Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a stabilit data de începere a lucrărilor pentru proiectarea și construcția primei secțiuni din A8, a informat luni Cristian Pistol, directorul general al CNAIR. Mai exact, este vorba de secțiunea 3 Leghin – Tg Neamț din A8 Tg Mureș – Tg Neamț, contract câștigat de grupul UMB (al lui Dorinel Umbrărescu).
„Lucrările vor începe pe data 1 februarie iar constructorul român (Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL) are la dispoziție 1,56 miliarde de lei, fără TVA, din PNRR”, a precizat șeful CNAIR.
Contractul prevede șase luni pentru proiectare și 24 de luni pentru finalizarea celor 29,9 km dintre Leghin – Târgu Neamț.
Pe traseul acestei secțiuni se vor construi 13 poduri, două viaducte, 8 pasaje și un Centru de Întreţinere şi Coordonare (CIC).
CNAIR mai are în derulare licitația pentru proiectarea și execuția secțiunii 1 Tg Mureș – Miercurea Nirajului, unde au fost contestații, ce au ajuns până la Curtea de Apel București. De asemenea, pentru secțiunea 2, montană, au fost aprobați indicatorii în Guvern. Secțiunea Miercurea Nirajului – Leghin, cea mai scumpă autostradă din România, are un cost estimat de 37,48 miliarde de lei, cu TVA inclus.
Gaston Weber Chomolugma a zis
Precizez ca nu sunt nici securist, nici analfabet, nici absolvent de spirtu harlem, nici imbecil, adica pe scurt spus, nu sunt userist.
24 de kilometri in doi ani de zile executie este enorm. Cel putin dupa standardele chinezesti, care China are autostrazi de ramai cu gura cascata dpdv a compolexitatii lucrarilor, cu tuneluri si viaducte inalte, pe teren foarte dificil, expus unor seisme mari. In fine, China a construit in 20 de ani un numar de kilometri de autostrada care depaseste de doua ori suma intregii lungimi de drumuri de tip autostrada din intreaga lume. Ca si suprafata, China e egala cu SUA, dar China are de patru ori mai multe autostrazi si o infrastructura rutiera si feroviara care e cu 20 de ani inaintea americanilor.
La iesirea din Balcescu, cum o iei catre Galbeni, pe drumul acela care a fost demolat de camioanele UMB si lasat de izbeliste asa, exista un panou. Cica pana in decembrie 2026 se va termina tronsonul 3 din autostrada Focsani – Bacau, care va trece pe acolo. Altfel spus, 3 ani de zile petru vreo 30 de kilometri de autostrada.
Incepe razboiul pana atunci, fatalailor. Vrajeala asta cu autostrazile sa o spuneti lui Mutu. Va miscati ca ochiul mortului.
Werner a zis
Nu esti ceea ce declari, esti ceea ce esti. Un fel de Dana Budeanu in itari.
A a zis
:)) Corect!
cezar a zis
pe mine ma intereseaza sa vina gigiexpertu sa ne explice el cum ca A8 nu se va face niciodata.. dar NICIODATA!!! si cum nici macar studiul de fezabilitate nu va fi gata niciodata pentru ca Bacaul tre sa ajunga centrul economic ,politic si nod comercial al Moldovei! unde esti gigi ????? apropo Gigi A13 e gata??????
Coculea a zis
Si noi ne intrebam unde sunt iesanii sa ne bata la cap cu A8, si sa le explicam ca noi bacauanii vrem autostrada sa mergem spre vest nu la marginea tarii in Estul Salbatic unde e doar capitala Moldovei populata de ciobeni sinistri care vorbesc cu « dansul ».
A7 va fi gata in 2026 si va astepta ca fie A8 sau A13 sa se conecteze la ea, deci pe noi bacauanii nu ne intereseaza pe care din ele ajungem in vest ci sa ajungem inainte de pensie. Nu conteaza cate spume la gura fac iesenii, oricum bacauanii vor putea ajunge pana la Nadlac complet pe autostrada inaintea lor, chiar daca vor trebui sa o ia pe A7 pana la Bucuresti si apoi pe A1.
Daca te-ai uitat vreodata pe harta ai fi vazut ca distantele dintre Tg Mures-Pascani si Brasov-Bacau sunt aprox similare. Diferenta majora e la topografie, cu Brasov-Bretcu (jumate din distanta) practic campie. Parerea mea personala e ca daca A13 e inceputa un deceniu mai tarziu decat A8 tot va fi finalizata mai devreme sal cel putin in acelasi timp cu aceasta.