• aproape o sută de administratori de asociații vor fi schimbați
• reprezentanții Primăriei Bacău spun că jumătate dintre actualii administratori nu au ce căuta în aceste posturi • rezultatele finale vor fi cunoscute abia în decembrie • conform legii, atestarea administratorilor trebuia încheiată pe 30 august
Lenuța Dara este administrator al unei asociații de proprietari de cinci ani. Căsătorită, cu copii de îngrijit, femeia a lucrat pînă în 1998 la fabrica Partizanul, însă în urma numeroaselor restructurări a rămas fără loc de muncă. Pentru că trebuia să-și cîștige existența, Lenuța Dara a făcut cursuri de contabilitate și apoi s-a angajat ca administrator la Asociația de Proprietari 99 din Bacău, unde se află și acum. Ca toți ceilalți colegi de breaslă, și ea s-a prezentat în această vară la concursul pentru atestare susținut în fața comisiei de examinare. „Nu am avut emoții, pentru că nu se discutau decît probleme cu care mă confrunt zilnic aici, la asociație. Am susținut examen din Legea locuinței și toate celelalte acte normative cu care noi lucrăm. Din punctul meu de vedere, testul a fost foarte ușor, așa că nu am avut nici un fel de emoții în ce privește rezultatele atestării”, ne-a declarat Lenuța Dara, administratorul Asociației 99 din zona Mioriței. La proba scrisă, din 33 de puncte posibile, ea a reușit să obțină 31 de puncte, ceea ce o îndreptățește să stea liniștită în privința rezultatelor. Asociația pe care o gestionează are arondate 480 de apartamente și colaborează atît cu CET, cît și cu Termloc, iar datoriile însumate la cei doi furnizori sînt undeva în jurul a 600 de milioane de lei.
Dacă pentru administratorul Asociației 99 concursul de atestare a fost floare la ureche, nu același lucru se poate spune de majoritatea administratorilor care gestionează banii băcăuanilor. Conform rezultatelor preliminarii date de reprezentanții comisiei de atestare, jumătate dintre actualii administratori nu vor obține avizul Primăriei Bacău. Fără acesta, ei nu au dreptul să ocupe funcțiile de administratori de asociații. „Comisia a ajuns la concluzia că 30 la sută dintre administratori sînt capabili să conducă asociațiile, 20 la sută sînt cu semne de întrebare, iar 50 la sută nu au ce să caute la acolo. Aceștia din urmă, cel mai probabil, nu vor obține atestarea pe post”, ne-a declarat Doinița Huțu, consilier de specialitate în cadrul Serviciului Spațiu Locativ și asociații din Primăria Bacău. Dacă avem în vedere că în municipiul Bacău sînt aproximativ 180 de administratori, se poate spune că aproape 100 dintre aceștia nu au nici un punct comun cu meseria pe care au practicat-o. Iar faptul că, lunar, prin mînă le-au trecut miliarde de lei este o dovadă că acest fenomen a fost scăpat de sub control de autorități ani la rînd.
Atestările trebuiau încheiate de mult
Conform legii, atestarea administratorilor ar trebui să se încheie pe 30 august, însă și la această dată comisia de examinare mai are de intervievat pretendenți la scaunul de gestionar al banilor locatarilor. Întîrzierea a fost motivată prin faptul că sînt foarte mulți administratori, iar formalitățile au decurs destul de greu. „La această dată mai trebuie să susțină interviul administratorii angajați în această vară, care au depus mai tîrziu documentația. Hotărîrile definitive în ce privește atestarea nu au fost încă luate. Conform legii, acestea trebuie emise în 90 de zile de la depunerea cererii. Cum cei mai mulți administratori au depus solicitare la sfîrșitul lunii august, aceștia vor primi răspunsul la începutul lunii decembrie”, a continuat Doinița Huțu. (Costinela BREAHNĂ)
Lasă un răspuns