Administratorii lantului de hipermarketuri Cora deschid, luni, 17 septembrie, campania care precede inaugurarea magazinului din Bacau, cu actiunea „Scolile de la tara”, programata de la ora 14,00 la Scoala „Al. Piru” din Margineni. Chiar in prima zi din anul scolar 2012 – 2013, cei de la Cora isi propun sa organieze o dezbatere in care sa se raspunda la intrebari de genul „Ce inseamna astazi pentru un copil prima zi de scoala?”, „Cit costa scoala copiilor?” sau „Isi permit toti romanii sa-si trimita copiii la scoala?”. La eveniment este asteptat si directorul general al Cora Romania, Philippe Lejeune.
Totodata, Cora doneaza 1.440 de ghiozdane cu rechizite tuturor copiilor de la scolile din Cleja si Margineni.
Deviza acestei campanii este „Cumparaturile tale contribuie la educatia lor!”, iar 2% din valoarea cumparaturilor de la Cora, dar si sumele oferite de partenerii lantului de magazine, vor fi folosite pentru achizitionarea de rechizite si material didactic destinate copiilor aflati in nevoie.
Cora, marca a Romania Hypermarche, a iesit la „atac” in 2010, cind a inceput sa deschida magazine si sa-si anunte planurile de expansiune pentru urmatorii ani, dupa ce timp de circa un deceniu a deschis doar cinci unitati. In prezent, reteaua numara opt magazine. Anul trecut Cora au obtinut afaceri de crica 330 mil. euro, nivel aproape similar cu cel din 2010.
Istoria marcii Cora incepe in 1974, cind a si fost adoptata, dar ea tine de infiintarea Grupului Louis Delhaize. Acesta poarta numele unuia dintre copii negustorului belgian de vinuri Jacques Delhaize, care in 1850 au pus bazele conceptului de sucursala comerciala (un antrepozit central cu puncte de vinzare). La inceputul Secolului al XX-lea, unchii fratilor Delhaize au venit in Franta si au infiintat grupurile comerciale Le Docks du Nord si Sanal-Sadal. Un nepot al lor, Andre Bouriez, intra in grupul Sanal, care din 1945 va fi condus, insa, de grupul Mielle. Peste 20 de ani, Andre va ajunge el insusi presedintele Mielle-Sanal-Sadal.
Succesorul lui la conducere a ajuns, in 1975, Philippe Bouriez, care incepe o perioada a dezvoltarilor de succes. Grupul francez este prezent pe piata din Rominia din anul 2003. Filosofia cora este concentrata in jurul pretului si a diversitatii ofertei comerciale, confortului la cumparare, serviciilor si, mai ales, a atentiei oferite clientilor. (Petru DONE)
Lasă un răspuns