Lucrarile la șoseaua de centură Bacău vor putea începe chiar în acest an, deoarece, după un an de litigii în instanțe, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a stabilit câștigătorul licitației. Astfel, contractul pentru șoseaua de centură Bacău a fost atribuit firmei care a câștigat inițial licitația organizată de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale, Eko Insaat Ve Tic AS. Aceasta este o companie turcească, având sediul la Ankara.
În cursa pentru construcția rutei ocolitoare a Bacăului s-au înscris zece firme, iar la final ofertele a două dintre acestea au fost declarate eligibile, câștigătoare fiind desemnată compania turcească. La finalul evaluării, comisia de la CNADNR a situat pe prima poziție, după prețul cel mai mic, societatea Eko Insaat Ve Tic AS.
Procedura a fost contestată iar cazul a ajuns la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor care a cerut reevaluarea ofertelor. Contestatarii nemulțumiți s-au adresat instanței, iar Curtea de Apel București a decis să mențină soluția Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor, care a fost din nou contestată, de asocierea de firme Max Boegl România SRL – Astaldi SpA.
În cele din urmă, CNSC a dat decizia finală pentru șoseaua de centură Bacău, pe care v-o prezentăm în exclusivitate:
„Respinge, ca nefondate, excepţiile tardivităţii şi inadmisibilităţii contestaţiei formulată de SC MAX BOEGL ROMÂNIA SRL, invocate de intervenienta EKO INŞAAT VE TIC A.Ş. Respinge, ca nefondată, contestaţia formulată de SC MAX BOEGL ROMÂNIA SRL, lider al Asocierii MAX BOEGL ROMÂNIA SRL – ASTALDI SpA, în contradictoriu cu COMPANIA NAŢIONALĂ DE AUTOSTRĂZI ŞI DRUMURI NAŢIONALE SA, în calitate de autoritate contractantă şi dispune continuarea procedurii de atribuire”.
Lucrările la șoseaua de centură Bacău vor începe după semnarea contractului, care se poate face la mijlocul lunii noiembrie. Deja, contractul de consultanță pentru supervizarea lucrărilor a fost semnat în august 2014. Compania Eko Insaat Ve Tic As va construi șoseaua de centură Bacău pentru 393,8 milioane de lei.
silviu a zis
Nu e chiar gata. Max Boegl mai poate contesta la Curtea de Apel Bucuresti.
Iar ultima data Curtea de Apel nu a dat neaparat dreptate CNADNR si CNSC ci a cerut CNADNR reevaluarea ofertelor.
Sfarsitul nu-i aici….
marian a zis
am fost martori la inceperea lucrarilor nu o data ci de mai multe ori, tot asa in campanii electorale,lasate de scris si apucate de ceva serios ,nu mai crede nimeni ,doar la tara mai ai succes,are dreptate Silviu
ghe. a zis
Dupa cum am mai scris aici pe forum, soseaua de centura are „centura neagra” la minciuni electorale. Noi bacauanii (asa prosti cum ne cred ei), am invatat sa facem diferenta intre minciuna si adevar, asa ca vom avea centura la „cucu bau si pupăza”……….