Pe 04 iulie 2023, a intrat în vigoare legea care prevede obligațiile și interdicțiile pentru instituțiile publice, în vederea simplificării birocrației. Astfel, dosarul cu șină și copiile legalizate după documente dispar cu totul.
Instituțiile publice nu mai au voie, conform Legii nr. 9/2023, să solicite de la populație copii legalizate după documente (ele vor fi semnate pentru conformitate de funcţionarul care le primeşte); copii de pe avize sau alte documente care au fost emise de către alte instituții publice, organe de specialitate ale administrației publice centrale și locale; dosare, dosare cu șină și niciun alt articol sau obiect de birotică sau papetărie.
Potrivit aceleași legi, cererile trebuie puse la dispoziția publicului în format electronic, iar copia după cartea de identitate poate fi transmisă prin email. Fotocopierea documentelor de la dosar (altele decât cele care provin de la instituţiile centrale) se poate face gratuit. Pe formularele de la instituții trebuie să apară durata medie de completare a informațiilor, precum și motivul pentru care se cer datele respective.
Serviciile publice furnizate contra cost se pot achita și cu ajutorul cardului bancar sau a altor metode de plată.
Toate procesele și procedurile trebuie informatizate, iar pentru comunicarea dintre instituțiile publice și cetățeni se vor folosi cu precădere mijloacele electronice, dacă beneficiarul are și este de acord să furnizeze o adresă de email.
Lasă un răspuns