Guvernul a aprobat valoarea noilor taxe pentru operațiunile efectuate în Registrul comerțului. Valorile taxelor și tarifelor sînt menținute la nivelurile stabilite prin Hotărîrea anterioară (574/2002) pentru aprobarea cuantumurilor taxelor și tarifelor percepute pentru operațiunile de înregistrare, cu includerea a patru noi poziții:
– Înmatriculare sucursală – pentru care taxa este de 345.000 de lei;
– Înmatriculare ca urmare a schimbării sediului comerciantului dintr-un județ în altul – taxa pentru SNC/SCS este de 345.000 de lei, iar pentru SRL, SA, SCA este de 1.400.000 de lei;
– radierea persoanei juridice/sucursalei – taxa are valoarea de 250.000 de lei;
– eliberare duplicat certificat de înregistrare/anexă, pentru care se percepe o taxă de 50.000 de lei.
Noile reglementări cuprind extinderea pozițiilor la care se poate aplica taxa de urgență, pentru toate operațiunile de înregistrare la Oficiul Registrului Comerțului (ORC) care nu necesită obținerea autorizațiilor de funcționare. În acest fel se dorește aplicarea unui tratament egal comercianților care solicită efectuarea de operațiuni în regim de urgență din motive justificate.
De asemenea, s-au stabilit tarife pentru furnizarea de informații din registrul comertului computerizat, pentru a se asigura caracterul public al Registrului comerțului.
– 30.000 de lei pentru informații de identificare a unei firme (cod unic de înregistrare, nume, sediu);
– 45.000 de lei ^ 8.500 de lei pentru fiecare înregistrare din baza de date pentru informații despre o firma existentă în baza de date;
– 70.000 de lei ^ 8.500 de lei /firmă (date de identificare) pentru informații despre firme structurate pe diferite criterii;
– 100.000 de lei ^ 8.500 de lei pentru fiecare modificare apărută în existența firmei pentru un raport istoric despre un agent economic, evoluția firmei de la înmatriculare pînă la data solicitării raportului (înregistrare inițială, mențiunile în ordine cronologică);
– 30.000 de lei pentru informații privind confirmarea inexistenței unei firme sau constatarea radierii;
– 100.000 de lei pentru fișa sintetică a investiției străine;
– 45.000 de lei ^ 8.500 de lei/indicator pentru informații din situațiile financiare anuale depuse la oficiile Registrului Comerțului de pe lînga tribunale (cifra de afaceri, profit);
– 120.000 de lei pentru informații statistice furnizate în funcție de un singur criteriu;
Tarifele pentru operațiunile efectuate de Biroul unic din cadrul oficiilor Registrului Comerțului de pe lîngă tribunale sînt stabilite astfel:
– 60.000 de lei pentru fiecare autorizație;
– 50.000 de lei (inclusiv taxe poștale) pentru comunicarea în scris, către solicitant, a răspunsului motivat în cazul neeliberării unei autorizații ori refuzului înregistrării în Registrul comerțului.
La această categorie de tarife,s-a eliminat poziția „Operațiuni pentru obținerea de înregistrări în Registrul comerțului, fără obținerea autorizării funcționării comerciantului, deoarece Biroul unic a fost inclus în cadrul ORC.
Deși, teoretic, noile tarife nu sînt mai mari decît în vechea reglementare, agenții economici vor plăti mai mult decît atunci cînd ORC funcționa pe lîngă camerele de comerț. Asta, deoarece noile tarife au inclusă Taxa pe Valoarea Adăugată (TVA). Din cauză că Ministerul Justiției, ca instituție publică pe lîngă care funcționează de aproape două luni registrele, nu este plătitor de TVA, agenților economici nu li se poate rambursa această taxă, deci ies în pagubă.
Noile tarife vor fi aplicate după vacanța de Sărbători. (Florin POPESCU)
Lasă un răspuns