Deputații PSD Bacău Ana Cătăuță şi Claudiu Ilişanu au depus, luni, la CNAIR un Memoriu privind finanțarea autostrăzii A13 Bacău – Oneşti – Braşov prin Planul Național de Redresare şi Reziliență (PNRR).
Memoriul a fost însuşit de toți parlamentarii social-democrați băcăuani care, sub aspect numeric (şi nu numai!), alcătuiesc cel mai important grup parlamentar din regiunea Moldovei, indiferent de județ şi de formațiune politică, se menționează într-un comunicat de presă.
PSD Bacău îşi urmăreşte astfel, consecvent, obiectivul strategic fixat în decembrie 2019, respectiv construirea autostrăzii A13, mai ales că prin PNRR pot fi finanțate şi astfel de investiții în infrastructura rutieră majoră, cu condiția ca proiectele să fie mature şi prietenoase cu mediul. (CITEŞTE: http://www.romania-actualitati.ro/ce_a_acceptat_si…)
Cum proiectarea A13, incluzând şi obținerea acordului de mediu, se va încheia în toamna lui 2022, iar această variantă are un impact de mediu minor, doar 8% (față de 55% ptr. A8 Tg. Mureş – Iaşi – Ungheni), Guvernul PNL/USR este obligat să prioritizeze finanțarea autostrăzii A13 Bacău – Oneşti – Braşov, în contextul elaborării portofoliului de propuneri & investiții pentru PNRR.
Memoriul asumat de parlamentarii PSD Bacău va ajunge şi pe masa dlui. Cătălin Drulă/USR, ministrul Transporturilor, oficial guvernamental care a recunoscut public că nu există nicio perspectivă în timp privitoare la construirea A8 și că anul 2030 nu poate fi asumat ca termen de finalizare ptr. acest proiect de autostradă, despre care se vorbeşte (mult) de 15 ani fără să se fi făcut ceva concret pe subiect. Moldova nu-şi mai permite luxul să irosească alți 10 ani, pe lângă cei 15 deja pierduți.
Subliniem că finanțarea autostrăzilor trebuie întemeiată pe considerații exclusiv pragmatice, de eficiență a angajării cheltuielilor bugetare și fezabilitate a proiectelor, mai ales în condițiile unor bugete drastic „penalizate” de pandemie. Reiterăm, în acest context, că dezvoltarea durabilă a Moldovei depinde, indisolubil, de conectarea acesteia cu Transilvania: autostrada A 13 Bacău – Oneşti – Brașov este singura variantă fezabilă în considerarea atingerii acestui obiectiv vital.
– comunicat de presă PSD Bacău
Memoriul pentru Autostrada A13 poate fi citit aici.
John a zis
Ce aveți măi cu ”singura, singura”?
Nu puteti sa faceti demersurile pentru Bc-Bv simplu si fara aruncat cu pietre?
Vă doare daca se face și Iasi-Tg Mures?
gabi a zis
Nici eu nu inteleg aceasta obsesie impotriva A8….V a zis cineva sa nu faceti A13????Care e deranjul???
Cu cat se face mai mult tam tam de A8 cu atat lumea devine mai suspicioasa ..ceva e necurat aici! sigur sunt interese sa nu se construiasca A8 ….de ce ??Pai foarte simplu cine ar ocoli peste 100 de km sau chiar 200 daca pleci de la Suceava ca sa ajungi la Viena????va spun eu NIMENI!
A13 e o rezolvare tipic romaneasca” las o ca e buna asa rea cum este”cica… pai cand sa intocmit Masterplanul national de autostrazi si uniunea europeana a declarat a8 pe culoar principal credeti ca nu s a stiut ca trece prin munti?sau ca poate va avea un impact si asupra mediului?Ba da! s a stiut !Nu asta e principala problema ci grija tipic romaneasca sa moara capra vecinului! Cum adica sa aiba si Iasul acces la autostrada sau Suceava???Doamne fereste ..a zis Benea in gandul lui….acu se sesizeaza gigiexpertu si vine el sa ne explice ce si cum ….el stie mai bine ce se poate si ce nu se poate face…..hai domnu gigi!
Elena a zis
Si cine din Focsani si Galati ar mai merge pana la Targu Neamt sa treaca muntii? Daca e o singura autostrada,cea mai apropiata de mijloc e cea A7 -Brasov-Sibiu…Viena. Ideal ar fi sa fie 3 autostrazi,dar cum pentru ministerul transporturilor si una in Moldova e mult,hai sa fim corecti si sa acceptam ca A7- Brasov e cea mai buna. Nu are nimeni nimic impotriva A8,dar decat nici una ,macar sa fie una. Nu?
gabi a zis
Elena ti am ramas dator cu un raspuns.I Galati Braila si chiar si Focsani vor merge pe relatia ploiesti brasov .Pentru ei a13 a apa de ploaie…..uita te mai atenta pe harta!
gigiexpertu a zis
iar v-ati adunat pe aici , ma , ratacitilor ? :)) s-a inchis la shaorma la palas sau ce ? 🙂
deci cum era ? traseul autostrazii se decide in functie de cati km faci de la suceava la viena ? :))) bai baiatule :)) medicamente , medicamente !!!
A8 e culoar principal pentru ursi , mistreti , capre negre , de astea…. va prostesc astia de 15-20 ani cu A8u vostru sa va ia voturile. si A8 tot la stadiu de SF e. QED. noapte buna!
cand treci prin bacau sa te dai pe autostrada , vruum vruuum , fain. face bine la capalau!
Gabi a zis
Vai gigi da ce disperare mare e la Bacau….pai ieri spuneai ca sunteti in carti cu a13 ca se incepe in 2022 acu vad a sariti pe PNRR sa luati bani de acolo….au facut demersuri pentru iasi tg frumos aia de la iasi hop si voi cu a13 sa nu cumva sa inceapa bucati din a8 inainte de a13…..hmmmm deci zici ca poti ocoli si pe la belgrad cu autostrada ca nu conteaza cati km bagi…bravo esti plin de logica..te cred cand spui ca a13 e mai pritenoasa cu mediul asa cum si a8 e mai prietenoasa cu OAMENIi!!!!@
Ana a zis
Mascaricii astia fac memorii, Benea strange semnaturi, circ ieftin pe banii nostri, nimic concret nu ramane in urma lor. Cat au fost la putere ii durea inima de legile justitiei, ca sunt puscariasii nedreptatiti, trageau toti sa il scape pe Dragnea…nici asta macar nu le-a reusit 🙂
Alex a zis
E si in interesul tau, Ana, daca esti din Bacau. Daca vrei lucruri concrete, asteapta-le de la cei ce sunt, acum, la guvernare. Dar, la cum arata lucrurile, sunt putine sanse sa se intample ceva concret, in Moldova, in urmatorii 4 ani.
Onesti a zis
Exact. Cat a fost PSD la guvernare nu a miscat nimic pentru A13 (prioritatile erau altele: ex. sa „repare” nedreptatile din justitie). Recent s-a reactivat (din considerente electorale probabil) campania cu „sustin A13” (si asta copiata dupa „sustin A8”) cu scopul de a acoperi esecurile administratiilor PSD-iste: problema apei fiind cel mai cunoscut si mai penibil exemplu. E amuzant (daca nu ar fi jalnic) sa pretinzi ca esti (sau vrei sa fii) „miezul” in domeniul transportului (autostrda, „aeroport regiona” (alta gluma)) atata timp cat in fiecare vara locuitorii resedintei de judet umbla prin oras cu galetile pentru a face rost de apa :))).
Cat despre ce sa se construiasca: A8 sau A13? Se pot ambele. A8 fiind parte a retelei europene TEN-T Core (un proiect de interes european si finantabil din fonduri nerambursabile pentru transport), iar A13 (daca tot nu „costa” mult) prin fonduri de la buget + fonduri europene destinate dezvoltarii locale/regionale.
Brătianu a zis
? Ești pe lângă total, bidon de bidon! Arunci câteva idei și ți se pare ca ai dreptate, și te mai crezi și interesant! A13 este un proiect 100% PSD, demarat pe vremea ministrului Șova! Cu apa tot PSD-ul trage de câțiva ani și deja s-a intrat pe implementare pt finanțare europeană de peste 400 mil de euro pt refacerea rețelelor la nivelul județului, inclusiv aducțiunea de la Valea Uzului! Cat a fost PNL–ul, 12 ani, uiți dar așa fac ăștia de-al de tine, aruncați cu noroi în toate părțile că să mascați incompetența altora! Jenant de infantil!
Gabi a zis
Ai vazut gig ….cum se pune problema …baiat de la Onesti educat si cum bun simt ..nu ca tine spargator de seminte de prin Bacau….care tot o tine cu Batman si Batman….e loc si pentru una si penttu alta!
gigiexpertu a zis
Mai postacule , mai ieșene , w ultima oară când îți mai răspund … Fie cum vrei tu și să facă 1 miliard de autostrăzi la Iași…fiecare ieșire din bloc sa fie direct pe autostradă… Hai , sănătate , vezi că s-au terminat pauza. Înapoi la shaorma !
Gabi a zis
Da mie imi place sa vb cu tine …mai ales ca ai pareri atat de bine fundamentate esti practic un atotstiutor si atotcunoscator pun pariu ca ai adus multa „lumina” la viata ta.hai nu te supara acu…..by the way ai cam fost pe iasi….vad ca cunosti bine orasul a fost buna saworma la palas?