• elevilor care au optat pentru o clasă de mate-info cu engleză intensiv li s-a promis că vor obține atestate • acum, în prag de terminare a liceului, profii spun că n-au făcut suficiente ore și că n-au pregătirea necesară
Ne-am hotărît să ținem reforma sub lupă și iată că reușim. În orice caz, nu avem cum să scăpăm de ea chiar dacă am vrea. De data aceasta punem în discuție problema atestatelor finale. Cu siguranță în anul terminal de gimnaziu, în perioada de dinaintea examenului de capacitate, ați fost asaltați de ofertele liceelor. Fiecare după posibilități a prezentat fel de fel de utilități și avantaje care să-ți influențeze alegerea. A trecut capacitatea, apoi a urmat raita prin liceele din oraș. Aici aceeași situație. Profesori, elevi plasați strategic în zona „turistică” ți-au îndrugat verzi și uscate despre instituția respectivă. Printre aceste lucruri se sublinia că profilul matematică-informatică, engleză intensiv are deosebitul avantaj de a acorda atestate finale la engleză. Încredințat că toate acestea sînt veritabile, te hotărăști să-ți încerci norocul la unul din liceele de prestigiu. Calea nu a fost deloc una ușoară, cu atît mai mult cu cît faci parte din celebra generație 2003, care după examenul de capacitate (susținut la patru materii), a fost nevoită să susțină și examen de admitere. După ce ai trecut de prima probă de foc – matematica, convins fiind că la o clasă de intensiv engleză ai un avantaj la final, te hotărăști să susții examenul și la engleză. Bucurie mare cînd ai fost admis la clasa care se presupunea a fi una din cele mai norocoase. Ulterior se mai înjgheabă, pe criterii încă necunoscute, o clasă de mate-info. Urmează anii de liceu, bineînțeles cu o supradoză de engleză și, mai important, cu teză la fiecare sfîrșit de semestru. Totul se face la cel mai înal nivel, după manuale cu un grad ridicat de dificultate, special concepute pentru copilașii „super advanced”. Dar cum engleza ni s-a injectat în vene de bobocei și mai ales pentru că se credea, fără dubii, că vom avea un avantaj, am înghițit tot ceea ce ni s-a servit.
Dar iată-ne ajunși și la final. Toți căutăm să ne încălzim culcușul pentru mai tîrziu, așa că ne chinuim să adunăm tot ceea ce se poate. Printre altele ne interesăm și de atestat pe care în mod logic ne așteptăm să-l obținem după susținerea examenului pe care îl implică. Acum surpriză, aflăm că nu avem dreptul la un astfel de privilegiu. Nu întrunim, se pare, numărul de ore și cunoștințele necesare ca să participăm la un examen de acest gen. Acum nu mai contează nici că am susținut un examen de admitere pentru profil, nici că am avut un număr dublu de ore, nici că am dat o teză în plus, prin urmare avantajul presupus a fost o mare, mare minciună. Răspunsul la întrebarea noastră vine nonșalant din partea „șefilor”: „Totul a fost opțional!” Cu alte cuvinte „Voi ați vrut-o!” Și, astfel, acum, în pragul sfîrșitului de liceu, nu ne rămîne decît să privim cu buza umflată la colegii noștri de la intensiv informatică, care deși nu au avut de dat o teză în plus și nici examen de admitere pentru profil se amuză copios pe seama noastră. Și pînă la urmă au dreptate. Doar ei vor avea atestat! Noi așteptăm o nouă reformă. (Roxana POPA)
Lasă un răspuns