Începând de astăzi, orice persoană care deține sau intenționează să achiziționeze un vehicul poate verifica istoricul acestuia (condiția fiind ca mașina să fi trecut cel puțin o dată pe la RAR), prin accesarea site-ului oficial al Registrului Auto Român www.rarom.ro.
Datele se obțin dacă solicitantul introduce în aplicația „ISTORIC VEHICUL” adresa de email și numărul de identificare al vehiculului în cauză (seria de caroserie/șasiu). Aplicația va genera un cod de acces, îl va expedia pe adresa de email introdusă și, după validarea lui, va furniza către aceeași adresă de email informațiile pe care le-am considerat utile pentru deținătorul sau viitorul deținător al unui vehicul.
Datele generate sunt: activitățile derulate la RAR și numărul de kilometri înregistrați în bordul mașinii (kilometri regăsiți în baza de date a RAR sau a stațiilor ITP autorizate), existența/valabilitatea cărții de identitate a vehiculului, câteva date tehnice și de identificare, gradul de poluare, valabilitatea ITP.
Atenție! Datele oferite reflectă configurația vehiculului și statutul acestuia și sunt valabile la data interogării acestora în sistemul nostru informatic. Aceste date nu sunt destinate comercializării, iar folosirea aplicației se supune unor termene și condiții, care sunt detaliate în momentul accesării aplicației „ISTORIC VEHICUL”.
Dacă aplicația se accesează în mod abuziv, solicitantului îi va fi restricționat accesul în consecință. Aplicația poate fi accesată și de pe smartphone.
Aplicația reprezintă politica RAR de a sprijini cumpărătorul unui vehicul și de a-l informa, pentru ca acesta să facă o achiziție în cunoștință de cauză. Principalele beneficii pe care le-am identificat se referă la posibilitatea verificării în timp real a corectitudinii datelor cuprinse în documentele însoțitoare ale vehiculului, a valabilității ITP și a succesiunii înregistrărilor valorilor odometrului, care ar trebui să fie sub forma unei creșteri continue. Orice punct de inflexiune ridică un semn de întrebare cu privire la posibila fraudare a kilometrajului real al unui autovehicul.
“În viitor, avem în vedere extinderea domeniului informațiilor pe care le oferim, prin includerea și a unor date referitoare la eventuale daune și/sau reparații care interesează structura de rezistență a unui vehicul. Întrucât acestea sunt informații care nu ne aparțin, este posibil ca furnizarea lor să comporte anumite costuri”, susține cei de la RAR.
Jona a zis
La ce gunoaie sunt aduse de le dezmembrari din Germania si vandute cu 2000 de euro aici, te bucuri ca nu te ploua in ele si nu ramai de fiecare data in drum chiar daca e bine sa iti mai cumperi inca o masina doar pentru piese de schimb, ce mai conteaza istoricul de service cand samsarul nici nu se mai osteneste sa te pacaleasca cu kilometrii modificati ca oricum nu ii crede nimeni. Curios ca toate gioarsele astea sunt doar variante full full si extra full, adica cateodata mai functioneaza aerul conditionat care miroase a cuib de sobolani cand il pornesti si cateodata mai functioneaza si frana, directia nici nu mai conteaza ca la cum merg unii prin oras zici ca nici nu au volan, a mai ramas doar teava. Oricum numai gioarse sunt la coada la RAR, mai bine ar face un centru de fier vechi langa.
DAN a zis
O sa ne luam cu totii Porsche si Ferrari ca producem 2000 Euro pe ora …..
David a zis
Mai intereseaza pe cineva nr. de km cand el are buget 1000 euro si vrea doar BMW sau Audi? La ce tigai umbla pe strazile noastre ma mir ca sunt doar putine accidente.
Nico a zis
Daca apuca samsarii sa dea km inapoi inainte de rar veti cumpara ca si pana acum”masina tinuta in garaj de o persoana varstnica si folosita doar Duminica pt mersul la Biserica” cu km putini 140.000 cum le place la romani
dan a zis
Nu merge. Probat acum, 22.03 ora 23.02. Nu primesc cod de validare. Oare solicitarea trebuie in timpul programului de lucru RAR ?