Dacia, eMag și Dedeman sunt cele mai valoroase mărci din România, potrivit unui studiu realizat pe România de Brand Finance, cea mai mare firmă independentă globală de consultanță strategică și evaluare de business, cu expertiză în domeniul evaluării de brand, citat de paginademedia.ro.
Potrivit sursei citate, în evaluarea brandurilor au fost luate în calcul atât veniturile, cât și așa-numiții indicatori care țin de reputație.
„Valoarea brandului, asa cum a fost calculata si prezentata in acest clasament, reprezinta de fapt valoarea pachetului de marci si alte drepturi de propriete intelectuala aferente brandului respectiv, cu toata reputatia atasata. Mai simplu spus, este valoarea care ar fi atribuita brandului respectiv daca acesta ar fi izolat din afacerea actuala si vandut (ca un activ) separat”, a declarat Mihai Bogdan, managing director Brand Finance România.
Cel mai valoros brand românesc este Dacia, evaluat de compania internațională la 1,21 miliarde de euro (este singurul brand care sare de miliard). Top cinci este completat de eMag (360 de milioane), Dedeman (206 milioane euro), Petrom (161 de milioane) și Digi / RCS&RDS (150 de milioane).
Dedeman este liderul pieței românești de bricolaj și este una dintre cele mai mari companii românești, înființată în 1992, de frații Dragoș Și Adrian Pavăl. În 2016, Dedeman a depășit cifra de afaceri de 1 miliard de euro.
Lasă un răspuns