Primăria Bacău a modificat proiectul “Coridor pentru deplasări nemotorizate: Centru-Șerbanești”, făcând o adevărată „surpriză” șoferilor băcăuani sătui de cozile interminabile de pe Calea Bârladului. Astfel, noua soluție tehnică adoptată prevede realizarea pistei de biciclete cu dublu sens pe o parte a drumului, iar pe cealaltă introducerea unei benzi speciale doar pentru autobuz. Prin urmare, șoferii vor avea la dispoziție doar o bandă pe sens de mers.
Proiectul european pentru realizarea pistelor de biciclete ce leagă Șerbănești de centrul municipiului va costa în total peste 56 de milioane de lei, după actualizarea prețurilor. Inițial, acesta costa doar 30 de milioane de lei. Municipalitatea a decis însă să modifice și soluția tehnică.
Dacă inițial erau prevăzute piste de biciclete pe amandouă sensurile, acum acestea sunt mutate ambele pe aceeași parte. De asemenea, pe sensul Calea Bârladului – Centru, va fi amenajată o bandă specială pentru autobuz. Inițial, erau prevăzute benzi pentru autobuze pe ambele sensuri de mers. Prin urmare, vor rămâne doar două benzi destinate traficului auto, câte una pentru fiecare sens de deplasare.
Explicațiile Primăriei
Administratorul public al municipiului, Ciprian Piștea, a explicat pentru Ziarul de Bacău faptul că aceasta este esența mobilității urbane, de a încuraja mersul cu autobuzul sau cu bicicleta, în detrimentul mașinii. „Într-adevăr, vor rămâne două benzi pentru mașini, însă considerăm că este suficient, în contextul ideii de mobilitate urbană. Noi trebuie să încurajăm transportul alternativ. Poate nu de azi pe mâine, dar în timp populația se va convinge că e calea cea mai bună”, a declarat Ciprian Piștea. Acesta a mai adăugat și faptul că infrastructura existentă nu ar fi permis derularea proiectului așa cum era prevăzut inițial, deoarece nu ar fi încăput trotuare, spații verzi, piste de biciclete, bandă de autobuz și bandă auto pe fiecare sens.
Practic, situația după modernizarea străzii nu va diferi foarte mult față de ceea ce se întâmplă acum pentru șoferi, când se lucrează, iar traficul se desfășoară tot pe câte o bandă pe sens. Băcăuanii postează aproape zilnic pe rețelele de socializare cozile care se formează pe Calea Bârladului și care, cel mai probabil, vor „rezista” și după finalizarea proiectului european.
Pe lângă aceste modificări, au mai fost operate și alte schimbări ale proiectului, referitoare la numărul de semafoare și traseul exact al pistei de biciclete. Acestea pot fi consultate mai jos, în memoriul justificativ întocmit de administrația locală.
Pistea a zis
Idioții ! Pistea tu de ce nu mergi cu bicicleta dimineata ? Sa va fie rusine! In condițiile in care sunt hârtoape , cratere , noroi si tot ce vrei chiar sa iti propui si nu poti merge pe jos din Serbanesti in Ura de exemplu unde lucram sau copiii sa meargă singuri pe jos la școala fără sa fie mușcați si fugăriți de câinii vagabonzi!
Alin a zis
Blocajul e prostia userista și a votanților lor. Pe unde au ajuns useristi la primărie e fix ca la Bacău. Dezastru. Groparii României.
Bla a zis
Orașul stă pe o “problema “ MARE cu ceas ce o să sară în blocaj TOTAL cu mobilitatea urbană !!!!
Relu a zis
Mămăliga la Bacău Ela fel ca la Craiova, fâsâie și atât.
Moi a zis
Bacăul merită ce a votat!
Felicitări tefeleilor.
Și asta nu e tot, urmează benzile dedicate transportului în comun 🤣
dana negoita a zis
las ca vin alegerile si stim ce sa votam ca sa dispara porcariile astea de piste de biciclete utile 3 luni pe ani si atunci cand e vremea buna
Johan a zis
Idei mici sub o emblema mare – „Mobilitate urbana”!
Parai a zis
Luci trezește-te!
Te trimite Piștea pe unde a umblat și Stavarache….penitenciar Vaslui.
KO RU PTU a zis
Domnu administrator de ce nu îți urci tu copiii pe capra de la bicicletă și îi duci cu țoacla la școală, când pleci din Șerbănești?
Biciclistul a zis
Dar cel considerat a fi părintele mobilității urbane,biciclistul sef al municipiului din păcate viceprinar,căruia i se datorează marele dezastru din oraș, ce are de spus?
Radu a zis
E curios curios ce modele noi de aifon si mecbuc au apărut :)))))
Niște neica nimeni au ajuns sa distrugă orașul…votați de niște dezorientați …oare ăștia înțeleg ce fac cu orașul ăsta? Înțeleg ca sunt niște nimeni care distrug? Toți sunt așa…ăștia doi de la Bacău, Fritz, Clotilda…etc…toți parcă îs după tipar…
Anil a zis
De când mă știu șofer (vre-o 20 si ceva de ani) pe calea Bârladului se circula pe o singură bandă pe sens, banda de lângă „trotuar” (nu există trotuar, doar ceva pământ înaintea curților oamenilor) fiind ori ocupată de mașini parcate ori „ocupată” de cratere.
Edi a zis
Deci e bine ca dispar benzile alea de tot. În loc ca primăria să se ocupe să fie libere benzile de care spui mata, mai bine le anulează…cu deștepți de ăștia ca mata au câștigat specimenele astea primăria Bacău. Filme cu prosti nu alta.
Mihai S. a zis
La conducerea Bacăului pare că sunt doar id.oti. Este clar că cineva urăște șoferii și autovehiculele. Dar transportul public este in regula? Este verde? Ai trasee care sa asigure acces din fiecare punct în orice punct? Oamenii locuiesc în mii de locuri diferite și lucreaza în mii de locuri diferite.
Un alt aspect, zona de business are nevoie de acces auto, transport mărfuri rapid și facil.
Bai cre.inilor, marfa se transporta rutier nu cu bicicleta.
P.S. In Oradea, in vara asta erau in lucru 5 pasaje subterane pentru transport rutier. Se discuta despre începerea a încă două.
La Bacau… DEZASTRU!!!!
veteranul a zis
Noua mobilitate se dovedeste a fi deja o jalnica imobilitate. Nu stiu daca percepeti, dar actuala administratie s-a pozitionat de la bun inceput impotriva cetatenilor acestui oras. Acest lucru ma face sa cred ca actualul primar a venit cu temele facute, dar nu de el, pentru ca nu-l banuiesc de o asemenea inteligenta. Probabil la nivel de partid, la indicatia securistilor sau a agentilor soros, primarii alesi au primit manualul de guvernare si de sictirire a cetatenilor. Le-a reusit? Se pare ca da, din moment ce nu vad pe nimeni in piata cu o plancarda pe care sa scrie Jos viziteu.
Sorin a zis
Asta în aplauzele focilor care i-au votat. Da le-a pus curcubeu pe blocuri? Îl mai votează turmă de oi încă o dată? Daaaaaaa
Stan a zis
Adică bandă specială pentru autobuze numai pe un sens? La ce folosește dacă pe celalalt sens nu există o bandă la fel?
Gândire cu jumătate de neoron.
Cred că asta este cel mai bun exemplu de prostie marca primăria Bacău.
Menumorut a zis
Sunteti super! Artera care te „urca” cel mai rapid din oras pe autostrada este tratata ca pe o alee dintre blocuri!!! Pe bune!? Traficul de acolo era generat de „comozii” care se duc la cumparaturi cu masina!?!
Mihai S. a zis
”Comozii” care se duc la cumpărături cu mașina poate cumpără pentru o săptămânî întreagă baxuri de apa, alimente si tot ce le trebuie. Aceste cumparaturi nu se pot face cu bicicleta sau autobuzul.
Oricat ar urla unii id.oti, avem nevoie de masini. Dezvoltarea economica depinde 100% de transport rutier. Dar politicienii din Romanica, mai bătrâni sau mai tineri, nu au înțeles asta. Erau și sunt ocupați cu Solitaire sau să-și numere șpaga. Sau să-și pupe în cur șeful sau pe cine la pus nemeritat în acel post călduț și foarte bine remunerat față de ce este el capabil.
Dani a zis
HAHAHA le-a dat de i-a julit pe cei din Serbanesti! Luati cu paine fraierilor, hai pe biciclete toata lumea. Acum e si fain ca e racorica nu transpirati prea tare. HA HA HA.
Mariana a zis
Si Pistea sta prin Serbanesti! Las ca rupe in doua tot orașul!
Lucian a zis
Există un studiu de trafic, asa cum prevede legea, pentru această nouă organizare!? Traficul major este cel al autoturismelor-ce îi oferi? O banda pe sens!? Dar cu virajele la stânga ce faci!? Fluența e legată de amenajarea intersectiei cu Cl. Romanului. Putea fi făcută in primă fază o girație. Dirijare inteligentă-monitorozată video nu cu agenți de poliție – mai nou de la politia locală care legal nu au treabă cu traficul. Domnule primar, ați auzit de conceptul „smart city”!? Și dacă da, ce ați făcut în acest sens? Ne poate spune proiectantul valoarea traficului pietonal, al biciclistilor și cel al transportului în comun-pentru care se fac atâtea investiții!?
Mihai S. a zis
Like!!!!
Mihaela Melinteanu a zis
Buna ziua ! Pe aceasta cale doresc sa multumesc acestei publicatii locale care permite cetatenilor sa isi expuna public parerea (libertatea de exprimare fiind cruciala intr-o democratie). Revenind la subiect, ideea pistelor de biciclete este una foarte buna insa pusa PROST in aplicare. In tarisoara noastra clima nu permite folosirea bicicletei in mod constant pentru deplasari , aceasta poate fi utilizata doar sezonier si atunci doar daca permit conditiile meteo. Sunt foarte multe motive pentru care o bicileta este un mijloc de transport NEPOTRIVIT, persoane bolnave, persoane batrane, copii care nu au varsta legala de a merge cu bicleta, gravide, cumparaturi voluminoase, exemplele pot continua la nesfarsit. Desi nu eram 100% convinsa de optiunile mele electorale pentru anul viitor, acum stiu ce am de facut si voi alege un partid care este ancorat in realitatea locala si a exprimat public ca nu este de acord cu inlocuirea fortata a transportului rutier cu mijloace nemotorizate. Dragi politicieni platiti dim banii nostri sa stiti ca cetatenii vor alege singuri bicicleta daca considera ca acest mijloc de tranport corespunde nevoilor sale, nu trebuie impus fortat
veteranul a zis
Corect, la obiect. Au mai incercat unii sa impuna cu forta, ba colectiva, ba ateismul, etc, dar nu le-a reusit. Nu or sa reuseasca nici putoii astia cu cas la gura. Sunt prea natarai, prea idioti.
Alexandru a zis
Pistele de bicicleta,asa cum au fost concepute,sunt un atentat la siguranta traficului rutier,o bataie de joc pentru platitorii de impozit auto si in general pentru locuitorii din Bacau. Candidatul care va avea ca obiectiv electoral revenirea la normalitate va castiga alegerile la primarie
Maresal Antonescu a zis
BRAVO!!!
cetatean nemultumit a zis
pistele de biciclete trebuiau create fara suprimarea unor benzi de circulatie. orasul are nevoie de dezvoltarea infrastructurii rutiere nu de diminuarea ei. este total gresit ceea ce se intampla. blocajele rutiere vor deveni o regula cu un impact mare asupra mediului.
Xxx777 a zis
Atat poate tovarasul asta care zi de zi isi bate joc de majoritatea bacauanilor. Si asta pentru cei 3 biciclisti si trotinetisti care si asa circula pe unde vor. Desi i am adresat mai multe intrebari incomode primarului asta nesimtit, nu a binevoit sa raspunda. El raspunde doar celor care il preaslavesc si il idolatrizeaza pentru cacaturile de lucrari facute din banii nostri. De.ce in unele zone sunt piste pe trotuare(Narcisa) iar in celelalte cate una pe fiecare sens. Abia astept sa vina iarna sa se umple de zapada pistele. Sa vedem cine iese cu lopata la deszapezire.
Pistolarul a zis
Sa dea Dzeu sa aveti o iarna de vis sa fie sloi pe pistele lu Pistea!