
parca vad ca se face si a8 si noi tot stam cu a13…..
x a zis
parca vad ca nu fac nici a8 si nici a13
bacau a zis
pai vad ca iasul ne a luat o inainte si cu A7 devreme ce bucata bacau pascani va intra la executie inainte de focsani bacau si tinand cont ca capetele din a8 au primit acordul de mediu si sf ul este gata ,urmatorul pas e licitatia pentru executie si pr tehnic …..in timp ce la a13 abia s a reluat licitatia pentru sf…..hhmmm ….gigiexpertu ne dadea asigurari ca nici macar sf ul pe a8 nu se va face ever……daa mare expert….