Aeroportul Bacău va avea un sistem de aterizare în condiții de vizibilitate redusă, de ultimă generație. Compania UTI Construction and Facility Management a fost desemnată câștigătoarea licitației pentru furnizarea unui astfel de sistem de aterizare, iar miercuri, 12 octombrie 2022, s-a semnat contractul de furnizare. Subcontractanții sunt Regional Air Suport și THALES Italia S.p.A.
În completarea celor două proiecte investiționale de importanță majoră derulate de către Consiliul Județean, la Aeroportul Internațional „George Enescu” Bacău, astăzi a fost semnat contractul privind Achiziția unui Sistem de Aterizare Instrumental (ILS) de către Oana Chelaru- președinte executiv al A.I.G.E și Radu Gabriel Davidescu- director dezvoltare UTI Construction and Facility Management.
Valoarea contractului este de aproximativ 2 milioane de euro, iar lucrările vor fi realizate în termen de 12 luni.
Sistemul de Aterizare Instrumental are scopul de a menține siguranța, regularitatea și eficiența zborurilor pe aeroportul băcăuan, facilitând aterizarea aeronavelor, în condiții de vizibilitate redusă. Dotarea cu un astfel de sistem are impact direct în menținerea și creșterea siguranței operațiunilor aeriene pe Aeroportul Bacău.
„Noul contract este parte a procesului complex de modernizare a infrastructurii aeroportuare. Cei aproximativ 65 milioane euro- fonduri europene nerambursabile- au fost investiți în clădirea noului terminal și turnul de control trafic, modernizarea pistei și a sistemului de balizaj pe LED- unic la nivel național, instalarea de echipamente de supraveghere respectiv scanare cu raze X a bagajelor și achiziționarea unor utilaje necesare activității operaționale”, a precizat Valentin Ivancea, președintele Consiliului Județean Bacău.
Ce este sistemul de aterizare „instrumental”?
Sistemul de aterizare instrumental (Instrumental Landing System – ILS) va fi furnizat de THALES., lider mondial în tehnologie aerospațială, de apărare, transport și securitate și partener al UTI CFM, potrivit unui comunicat al UTI. De precizat că 60% dintre sistemele de management al traficului aerian comercializate la nivel mondial sunt furnizate de THALES, iar 2/3 dintre avioanele care decolează și aterizează pe aeroporturi din lume o fac folosind echipamentele producătorului italian.
Un sistem ILS/DME similar celui ce urmează a fi instalat la Aeroportul Bacău este în curs de instalare și la Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav. Practic, UTI Construction and Facility Management este în prezent singura compania românească care are capabilitățile necesare pentru a implementa sisteme de ultimă generație pentru creșterea gradului de siguranță la aterizarea aeronavelor.
Rolul sistemelor de aterizare instrumentale este de a asigura siguranța și de a permite efectuarea zborurilor pe un aeroport în condiții de vizibilitate scăzută.
La Aeroportul Bacău sistemul va fi integrat împreună cu un echipament de măsurare a distanței – Distance Measuring Equipment (DME) – pentru a furniza piloților aflați în procedura de apropiere de precizie informațiile necesare pentru a se menține pe axul pistei și pe panta corectă.
Cristi a zis
Acum vedeți și ce avioane mai aterizează.
Ardei a zis
Aeroporturi bune avem, companii aviatice serioase nu avem. Dupa teapa Blueair si comportamentul deplorabil a altora de anul acesta, pasagerii o sa fie mai reticenti in a-si achizitiona bilete cu plecare/sosire de pe aeroportul Bacau.
Dupa mine, ar trebui mai multa implicare din partea aeroporturilor mici romanesti (cum este cazul Bacaului) in sensul sa forteze companiile aviatice care opereaza aici sa fie serioase si oneste cu pasagerii, altfel cresc buruieni pe pista. Bine, si statul trebuie sa se implice puternic in aceasta jungla care este transportul aerian. Dar reprezentantii statului sunt cam ocupati cu susanele, furtisaguri si doctorate de 2 lei.
Alx90 a zis
Cei de la CFR, au cheltuit milioane de euro, pentru a renova gari, prin care, nu mai trece nici un tren de persoane acum. Victorie, am cheltuit fondurile europene!
Lili a zis
Consiliul Județean Bacău a atras cele mai multe fonduri europene și de aceea județul o să fie un județ european , foarte multe proiecte sau realizate în județ cu aceste fonduri europene atrase de consiliulul județean.
ilil a zis
:)))
Bine Lili,te credem.
Wedy a zis
Fac cinste cu o consultație. Există semne clare…
calu a zis
au in plan și sistem de avertizare anti-cabaline? : D
https://romanialibera.ro/special/cal-lovit-de-un-avion-de-pasageri-pe-aeroportul-bacau-15464/
Ana a zis
Aeroportul Bacau se remarca prin salariul directorului, care are cel mai mare salariu dintre toti directorii de aeroporturi din tara. Ca e printre ultimele aeroporturi la celelalte capitole e alta discutie, tipic romanesc, totul e pe dos…nu vad nicaieri declaratii, pozitii, impresii ale Directorului Aeroportuli Bacau legat de tot ce se intampla acolo, si anul asta s au intamplat destule.
Daniel Boldeanu a zis
Aeroportul e aeroport.
Compania aeriană e companie aeriană.
Director la aeroportul Bacău este de fapt directoare. Ca unul care am muuulți ani de aviație, nu pot decât să fiu uimit de cât de mult a muncit acest om pentru beneficiul băcăoanilor. Este vorba de om și obiectivitate, nu neaparat de apartenență. Omul sfințește locul.
Ardei a zis
Tie nu iti este rusine cu postarea asta?
Nu te-ai saturat sa te guduri si sa lingusesti?
Viorel a zis
Pentru pasari, ca Blue Air a ramas pe vesnicie in …aer?
Piti a zis
Bagati banii in aeroport, in loc sa faceti sisteme de irigatii in agricultura. Vaaaai de capul vostru!
Daniel Boldeanu a zis
Agricultura este foarte importantă, nimic de zis. Dacă ai fi făcut 3 zile cu autocarul până în Spania sau Italia, ai aprecia 2-3 ore cu avionul. Eu nu am făcut, dar pot să înțeleg că pentru unii oamenii care nu au avut de ales decât să plece ca să își întrețină copii, poate contează.
Ardei a zis
Nenea Piti. Nu asa sta problema. Romania are bani si de irigatii si de aeroporturi si de autostrazi. Problema e ca romanii voteaza prost si NU PROTESTESTEAZA. NU CER alesilor sa munceasca pentru ei.
SUNT COMOZI.