Deputatul băcăuan Cristian Ichim (REPER) critică modul în care actuala coaliție de guvernare gestionează infrastructura rutieră din România. Parlamentarul susține că Ministerul Transporturilor incapabil să administreze și să gestioneze licitațiile și relațiile cu constructorii, dând exemplu eșecul A13 Bacău – Brașov.
„Cu toate că infrastructura rutieră se află constant pe primele locuri în topul nemulțumirilor pentru români, autoritățile responsabile par a fi și mute și surde. Anul 2023 ar trebui să aducă o îmbunătățire la acest capitol cu cel puțin 78 km noi de autostrăzi și drumuri expres. Acest obiectiv, declarat „aproape sigur” depinde însă de finalizarea proiectelor deja începute, cu termene deja depășite. Judecând după felul dezamăgitor în care sunt gestionate cele mai multe contractele de către Ministerul Transporturilor, cred că avem nevoie de mult mai mult timp pentru a ajunge la adevărate progrese măsurabile.
În prezent, România are doar 994 km de autostrăzi și drumuri expres. Extraordinar de puțin, dacă ar fi să ne comparăm cu alte state din UE. Ministerul Transporturilor primește cei mai mulți bani din PNNR, respectiv 7.6 miliarde de euro. Cu aceste sume promite construcția a 434 km de autostrăzi până în 2026, dar și îmbunătățirea infrastructurii feroviare, în care nu s-a mai investit nimic de 30 de ani, aflându-se într-o stare deplorabilă.
Realitatea ne arată că această instituție este total incapabilă să administreze și să gestioneze licitațiile și relațiile cu constructorii. În ritmul în care merg lucrurile se pierd sau se amână contracte pentru proiecte foarte importante. Aș menționa aici contractul pentru proiectului A13 Brașov – Bacău. Licitația pentru achiziția studiului de fezabilitate a fost anulată de două ori, iar reprezentanții CNAIR eșuează continuu în a găsi soluții pentru deblocarea situației. A13 este un obiectiv fundamental pentru dezvoltarea economică a Moldovei.
Nu mai putem tolera lipsa de transparență în comunicările publice, neprofesionalismul întocmirii caietelor de sarcini, anulările repetate ale licitațiilor, lipsa măsurilor de coerciție pentru nerespectarea atribuțiilor contractuale și dezinteresul total al reprezentanților coaliției de la guvernare față de români. Românii vor să știe unde (și dacă) sunt investiți banii promiși pentru infrastructură și care este procesul.”, declară Cristian Ichim, într-un comunicat de presă.
Novac Iulian a zis
Referitor la A13, CNAIR a spus că documentele vor fi refăcute și prezentate spre licitație la sfârșitul lunii februarie și începutul lunii martie. Ce să vezi, suntem în acest interval dar documentele nu apărut (încă).Părerea mea este că aceste documente nu vor fi gata într-un timp rezonabil (sper să mă înșel)din cauza unui secretar de stat din MT care are interesul să blocheze, dacă nu să întârziere cit mai mult acest proiect, și să promoveze un alt proiect drag lui.
Novac Iulian a zis
…nu au apărut…
puiu a zis
Prosteala, acest subiect se dezbate de aproape 20 ani, in special inainte de alegeri. Moldovenii vor sa auda asa ceva, le place, le place sa fie prostiti de politicieni. Nu se va construi nimic din Moldova spre Ardeal in viitorii 10 ani, dar nimic. Nu vedeti ca nici drumurile nationale nu sunt reparate? Uitati la Oituz de vreo 10 ani carpeste un pod, o sosea, o bataie de joc si noi moldovenii continuam sa aplaudam politicienii care ne mint an de an.