Persoanele fizice din toată ţara îşi pot verifica electronic propria situaţie fiscală începând de azi, la trei luni după ce Spaţiul Privat Virtual a fost lansat şi a funcţionat ca proiect pilot pentru contribuabilii din Bucureşti şi Ilfov, a anunţat Ministerul Finanţelor. Foarte important, se pot verifica sumele declarate de angajator pentru contribuţiile de asigurări sociale.
Spaţiul Privat Virtual este primul serviciu electronic pus în funcţiune în România prin intermediul căruia o persoană fizică poate consulta online propria situaţie fiscală.
Pentru a accesa Spaţiul Privat Virtual, persoanele fizice vor trebui să se identifice electronic prin certificate digitale calificate sau prin credenţiale de tip nume/parolă însoţite de coduri de autentificare de unică folosinţă.
IDENTIFICAREA ELECTRONICĂ SE POATE FACE AICI
Comunicarea electronică în Spaţiul Privat Virtual se face atât dinspre contribuabil către ANAF, cât şi dinspre fisc către contribuabil.
Contribuabilii au acces la mai multe informaţii privind propria situaţie fiscală, respectiv soldul obligaţiilor neachitate, decizia de impunere anuală (începând cu 2013, emisă anul acesta) şi nota privind obligaţiile de plată, care se poate prezenta fie la Trezorerie pentru a efectua plata, fie informaţiile din cuprinsul acesteia pot fi utilizate pentru a efectua plata online. De asemenea, contribuabilii mai pot verifica online informaţiile cuprinse în declaraţia 112, respectiv sumele declarate de angajator pentru contribuţiile de asigurări sociale în funcţie de veniturile realizate.
Proiectul va fi dezvoltat şi se vor extinde categoriile documentelor şi informaţiilor comunicate spre şi dinspre contribuabili. Persoanele fizice se vor putea identifica şi cu alte tipuri de credenţiale, cum sunt telefonul mobil sau cardul de sănătate.
Serviciul va fi dezvoltat treptat, potrivit Ministerului Finanţelor, în baza unui calendar care urmează să fie finalizat în luna decembrie 2015.
Demoniks a zis
Ar fi bun daca nu ar trebui sa ma deplasez sa ma inregistreze. Nu inteleg logica, pana la urma ar putea sa iti puna niste intrebari online, ca de asta e online, nu sa te duci pana acolo.
Gigescu a zis
Pentru #demoniks. Este necesar pentru ca nu ai certificat digital verificat in prealabil de catre o instituie certificata. Exemplu: eu am un fisier excel cu acele informatii necesare la inregistrare (nume, cnp,…) si creez conturi pentru persoanele respective. Pot folosi intr-un mod sau altul ca sa aflu detalii despre ce detin acele persoane si multe altele. Este pentru protectia ta. Este un serviciu gratuit, macar atat pot sa faci, sa te prezinti ca ei sa poate sa verifice ca tu esti cel care deschide contul.
David Ioan a zis
De ce este necesar prezentarea la inregistrare ? Cand se poate face online, ca sa nu mai stai la rand la ghiseul financiar sa obtii certificatul digital. Se poate creea un cont personal fara prezenta. Posibilitati sunt dar trebuie sa fie buna vointa din partea celor care administreaza situatia fiscala.