Piața de marketing bazat pe activitățile influencerilor la nivel local înseamnă venituri de 44.48 milioane de dolari conform Statista, cu o creștere de 8.40% pe an pentru următorii cinci ani, atunci când se preconizează că piața va avea o valoare de 66.58 milioane de dolari.
În 2024, în România activează peste 48000 de influenceri, care își fac simțită prezența în diferite domenii, de la modă și cinema până la jocurile de noroc, în care se prezintă opțiuni de cazinouri online avantajoase pentru jucătorii români, precum GGBet și altele.
Inteligența Artificială își face simțită prezența în majoritatea domeniilor de activitate, iar domeniul promovării online prin intermediul influencerilor este unul dintre cele în care AI-ul se dovedește util. Descoperă cum ajută Inteligența Artificială influencerii români, care sunt beneficiile oferite și multe alte informații utile.
Cum influențează AI-ul crearea de conținut de către influenceri?
Inteligența Artificială se dovedește un partener de încredere pentru influencerii din România, dar și din alte regiuni ale lumii, având de partea lui capacitatea de analiză a unor volume imense de date, interpretarea rezultatelor într-un mod foarte precis, identificarea corectă a așteptărilor clienților, precum și îmbunătățirea deciziilor pe care influencerii le vor adopta în ceea ce privește strategiile de promovare abordate.
Instrumentele AI pentru crearea de conținut îi pot ajuta pe influenceri din mai multe puncte de vedere:
- Generarea în mod automat de conținut în conformitatea cu setările stabilite de către influencer.
- Îmbunătățirea performanței SEO pentru textul creat de către influenceri.
- Creșterea consistenței calității textului.
- Generarea de idei pe care influencerul să le implementeze în textele sale.
- Corectarea textului din punct de vedere gramatical și al scrierii.
- Crearea de titluri și subtitluri pentru conținutul imaginat de influencer.
- Evaluarea calității textului și adaptarea acestuia la setările specifice pentru mediul în care se va publica (de exemplu, pe rețelele de socializare, pe site-uri, etc).
- Personalizarea conținutului.
- Identificarea cuvintelor-cheie populare pentru căutarea pe anumite categorii de utilizatori.
- Crearea de conținut în mai multe limbi.
În 2024 există o multitudine de instrumente AI care se adresează îmbunătățirii calității conținutului creat de influenceri, printre acestea remarcându-se ChatGPT, Copy.ai, Canva, Jasper, Synthesia, Writesonic, Acrolinx și multe altele.
Personalizarea conținutului cu ajutorul AI-ului
Algoritmii AI pot analiza, interpreta și identifica preferințele cititorilor, comportamentele, precum și intersele acestora. Prin urmare, personalizarea conținutului în baza rezultatelor obținute din analiza efectuată de instrumentele dotate cu Inteligență Artificială devine o operațiune foarte simplă pentru influenceri. Astfel, aceștia vor beneficia de:
- Mesaje personalizate – conținutul creat se va alinia intereselor și preferințelor identificate de AI.
- Recomandări personalizate – instrumentele dotate cu Inteligență Artificială vor furniza influencerilor recomandări care să rezoneze cu interesele individuale ale persoanelor cărora li se adresează conținutul.
- Analize detaliate – vor fi analizate inclusiv emoțiile, sentimentele și nuanțele culturale ale categoriilor de cititori cărora li se adresează influencerul, acesta beneficiind de toate detaliile necesare creării de conținut de calitate.
- Relevanță culturală – conținutul creat va fi relevant din punct de vedere cultural pentru cititori.
- Conectare autentică – între influencer și urmăritorii săi se va crea o conexiune reală, bazată pe împărtășirea acelorași idei.
Mai mult decât atât, instrumentele AI nu doar că eficientizează întreg procesul de creare a conținutului, dar ajută și din punct de vedere inovativ și creativ. În momentele în care există blocaje legate de ideile în jurul cărora se va construi un text, Inteligența Artificială își va dovedi utilitatea analizând conținutul precedent, dar și ceea ce își doresc urmăritorii, generând ulterior idei pe care influencerul le va putea aborda în conținutul său.
Poate fi Inteligența Artificială și mai utilă influencerilor?
AI-ul este util nu doar pentru crearea de text, ci și pentru crearea de imagini. Inteligența Artificială poate prelucra imagini vechi, le poate reinterpreta pentru a genera imagini noi și unice sau poate chiar să-și imagineze lucruri noi. În plus, instrumentele dotate cu AI pot să identifice inclusiv cele mai bune ore pentru a posta conținutul, dar și care formatele optime pentru conținut, analizând informațiile demografice ale urmaritorilor.
În acest fel, impactul unei postări poate fi maxim, această ajungând la acele categorii de persoane cărora li se adresează în mod direct. Inteligența Artificială va identifica la fel de ușor și care sunt subiectele aflate în tendințe, ceea ce ajută influencerii să posteze texte, videoclipuri sau să își imagineze campanii pe canalele de social media la un nivel evoluat.
AI vs influencer – cine ar câștiga lupta pentru cel mai bun conținut?
Având în vedere abilitățile dezvoltate de Inteligența Artificială din punct de vedere al analizei, al capacității de creație și al identificării celor mai populare subiecte, cât de greu i-ar fi unui influencer să câștige lupta împotriva AI-ului? Oricât de bună ar fi Inteligența Artificială, aceasta nu poate genera conținut care să rivalizeze cu ceea ce creează omul.
Iar acest lucru se datorează unicității fiecăruia dintre oameni. De aceea, influncerii nu au de ce să își facă griji în ceea ce privește Inteligența Artificială și să continue să o folosească pentru a livra conținut de calitate pe termen lung.
Lasă un răspuns