Autoritatea Națională pentru Protecția Cosumatorului a controlat peste 300 din cele 800 de magazine ale lanțului de supermarketuri Mega Image. În urma controalelor, s-a aplicat o amendă de 5,5 milioane lei, iar pentru 32 de unități s-a dispus închiderea lor temporară.
De asemenea, comisarii ANPC au propus pentru alte 20 de magazine închiderea pe o perioadă între 6-12 luni. Alte măsuri luate au fost oprirea definitivă de la comercializare a unor produse alimentare neconforme în valoare de aproximativ 170.000 lei și oprirea temporară de la comercializare pentru produse alimentare în valoare de 175. 000 lei.
Printre cele mai importante abateri de la lege constatate de comisarii ANPC, menționăm:
- comercializarea de legume și fructe cu modificări organoleptice sau cu deficiențe de calibru
- comercializarea unor produse alimentare cu modificări organoleptice
- utilizarea unor vitrine sau lăzi frigorifice neigienizate sau deteriorate
- cu rugină, insecte moarte, vopsea exfoliată, acumulări de apă și reziduuri, praf și grăsime sau cu strat gros de gheață,
- cu chedere neigienizate cu strat evident de impurități, praf și resturi alimentare sau rupte și lipite cu bandă adezivă
- cu geamul crăpat
- cu balamale și șuruburi ruginite
- comercializarea unor produse cu data durabilității minimala depașită
- comericializarea unor produse cosmetice fără a avea înscris pe etichete informațiile obligatorii, conform legii, inclusiv traducerea acesteia în limba română
- comercializarea unor produse alimentare congelate cu acumulare de gheață în interiorul ambalajului sau pe suprafață
- lipsa, de pe etichetele de produs, a informării asupra alergenilor
- nerespectarea, în zona gastro a regimului de temperatură pentru păstrarea preparatelor, în masa caldă, de minimum +600C
- prezența fenomenului de mucegăire pe suprafața lădițelor din plastic în care erau depozitate produse alimentare preambalate, aflate în camera de frig
- lipsa afișării prețurilor unor produse
- comercializarea unor produse cu ambalaj deteriorat
- expunerea la comercializare a unor produse din gama carne fără eticheta cu data deshiderii pentru a se putea stabili conformitatea produsului;
- decongelarea produselor, în zona gastro, la temperatura mediului ambiant
- utilizarea, în zona gastro, a ustensilelor de bucătărie neprofesionale și a bureților de sârmă
- existența pavimentului deteriorat și cu acumulare de impurități, cu resturi de ambalaje, etichete, praf, zone cu mucegai
- nerespectarea condițiilor de temperatură pentru păstrarea produselor alimantare indicate de producător
- nerespectarea vecinătățiii produselor depozitate în lada de congelare din spatiul de comercializare
- depozitarea produselor direct pe paviment.
Acțiunile de control fac parte dintr-o tematică națională de control, care le urmează pe cele dedicate, de-a lungul anului, lanțurilor de magazine Lidl – unde au fost controlate 265 de locații, din peste 300, la noi în țară – și Penny – cu 256 de locații, din 306 existente în România.
Lasă un răspuns