Cele mai mari progrese pe șantierele de autostrăzi au fost înregistrate în ultima lună din 2023 pe primele două loturi ale A7 Ploiești – Buzău (Coni și Pizzarotti) și pe A1 Sibiu – Pitești, secțiunea 4 (Porr Construct), potrivit datelor actualizate ale CNAIR, monitorizate de economica.net. Frapează lipsa din Top 3 a firmelor constructorului băcăuan Dorinel Umbrărescu.
Prahovenii de la Coni domină pentru prima dată clasamentul constructorilor de autostrăzi. Ei au raportat cel mai mare progres de pe șantierele de autostrăzi din România, de aproape 6 puncte procentuale, după cum arată datele CNAIR pe luna decembrie. Astfel, lucrările pe lotul 2 Mizil – Pietroasele al A7 Buzău – Focșani au ajuns la un stadiu de peste 41%.
A doua poziție este ocupată de constructorii lotului vecin, asocierea Pizzarotti – Retter. Aceștia au raportat un avans de 3 puncte procentuale pe lotul 1 Dumbrava – Mizil, realizat 43%. Cel mai mai avansat lot din A7 ar trebui finalizat tot în 2024, conform estimărilor șefului CNAIR.
Podiumul este completat de constructorul austriac Porr, care a marcat un progres de 2,64 puncte procentuale pe secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș (A1). Lotul cu primul tunel veritabil de autostradă din România este realizat în proporție de 18%.
În top, abia pe puțiția a șaptea, se află grupul UMB, al lui Dorinel Umbrărescu, cu un progres de 1,28 puncte procentuale pe lotul 1 Buzău – Vadu Pașii al A7 Buzău – Focșani. Lucrările pe lotul cu mega-podul peste râul Buzău au ajuns la un stadiu de 26%, însă pasionații de infrastructură sunt sceptici că acestea vor fi finalizate în 2024, conform contractului.
Mihai negrea a zis
Buna seara as dori să mă angajați și pe mine varog frumos
Cezar a zis
Aveți nevoie de șoferi Bascula