Guvernul refuză să prindă finanțarea Autostrăzii A13 Brașov-Bacău în Planul Național de Redresare și Reziliență, care va fi trimis la Comisia Europeană. În fața Comisiei pentru Afaceri Europene din Camera Deputaţilor, ministrul Fondurilor Europene, Cristian Ghinea, a recunoscut că preferă varianta A8, un proiect mai scump decât A13.
„De aceea, îi îndemn pe colegii deputați de Bacău din PNL și USR să îi explice dânșii stimabilului ministru Ghinea că nu e vorba de dorințe, ci de nevoi clare de dezvoltare, de creare de locuri de muncă bine plătite”, a declarat, după ședință, deputatul Ana Cătăuță, de la PSD Bacău:
PNRR-ul lui Ghinea, o tocăniță cu de toate, dar fără autostradă care să traverseze Carpații pentru Moldova!
Ministrul Ghinea a venit astăzi la audieri în fața Comisiei de Afaceri Europene din Camera Deputaților să ne prezinte stadiul PNRR. Un lucru normal într-o democrație. Țin să precizez că prezența ministrului în Parlament e o dovadă clară că PSD este deschis la dialog când vine vorba de PNRR. Noi am inițiat cererea de invitare în cadrul Comisiei, nu a fost o inițiativă a reprezentantului Guvernului.
O discuție utilă, cu întrebări punctuale și răspunsuri cât de cât concrete. În lipsa acestei conversații, așa-zisul document de poziție (de 10 pagini, din care aproape jumătate conțin un tabel cu pilonii de dezvoltare), pus la dispoziția membrilor Comisiei cu 5 minute înainte de începerea ședinței, nu ar fi clarificat mare lucru. Ne-ar fi arătat doar că proiectul de PNRR pare a fi o tocăniță cu de toate.
Consecventă cu acțiunile și declarațiile PSD Bacău de până acum, l-am întrebat pe ministru dacă A13 Bacău – Brașov este sau nu o prioritate pentru actuala guvernare și dacă va fi inclus în PNRR.
Răspunsul a fost dezamăgitor.
Bucăți din A7 vor fi (ceea ce e un lucru bun), însă când a venit vorba de A13, ministrul a conchis că “autostrăzile sunt scumpe” și că este în competiție cu A8.
Nicio vorbă despre maturitatea proiectului şi fezabilitatea sa! Nicio vorbă despre condițiile de mediu! Nicio vorbă despre nevoia economică de a traversa Carpații de la Est la Vest!
Când stai într-un birou de ministru la București, nu înțelegi nevoia Moldovei de a se dezvolta economic sau nevoia producătorilor (în marea lor majoritate români) de a-și transporta mărfurile către Vest!
De aceea, îi îndemn pe colegii deputați de Bacău din PNL și USR să îi explice dânșii stimabilului ministru Ghinea că nu e vorba de dorințe, ci de nevoi clare de dezvoltare, de creare de locuri de muncă bine plătite.
De coeziune și dezvoltare regională, nu în ultimul rând.
Poate chiar să urmeze exemplul colegilor lor de la Cluj (care au o influență vizibilă în actul guvernamental!) pentru că pe lângă vestitul metrou al lui Boc (aflat abia în stadiu de pre-fezabilitate), în PNRR va fi inclusă și centura metropolitană a orașului Cluj.
– deputat Ana Cătăuță, PSD Bacău
Cezar a zis
Noi cei de la bacau sustinem a13!
marocco a zis
Normal, e cea mai convenabila pentru noi. Dar uite ce sanse sunt :
https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-24652582-autostrazi-moldova-a7-unirii-a8-a13-brasov-bacau-stadiu-tronsoane.htm?pbox
Gabi a zis
Vezi tu Cezarica asta e si problema ca numai voi cei de la Bacau o sustineti….Moldova vrea alta autostrada!
Un moldovean a zis
Cum o sustineti? Ministrul a fost invitat la mai multe emisiuni radio-tv si nu a avut nici o întrebare despre Brasov-Bacau. Nici macar dinspre radio ascultători nu au venit intrebari despre A13.
De ce nu fac politicienii locali cu adevărat lobby. Proteste, emisiuni peste emisiuni, interpelari peste tot pe aceasta tema. Doar aici in ziarul local nu e de ajuns.