Federatia Asociatiilor de Promovare Turistica din Romania (FAPT)si Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism din Romania (ANAT) au hotarit, la recentul Forum National de Turism, monitorizarea functionarii sistemului de inregistrare si evidenta a turistilor, pentru eliminarea incalcarii prevederilor legislative legate de confidentialitatea datelor personale. De asemenea, s-a hotarit lansarea de programe speciale noi, in parteneriat cu ANAT, gen „Seniori in Romania”, si promovarea unui circuit turistic marca FAPT, cu sprijinul ANAT, in vederea promovarii destinatiei Transilvania si Bisericile fortificate. Cele doua asociatii profesionale vor lansa campania „O 9 atitudine in turism” in toate regiunile romanesti, cu implicarea asociatiilor de promovare membre ale FAPT, si deschiderea unor centre de informare pentru turisti ca proiect pilot in cateva agentii de turism membre ANAT. De asemenea, se va lansa conceptul de Hotel recomandat de Asociatia de promovare regionala, dupa modelul „Hotel / Pensiune recomandat(a) de Asociatia Bucovina”.
Forumul a subliniat necesitatea atragerii de investitii importante in zona balneo, care a incheiat anul 2011 cu o crestere de 16% si a gasit esential pentru dezvoltarea turismului romanesc sustinerea investitiilor prin facilitati fiscale, atit de necesare in contextul economic prezent, facilitati solicitate de patronate in propunerile legislative, dar care nu au fost preluate in Legea Turismului.
De asemenea, dezvoltarea parteneriatelor cu consiliile locale si judetene in toate regiunile turistice din Romania este vazuta pe modelul parteneriat public-privat pe care functioneaza si sint constituite asociatiile regionale de dezvoltare si promovare a turismului. „Parteneriatul public-privat este solutia rapida si durabila pentru dezvoltarea si promovarea turismului romanesc – a spus Corina Martin, presedintele FAPT. Asociatiile regionale membre FAPT reprezinta modelul de dezvoltare de care avem nevoie pentru a genera o noua atitudine in turismul romanesc – trecerea de la gindirea si solutiile centralizate, generate de autoritatea centrala in turism, la cele locale si regionale.” (Petru DONE)
Lasă un răspuns