Firma băcăuană Dedeman, deținută de frații Adrian și Dragoș Pavăl, este cea mai profitabilă companie din Sud-Estul Europei indiferent de domeniul de activitate, conform clasamentul anual al celor mai mari companii din Europa de Sud-Est
Publicația online Economica a analizat sectorul de retail din regiune, din perspectiva profiturilor obținute, iar concluzia este că cele mai semnificative profituri nete, dar și cele mai numeroase, s-au obținut pe plan local. Mai mult, dintre jucătorii care au obținut cele mai mari profituri din Europa de Sud-Est, din retail, doi sunt deținuți de antreprenori români, iar restul sunt filiale ale unor mari lanțuri internaționale.
Astfel, cel mai mare profit net dintre toate companiile de retail din Europa de Sud-Est a fost obținut în 2020 de Dedeman, compania de bricolaj controlată de frații Pavăl. Aceasta a ajuns la finele anul trecut la o rețea de 54 de magazine, o cifră de afaceri de 2,1 miliarde de euro, cu 26,7% mai mult decât în 2019 și un profit net de 298,7 de milioane de euro față de 268,3 milioane de de euro cu un an în urmă.
De altfel, Dedeman este cea mai profitabilă companie din Sud-Estul europei indiferent de domeniul de activitate, conform clasamentul anual al celor mai mari companii din Europa de Sud-Est (Southeast Europe`s Top 100 Biggest Companies), realizat de SeeNews, ajuns la cea de-a 14-a ediție.
De asemenea, a 10-a cea mai profitabilă companie din comerțul Europei de Sud-Est este Fildas Trading SRL România, distribuitorul de medicamente înființat de Anca Vlad. Compania a raportat în 2020 un profit net de 32,9 milioane de euro, față de 28,1 milioane de euro în 2019 și o cifră de afaceri de 896,4 milioane de euro, cu 1,6% peste nivelul anului anterior.
:-) a zis
Bravo.Adevarati OAMENI de afaceri.
Farauanu a zis
Să fie sănătoși și să aibă multe realizări frumoase !
H2SO4 a zis
Nu contest reusita in afaceri ale fratilor Paval…..dar ceva nu se invarte ca la inceput. La inceputuri preturile erau rezonabile, pentru toate buzunarele si pentru toti clientii. Dever mare , marfuri epuizate si venituri pe masura. Astzi treburile nu mai stau asa, la marea majoritate a produselor preturile sunt cu mult peste cele ce se practica in alte magazine si asta va duce la un regres . Intotdeauna succesul se lasa cu ceata peste ochi si pierzi contactul cu realitatea. Cine ma contesta il astept cu drag pentru o documentare pe teren si cu marfa in mana. Sigur vor avea mari surprize…
IONUT a zis
Bravo !! Eu am mai spus..”bisnitari” Eu m-am ars cu fratii paval. Am cumparat scandura de gard metalica la 12 lei bucata si la producator la darmanesti era 6 lei !! De atunci numai merlin si la Brasov la Hornbach .. !
C.D. a zis
„secretul” pt vanzarile actuale il reprezinta mixul de „pomul laudat” coroborat cu gama foarte variata de produse DAR elementul cel mai important diferentiator pt toata piata de profil il reprezinta NUMARUL si PREGATIREA CONSILIERILOR de vanzari calificati (au cursuri de specializare pe categorii de produse si examene inainte de a incepe munca) Este „efectul” ca gasesti tot ce iti trebuie si REPEDE (fata de majoritatea magazinelor de bricolaj unde de regula cauti mult produsele si consilierii sunt de negasit sau foarte ocupati.. AVARITATEA COMPETITIEI de a platii si pregati consilieri de vanzari si incapabilitatea managerilor lor, duce la mentinerea succesului Dedeman) Au speculat aceasta lacuna comuna si au perfectionat-o ajungand acum sa vanda lejer cu cca 30% peste preturile altor furnizori fara ca acest nivel de pret sa fie „sesizat” datorita considerentelor psihologice de mai sus care anuleaza intentia de a mai cauta produsele la alti furnizori (oamenii merg pe „increderea” castigata deja si mentinuta de „aparentele gamei si a cosilierilor) Bineinteles ca reteta acestui succes speculeaza majoritatea clientilor persoane fizice pentru ca firmele din domeniu mai ales cunosc foarte bine ca nivelul lor de pret este prea ridicat fata de piata, in nici un caz competitiv, deci targetul lor de clienti de baza il reprezinta oamenii neinformati si creduli care sunt manipulati prin tot felul de tehnici de mk si imagini superficiale ale companiei (vezi proiecte si asocieri de imagine cu personalitati )… pacat ca tocmai cei fara bani, pierd aici, crezand ca au ales cea mai buna varianta… Manipularea este cuvantul de ordine al „succesului” lor! Dragi romani, inca exista Google si trebuie doar sa cautati orice… C.D.