La doar patru luni de la prezentarea in premiera mondiala, la Geneva, a noului Tuareg, construit de cei de la Volkswagen ca o masina „mai prietenoasa cu mediul”, SUV-ul a fost lansat si in Bacau, de Cybernet Auto Center. Noul model cintareste cu 200 kg mai putin si are o cutie de viteze in opt trepte. In acest fel, consumul este de doar,2 litri la suta de kilometri, pentru ca masina are si o versiune hibrida, cu un motor de 380 CP. Hibridul combina un motor V6 de trei litri cu un motor electric. Desi are un design dinamic si puternic, masina pare mult mai feminina, precum Tiguanul (la designul exterior), in comparatie cu modelul anterior, mai simplu, mai elegant, si da o impresie de forta.
Practic – a precizat directorul general al companiei, Mircea Placinta – sint patru motoare disponibile pe noul Tuareg, motorul clasic, de 240 CP si motorizarea de 4,4 litri, de 340 CP, dar si motorizari Diesel, care, prin reducerea masei masinii si a cutiei de viteze, ajung la un consum de 7,4 litri la suta de kilometri, cu emisii foarte reduse, de numai 195 g pe kilometru. Noutatea absoluta este varianta de motorizare de trei litri, V6 TDI, pe benzina, care are si supralimentare si injectie directa de carburant. Este o motorizare de 333 CP, a modelului hibrid, care este echipat si cu un motor pe benzina de circa 47 CP. Motoarele pot functiona si independent, dar si in paralel, astfel incit pina la 50 Km la ora functioneaza numai motorul electric, dar la un virf de sarcina, intr-o depasire, putem dispune de suma puterilor, cu o acceleratie mult mai buna. De asemenea, mai exista o varianta de motorizare aspirata, pe benzina, de 3,6 litri si 280 CP.
Exteriorul masinii se remarca prin tevile de evacuare a gazelor, cromate, scutul inferior si pragurile exterioare argintii, pachetul de design „Terrain-Style” si pachetul „Chrome&Style”, care pune accent pe stralucire. Ornamente cromate sint si la geamurile laterale, protectie cromata pe margine pe marginea portbagajului, prag interior cromat la usi, rama si lamele cromate la gurile de aerisire. Selectia de jante este generoasa, de la Atacama si Sonora, la Tacora, Yukon si Karakum, la Everest. La interior, pot fi alese variantele de decor de lemn sau metal, Radacina de nuc, Vavona sau Olive Silkshine ori Silver Metalic si Aluminium mat.
Cele mai spectaculopase sint,insa, inovatiile. Se remarca farurile Bi-Xenon, care urmeaza mereu manevrele volanului, cu faza scurta adaptata conduitei. Vizibilitatea este asigurata de regulatorul automat al farurilor „Dynamic Light Assist” (cind faza lunga este aprinsa, este detectata lumina masinilor care vin din sens invrs sau care merg in fata (in premiera, odata cu noul Tuareg). De asemenea, se remarca sistemul Area View, cu patru camere de luat vederi, care inrtegistreaza zona din jur-imprejurul masinii. Imaginile sint redate pe display.
Vlad a zis
Bani cand lanseaza ???
AlexBC a zis
@Vlad
Dupa ce trece criza o sa lanseze si bani.
touareg a zis
„Noutatea absoluta este varianta de motorizare de trei litri, V6 TDI, pe benzina” – ziaristii lu peste, stiti ce inseamna TDI ?
Stefan a zis
@touareg,Jurnalistul se referea la noua „tuareg” cine stie la ce lansare a fost el????
daniel a zis
http://www.inimabacaului.ro/2010/06/salvati-insula-de-agrement.html SALVATI INSULA DE AGREMENT
gicu a zis
Asta cu TDI-ul pe benzina e tare de tot!!!!!!! Ziarist ca PETRU DONE poate sa fie oricine si poate ar scrie mai bine si mai corect!!!!
Vlad a zis
Domule Done ,sa ai dumneata un Tuareg de 3 litri V6 TDI ,sa alimentezi cu benzina si sa faci 10 metri cu masina ,asta-ti doresc mai loaza ! Erai baut cand ai scris ? Un cap limpede la ZDB exista ? Sau sunteti toti turmentati ? Vai de curul vostru ziaristii lui peste prajit !!