Cursurile anului școlar 2001 – 2002 s-au încheiat, oficial, pe 15 iunie. Acest lucru nu este însă valabil și pentru copiii de la clasa „Ștefăniță” din cadrul Fundației de Sprijin Comunitar, care, în timpul verii, vor „trage” pentru a recupera diferențele dintre ei și copiii de aceeași vîrstă. Proveniți din familii deorganizate, pentru care școala era doar un mijloc de a mai scoate ceva bănuți din bursa socială sau alocația micuților, sau chiar de pe stradă, copiii de aici au ajuns la 14 ani să fie, de exemplu, în clasa a II-a. „Acest este nefiresc, mai ales în condițiile în care copiii sînt normali din punct de vedere intelectual. Mulți au înțeles acest lucru și au venit ei să ne roage ca, în timpul vacanței, să facem cursuri intensive”, a explicat Maria Gheorghiu, directoarea Școlii Americane și coordonatoarea proiectului „Ștefăniță”. În atari situații, circa 50 de copii, împărțiți pe ani de studiu, vin, zi de zi, la „școala de vară” în încercarea de a acumula, pînă în toamnă, cunoștințele necesare promovării unei clase. Altfel spus, elevii care, pe 15 iunie au terminat clasa întîi, nu vor intra, la toamnă, în clasa a II-a, ci în clasa a III-a. Asta, după susținerea unor examenele de echivalare a studiilor și a unor aprobări care, speră Maria Gheorghiu, Inspectoratul Școlar le va da. (Eduard CUCU, Roxana POPA)
Lasă un răspuns